کد خبر : 4144

اشپزی

دسر نارنگی از دسرهای محبوب بین المللی است که با ترکیبات و رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله

به گزارش ورنداز :
آب نارنگی ۲ لیوان
شکر ۳ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت ۳ قاشق غذاخوری
شیر ۱ لیوان
وانیل نوک قاشق چایخوری
کره ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه دسر نارنگی

 
 

مرحله اول

برای تهیه دسر نارنگی به روش مجلسی ابتدای کار آب نارنگی را به همراه ۲ قاشق غذاخوری شکر و ۲ قاشق غذاخوری نشاسته ذرت و کمی وانیل درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس با لیسک هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله دوم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس به صورت یکدست هم می زنیم تا مواد به غلظت مطلوب برسد. در ادامه نصف کره را به مواد اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم تا کره درون مواد ذوب شود.

 
 

مرحله سوم

در این مرحله یک قالب مناسب انتخاب می کنیم، سپس درون آن را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم. حالا مایه دسر را درون قالب می ریزیم، سپس روی آنرا با قاشق خیس صاف می کنیم و قالب را درون یخچال قرار می دهیم تا خودش را بگیرد.

 
 

مرحله چهارم

حالا شیر را به همراه شکر و نشاسته ذرت باقی مانده درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس کمی وانیل به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مخلوط شیر را به صورت مداوم هم می زنیم تا به غلظت مناسب برسد، سپس قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و باقیمانده کره را به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم تا کره با حرارت مواد ذوب شود.

 
 

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم کمی از دمای مواد کاسته شود، سپس قالب را از یخچال خارج می کنیم و مخلوط شیر را روی آن می ریزیم و سطح آن را با قاشق خیس صاف می کنیم. در ادامه مجددا قالب را درون یخچال قرار می دهیم.

 
 

مرحله هفتم

در نهایت اجازه می دهیم دسر به مدت ۴ ساعت درون یخچال بماند تا کاملا سفت شود. پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج می کنیم، سپس دسر را درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم و به دلخواه تزئین می کنیم. نوش جان.

منبع درنهایت
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی