کد خبر : 29130

هوش بالا | نشانه هوش بالا

با چند نشانه هوش بالا در این مطلب آشنا میشوید .تیزهوشی مفهومی چندوجهی است که به طور کلی به توانایی ذهنی بالاتر از حد متوسط ​​اشاره دارد. این مفهوم می تواند به جنبه های مختلفی از هوش، از جمله استدلال، حل مسئله، یادگیری و خلاقیت، اشاره داشته باشد.

به گزارش ورنداز :

نشانه هوش بالا

با چند نشانه هوش بالا در این مطلب آشنا میشوید .تیزهوشی مفهومی چندوجهی است که به طور کلی به توانایی ذهنی بالاتر از حد متوسط ​​اشاره دارد. این مفهوم می تواند به جنبه های مختلفی از هوش، از جمله استدلال، حل مسئله، یادگیری و خلاقیت، اشاره داشته باشد.

شما چپ دست هستید یا دو دست هستید. مطالعات نشان داده است که افراد چپ دست بیشتر از افراد راست دست دارای ژن های مرتبط با هوش هستند. . افراد دو دست نیز در برخی از وظایف شناختی نسبت به افراد راست دست برتری دارند.

  1. شما بیشتر اوقات نگران هستید، حتی برای کوچکترین چیزها. دانشمندان در مطالعه ای از 126 دانش آموز دبستانی خواستند تا در مورد میزان اضطراب خود در مورد چیزها پرسشنامه ای را پر کنند. نتیجه این بود که کودکانی که بیشتر از دیگران احساس اضطراب می کردند، در تست هوش نمرات بالاتری داشتند. دانشمندان معتقدند افرادی که همیشه احساس اضطراب می کنند، اغلب در کار خود عملکرد بهتری دارند.
  2. از شوخی کردن لذت می برید. در مطالعه ای در دانشگاه نیومکزیکو، 400 دانشجو در آزمونی در مورد توانایی خود برای صحبت در مورد برخی موضوعات شرکت کردند. پس از آن از این دانشجویان خواسته شد تا شرحی برای چند تصویر کارتونی بنویسند. بررسی این نوشته ها نشان داد که 86 درصد از دانشجویانی که بالاترین نمره را در آزمون کسب کرده بودند، شرح طنزآمیزی برای تصاویر نوشته بودند. این مطالعه همچنین بر روی کمدین ها انجام شد که در آن همه کمدین های شرکت کننده در مطالعه نمره ای بالاتر از حد متوسط ​​در آزمون دریافت کردند. به گفته دانشمندان، شوخ طبعی بر توانایی های ذهنی تأثیر می گذارد، سلامت مغز و سیستم عصبی را حفظ می کند و هوش را افزایش می دهد.
  3. شما بسیار کنجکاو هستید. دانشمندان می گویند احتمال اینکه افراد باهوش مخترع شوند بیشتر است زیرا دائماً در حال پرسیدن سوال و جستجوی اطلاعات جدید هستند.
  4. شما در مدرسه خوب عمل می کنید. این یک شوخی نیست - دانش آموزانی که در مدرسه نمرات بالایی کسب می کنند، به احتمال زیاد در بزرگسالی نیز باهوش هستند.
  5. شما می توانید به سرعت بین مفاهیم مختلف ارتباط برقرار کنید. افراد باهوش در درک روابط انتزاعی و ایجاد ارتباط بین ایده ها نامربوط خوب هستند.
  6. شما عاشق یادگیری هستید. افراد باهوش تمایل سیری ناپذیری به یادگیری چیزهای جدید دارند. آنها همیشه در حال خواندن، کاوش در موضوعات جدید و تلاش برای گسترش دانش خود هستند.
  7.  
  8. شما دارای حافظه خوبی هستید. افراد باهوش معمولاً حافظه خوبی دارند. آنها می توانند به راحتی اطلاعات را به خاطر بسپارند و بعداً آنها را به یاد بیاورند.
  9. شما خلاق هستید. هوش فقط مربوط به توانایی های علمی و ریاضی نیست. افراد باهوش اغلب در زمینه های دیگر مانند هنر، موسیقی و نوشتن نیز خلاق هستند.
     
  10. شما ذهنی باز دارید. افراد باهوش مایل هستند پذیرای ایده ها و دیدگاه های جدید باشند. آنها از به چالش کشیدن عقاید خود نمی ترسند و همیشه به دنبال یادگیری چیزهای جدید هستند.
  11. شما خوب استدلال می کنید. افراد باهوش می توانند به طور موثر استدلال کنند و پرونده بسازند. آنها می توانند نقاط قوت و ضعف یک موقعیت را ببینند و بهترین راه حل را پیدا کنند.
  12. شما همدل هستید. هوش فقط مربوط به توانایی های شناختی نیست. افراد باهوش همچنین اغلب از نظر عاطفی باهوش هستند. آنها می توانند احساسات دیگران را درک کنند و با آنها همدردی کنند.اگر تعدادی از این علائم را دارید، ممکن است باهوش تر از آنچه فکر می کنید باشید. البته، هیچ راهی برای دانستن مطمئن وجود ندارد مگر اینکه یک تست هوش انجام دهید. اما حتی اگر نابغه نباشید، باز هم می توانید با تلاش سخت و فداکاری به چیزهای بزرگی در زندگی دست پیدا کنید.

نوشین کلاته خبرنگار و دبیر سرویس

منبع ساکسز
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی