کد خبر : 29916

کشف حجاب | جریمه کشف حجاب

طرح حجاب در سال جدید به طور جدی تر پیگیری میشود در ادامه مطلب جریمه های جدید طرح کشف حجاب را میخوانید .

به گزارش ورنداز :

جریمه های کشف حجاب

طرح حجاب در سال جدید به طور جدی تر پیگیری میشود در ادامه مطلب جریمه های جدید طرح کشف حجاب را میخوانید .

اطلاعیه شروع طرح حجاب عفاف به شرح زیر است:

به نام خدا

شهروندان گرامی، هم میهنان محترم

فرماندهی انتظامی تهران بزرگ ضمن تبریک عید سعید فطر و تقدیر از تمامی هموطنان قانون‌مدار به سبب رعایت ارزش ها و موازین دینی و اخلاقی جامعه، به اطلاع می رساند که در چارچوب مطالبات عمومی و بر اساس وظایف قانونی، طرح حجاب و عفاف از روز شنبه بیست و ششم فروردین ماه در همه معابر و اماکن عمومی با جدیت  بیشتر دنبال خواهد شد.به همین سبب ،از همه شهروندان محترم ، به ویژه دختران و بانوان گرامی، درخواست می شود به منظور رعایت قانون و حفظ ارزش های اخلاقی و هنجارهای ملی و مذهبی جامعه، حریم پر حرمت حجاب و عفاف را  آنگونه که شایسته است رعایت نمایند.

پلیس ضمن اطمینان از رعایت موازین اخلاقی و حریم عفاف توسط قاطبه شهروندان، یادآور می شود که ناگزیر، براساس وظایف خویش، با ناقضان قانون حجاب و عفاف برخورد قانونی می نماید.از همین روی، از آنان انتظار دارد که به ارزش های قانونی احترام بگذارند و کنش و پوشش خود را در آن چارچوب تنظیم نمایند.

جریمه ها به چه صورت است؟

مهدی باقری، عضو کمیسیون ویژه بررسی لایحه عفاف و حجاب، درباره جرم‌انگاری لایحه عفاف و حجاب گفت:

مردم بدانند که رویکرد قانون مذکور از ابتدا برخورد توأم با لطافت بوده است. منتهی افرادی که به خاطر منافع مالی‌شان اقلام یا اجناسی را وارد یا تولید می‌کنند که نتیجه آنها هم ترویج بی عفتی در جامعه است، طبیعتاً باید برخورد کرد. حالا با اصولی مدنظر، در برخورد با بی‌حجابی باید به سوی حبس و مجازات‌های بازدارنده رفت و یا از روش‌های دیگر استفاده کرد؟

تاکید ما در کمیسیون بررسی لایحه عفاف و حجاب بر این اساس بوده که از روش‌های دیگر استفاده شود که یکی از آن روش‌ها جریمه‌های نقدی است منتهی این تلقی ایجاد شده که ما در نظر داریم مانند جرایم رانندگی، تعداد زیادی از افراد را جریمه کنیم، که این واقعیت ندارد.

امام جمعه قم: سهل انگاری در ماجرای حجاب وجود دارد

محمد سعیدی گفت: با وجود این همه هشدارها و مطالبات رهبر معظم انقلاب درباره حجاب داشتند؛ اما در میدان عمل و اجرا سهل انگاری وجود دارد یا از اقدامات سطحی و کم اثر استفاده می‌شود در حالی که در این جنگ همه جانبه علیه حجاب و عفاف و صورت گرفته است. اگر همه با هم متحد و منسجم رویه‌ای هماهنگ داشته باشیم دشمنان شما آرزوی بی بندو باری جامعه اسلامی را به گور خواهند برد.

امام جمعه رشت: از نیروی انتظامی می‌خواهم در مساله حججاب ورود جدی داشته باشند

امام جمعه رشت گفت:

از نیروی انتظامی، بسیج و دستگاه‌های نظارتی می‌خواهم در مساله حجاب ورود جدی داشته باشند.

در این کشور که هزاران شهید داده‌ایم، نباید کشف حجاب صورت گیرد.

امام جمعه اردبیل: بانوان عزیزی که در حجاب مشکل دارند همه فرزندان این ملت هستند

آیت الله عاملی گفت:

بانوان محترم توجه داشته باشند که حجاب هم حکم اسلامی هم قانون کشور ماست و رعایت آن علاوه بر احترام به قانون کشور و احترام به میثاق ملی و احترام به اعتقادات و عواطف دینی ملت به نفع خود بانوان عزیز است

همه ملت ما هم توجه داشته باشند که بانوان عزیزی که در حجاب مشکل دارند همه فرزندان این ملت هستند و قطعاً و عمداً نیت بدی ندارند هیچ کس نباید به آنها به چشم عنود نگاه بکند.

نوشین کلاته خبرنگار و دبیر سرویس

منبع سرانه
ارسال نظر

تبلیغات متنی