کد خبر : 3991

تعداد کهکشان‌ها در فضا

کهکشان‌ها، اجرام نجومی هستند که به صورت گرانشی به یکدیگر متصل می‌شوند.

به گزارش ورنداز :

کهکشان‌ها دارای طیف گسترده‌ای هستند و سیارات، ماهواره‌های طبیعی، دنباله‌دارها و سیارک‌ها، ستارگان، گازهای بین ستاره‌ای، غبار کیهانی و ماده تاریک در این طیف گسترده وجود دارند و در کنار یکدیگر توسط نیروی گرانشی قرار می‌گیرند و درنهایت به سمت یکدیگر جذب می‌شوند. این رویداد منجر به تشکیل یک سیستم می‌شود و آن را منظومه شمسی می‌نامند.

دانشمندان و کاوشگرهای فضایی  توسط تلسکوپ‌های بسیار پیشرفته اطلاعات بسیار جالبی درخصوص تعداد کهکشان‌ها جمع‌آوری کرده‌اند. آن‌ها براساس یافته‌های خود دریافتند که جهان مملو از کهکشان است. تلسکوپ فضایی هابل و فضاپیمای نیوهورایزنز تعداد متفاوتی از این کهکشان‌ها را در کیهان تخمین زده‌اند.

محققان در سال ۲۰۲۰ تخمین زدند که تقریبا ۲ تریلیون کهکشان در جهان وجود دارد. کهکشان‌ها دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند. اخترشناسان چندین نوع کهشکان را با ظاهر فیزیکی متفاوت رصد کردند و این سیستم طبقه‌بندی «سیستم مورفولوژیکی کهکشان» نام دارد. ستاره‌شناسان برای این طبقه‌بندی از ویژگی‌های بصری استفاده می‌کنند.

بعضی از کهکشان‌ها نیز براساس ریخت‌شناسی طبقه‌بندی می‌شوند که معروف‌ترین آن به نام « دنباله هابل » شناخته می‌شود که توسط ادوین هابل، ستاره‌شناس آمریکایی، اختراع شده است و این اختراع مهم‌ترین بخش تکامل کهکشان‌ها محسوب می‌شود

 

منبع خبرگزاری آنا
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی