کد خبر : 2975

ترفند ها

خبر خوب این است که شما می­توانید صدای لولا را بدون نیاز به جدا کردن و تعویض، از بین ببرید. شما برای این کار ابتدا نیاز به ماده­ ای برای تمیز کردن لولای درب و از بین بردن و جمع شدن خاک نیاز دارید. در مرحله بعد، به یک روان­ کننده احتیاج دارید تا مطمئن شوید قطعات لولا می­توانند بدون مقاومت و با اصطحکاک مناسب به آرامی در کنار هم حرکت کنند.

به گزارش ورنداز :

خبر خوب این است که شما می­توانید صدای لولا را بدون نیاز به جدا کردن و تعویض، از بین ببرید. شما برای این کار ابتدا نیاز به ماده­ ای برای تمیز کردن لولای درب و از بین بردن و جمع شدن خاک نیاز دارید. در مرحله بعد، به یک روان­ کننده احتیاج دارید تا مطمئن شوید قطعات لولا می­توانند بدون مقاومت و با اصطحکاک مناسب به آرامی در کنار هم حرکت کنند.

قطعا هیچ یک ما نمی­ خواهیم به خاطر صدای قیژقیژ درب، اعضای خانواده را از خواب بیدار کنیم، تمرکزشان را به ­هم بزنیم و یا در یک مهمانی همه­ توجهات را به خود جلب کنیم. در این مواقع اولین نکته ­ای که به ذهن ما می­رسد، روغن­کاری درب است، اما این تنها راه ­حل ممکن نیست؛ راه ­حل­های بهتر دیگری نیز وجود دارند که مشکل صدای درب شما در هنگام حرکت را حل می­کنند. در ادامه با بررسی علت این صدای نا­­به­­ هنجار و ارائه راه ­حل مناسب با شما همراه خواهیم ­بود.

چه چیزی باعث می­شود یک درب قیژ­­قیژ کند؟

اصطحکاک و حرکت فلزات متصل کننده درب و چارچوب بر روی یکدیگر باعث تولید صدای قیژ­قیژ درب می شود. اصطحکاک لولا ممکن است ناشی از جمع شدن گرد و غبار یا عدم روان­کاری بین سطوح فلزی لولا و پین لولا باشد. البته ممکن است درب شما تاب برداشته ­باشد و این انحنای درب باعث ایجاد فشار بر روی لولا­ها شود.

اگر مشکل این صدای آزار­دهنده، از تاب درب است، یک راه­ حل ساده دارید: استفاده از تاب­گیر درب به شما می­کند تا این مشکل را حل کرده و صدای قیژقیژ درب خود را از بین ببرید. تاب­گیر­ها در انواع متفاوتی موجود هستند و فقط برای درب­های چوبی استفاده می­شوند.

برای حل مشکل قیژقیژ درب از مواد کاربردی و ارزان استفاده کنید!

خبر خوب این است که شما می­توانید صدای لولا را بدون نیاز به جدا کردن و تعویض، از بین ببرید. شما برای این کار ابتدا نیاز به ماده­ ای برای تمیز کردن لولای درب و از بین بردن و جمع شدن خاک نیاز دارید. در مرحله بعد، به یک روان­ کننده احتیاج دارید تا مطمئن شوید قطعات لولا می­توانند بدون مقاومت و با اصطحکاک مناسب به آرامی در کنار هم حرکت کنند.

در ادامه چند روان ­کننده کاربردی و ارزان برای رفع صدای لولای درب و نحوه عملکرد آن­ها را ذکر کرده­ ایم.

روغن، راهی ساده و در­دسترس

انواع روغن ها راه­ حلی ساده برای رفع صدای قیژ­قیژ لولا هستند. قطرات روغن به راحتی لولا را روان می­کند. توصیه می­کنیم از پیپت یا قوطی روغن استفاده کنید تا فرآیند روغن ­کاری تا­حد­امکان تمیز و آسان پیش برود. چند قطره روغن را در قسمت بالای لولا بریزید تا شاهد رفع صدای ناهنجار درب در هنگام حرکت باشید.

چطور برای همیشه مشکل صدای لولای درب را حل کنیم؟

اسپری مو با اثر بخشی قوی اما موقت

اسپری مو یا همان تافت راهی سریع و آسان برای جلوگیری از صدای بد لولای درب است. اسپری مو حاوی پلیمر­هایی است که در اطراف لولای درب مهر و موم ایجاد می­کند و از شل­ شدن و ایجاد صدای آن جلوگیری می­کند. چند بار اسپری مو را روی لولا افشانه کنید و سپس درب را باز و بسته کنید تا اسپری مو به طور­کامل به تمام بخش های لولا برسد.

اسپری مو در مدت ­زمان کوتاه اثر بخش است اما برای رفع طولانی­تر این مشکل شما قطعا به روان­ کننده ­های دیگری احتیاج پیدا می­کنید.

صابون، روشی کاربردی و ارزان

صابون­های حاوی چربی و روغن (مانند نخل و نارگیل) به روان شدن لولا کمک می­کنند. نباید تعجب کرد که صابون می­تواند صدای قیژ­قیژ را کاهش دهد؛ چرا­که صابون حتی در محور ارابه­ هایی که قدمت آن­ها به ۱۴۰۰ سال قبل از میلاد باز­می­گردد نیز یافت ­شده ­است و در حال حاضر در بسیاری از دستگاه ­های صنعتی استفاده می­شود.

در ابتدا مطمئن شوید که صابونی با مقدار چربی مناسب را انتخاب کرده ­اید؛ سپس یک تکه از صابون مورد­نظر را به لولا بمالید تا به خوبی روان شود. در را باز و بسته کنید تا صابون به تمام سطح لولا بچسبد. صابون­های ارگانیک گزینه مناسبی در این زمینه هستند.

چطور برای همیشه مشکل صدای لولای درب را حل کنیم؟

ژله نفتی و وازلین، برای حل طولانی مدت مشکل

ژله نفتی ماده­ ای مشابه وازلین است، این مواد در طول سال­ها، استفاده ­های زیادی داشته ­اند و خاصیت روغنی آن­ها یک روان­ کنندگی عالی را برای لولای درب ایجاد می کند؛ بنابراین راه­ حل مناسبی برای مشکل صدای درب است.

برای استفاده از ژله نفتی یا وازلین، باید قسمت بیرونی لولا را به مقدار کمی از این مواد آغشته کنید. همچنین می­توانید برای افزایش دقت کار پین لولا را برداشته و قبل از اینکه دوباره در لولا قرار دهید، آن را با مقداری وازلین بپوشانید.

شمع­های پارافین، نرم کننده ترین ماده

نفت موجود در شمع­های پارافین نیز به عنوان یک روان­ کننده عالی عمل می­کند تا این لولا­های پر سر­و­صدا را آرام کند. برای نرم­ شدن موم ابتدا باید شمع را روشن کنید. پین لولا را که قبلا از لولا جدا کرده ­اید، با موم ذوب­ شده چرب کرده و سپس پین را در لولا قرار دهید تا از شر صدای قیژقیژ درب راحت شوید.

اسپری سیلیکونی و یا گریس­لیتیوم، راه­ حلی صنعتی

اسپری سیلیکونی برای رفع صدای لولا بسیار مناسب است؛ زیرا فاقد روغن­های معدنی و چربیست و می­توان از آن به عنوان روان­کننده پلاستیک و فلز در سطوح مختلف استفاده کرد.

بهترین روش استفاده از اسپری سیلیکونی این است که پین لولا را بردارید و اسپری را در لولا بپاشید. دقت کنید که در هنگام انجام این کار، از یک پارچه برای جمع­ آوری مایعاتی که به بیرون می­ریزد استفاده کنید تا مانع از کثیف شدن درب و زمین شوید.

شما می­توانید طبق مراحل گفته­ شده از گریس­لیتیوم نیز استفاده کنید. هر­چند باید توجه داشت که اسپری سیلیکونی نسبت به گریس­لیتیوم ارزان­تر و روش آسان­تری است؛ بنابراین گزینه بهتری محسوب می­شود.

آشنایی با سایر روش­های حل مشکل صدای ناهنجار درب

استفاده از روان ­کننده ­ها به­طور قطع تاثیر بسیار بالایی در کاهش سر­و­صدای لولای درب دارد اما اگر بعد از مدتی دوباره شرایط بد قبلی تکرار شد چه باید بکنیم؟

باید در­نظر داشته­ باشیم که امکان دارد درب به خوبی نصب نشده ­باشد یا عمر لولای درب به پایان رسیده­ باشد. در این شرایط شما نیاز به بررسی درب یا تعویض لولا دارید. در این صورت قبل از خرید درب یا لولای جدید با عملکرد و کاربرد­های درب­های ریلی آشنا شوید. درب­های ریلی به دلیل نوع ساختار حرکتی که دارند به آرامی جابجا می­شوند و هیچ صدایی تولید نمی­کنند. علاوه ­بر این درب­های ریلی با دارا بودن آرام­بند در ابتدا و انتهای حرکت، به چارچوب درب برخورد نمی­کنند و مشکل ایجاد صدا در هنگام باز و بسته کردن محکم درب­ها نیز حل می­شود. البته مزیت اصلی درب­های ریلی اشغال کمترین فضای ممکن است.

با درب­های ریلی بیشتر آشنا شوید!

درب­های ریلی و درب­های لولایی از نظر ساختار حرکتی بسیار متفاوتند. درب­های لولایی توسط تعداد مناسبی لولا به چهارچوب متصل می­شوند و اصطلاحا بر روی پاشنه­یدرب می­چرخند؛ این چرخش فضای زیادی را اشغال می­کند، بنابراین امکان قرار دادن وسایل در پشت درب را نخواهید­داشت.

سیستم حرکتی درب­های ریلی توسط تجهیزات درب ریلی از جمله ریل و قرقره امکان­ پذیر می­شود. درب­های ریلی به موازات دیوار کنارشان حرکت می­کنند و در هنگام باز شدن فضایی را اشغال نمی­کنند. حرکت قرقره­ ها بر روی ریل کمترین اصطکاک ممکن را دارد و هیچ صدایی را تولید نمی­کند. همچنین قرقره ­ها برای نرم­ شدن هرگز به روغن­ کاری نیازی پیدا نمی­کنند.

مکانیزم درب ریلی یکی از جدید­ترین نوع درب­ها هستند و به خانه شما ظاهری شیک و مدرن می­بخشند. همچنین تنوع این درب­ها باعث شده که در طراحی دکوراسیون خانه­ ها جزء بخش­های مورد­علاقه طراحان باشد.

چطور برای همیشه مشکل صدای لولای درب را حل کنیم؟

انواع درب­های ریلی برای حل دائمی مشکل صدای ناهنجار تمام درب ها

*درب ریلی کمد: این مکانیزم برای انواع کمد و کابینت مناسب است. هنگامی­ که فضای اتاق شما به­شدت محدود است، دائما مجبور هستید که وسایل خود را با زحمت زیاد از لای درب کمد جا­به­ جا کنید، بهترین راهکار استفاده از درب­های ریلی است که به­ طور­کامل باز می­شوند و باعث می­شوند که به راحتی به لوازم درون کمد دسترسی داشته ­باشید.
*درب ریلی اتاق: مکانیزم درب ریلی اتاق برای تمامی درب­های اتاق، سرویس­های بهداشتی و… مناسب و کاربردی است و به منزل شما ظاهری شیک و مدرن می­دهد.
*درب ریلی پارکینگ: جابجایی درب­های سنگین کار دشواری است. با ریلی کردن درب­های پارکینگ نه تنها از مزیت اشغال فضای کم استفاده کرده ­اید، بلکه جابجایی درب را نیز راحت­تر نموده ­اید.

با استفاده از درب­های ریلی دیگر خبری از سر­و­صدای لولا­ها و صدای قیژ­قیژ آزار­دهنده نخواهد­بود. همچنین می­توانید از درزگیر مویی درب که باعث کیپ شدن فضای بین درب و چهارچوب می­شود استفاده کنید.

یراق آلات کاربردی و درب­های ریلی را از کجا تهیه کنیم؟

خرید از یک مرکز معتبر مسئله مهمی است و امروزه به نوعی دغدغه برای خریداران تبدیل شده. فروشگاه تجهیز ریل دارای ده سال سابقه طلایی در فروش انواع یراق­ آلات کاربردی و تجهیزات درب­ ریلی است و با ارائه­ گارانتی معتبر و ضمانت اصالت کالا مرجع مناسبی برای خرید شما محسوب می­شود. شما می­توانید جهت سفارش اینترنتی از سایت تجهیز ریل بازدید کرده و محصول دلخواه خود را انتخاب کنید و یا با شماره تلفن ۰۲۱۷۷۳۴۳۵۵۶ تماس بگیرید تا از متخصصین تجهیز ریل مشاوره ­های لازم را دریافت نمایید. شما همچنین می­توانید به صورت حضوری از این فروشگاه در تهرانپارس، خیابان احسان دیدن کنید و محصول موردنیاز خود را به صورت حضوری خریداری نمایید

منبع تابناک
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی