کد خبر : 28832

سرطان پانکراس | علائم سرطان پانکراس

لوزالمعده یک اندام حیاتی است که هم آنزیم های گوارشی را تولید می کند و هم هورمون هایی مانند انسولین را تنظیم می کند.

به گزارش ورنداز :

عوامل خاموش سرطان پانکراس

لوزالمعده یک اندام حیاتی است که هم آنزیم های گوارشی را تولید می کند و هم هورمون هایی مانند انسولین را تنظیم می کند. هنگامی که لوزالمعده آسیب می بیند، می تواند منجر به مشکلات جدی سلامتی شود.

در اینجا هشت علامت وجود دارد که نشان می دهد لوزالمعده شما ممکن است در حال تخریب باشد:

درد شکم

 

درد شکم یکی از شایع ترین علائم آسیب لوزالمعده است. درد معمولاً در قسمت فوقانی شکم احساس می شود و می تواند تیز یا مبهم باشد. ممکن است درد به کمر یا شانه ها نیز تیر بکشد.

زردی

 

زردی زمانی است که پوست و سفیدی چشم ها به رنگ زرد در می آید. این اتفاق زمانی رخ می دهد که بیلی روبین، رنگدانه ای که باعث زرد شدن گلبول های قرمز می شود، در خون ایجاد شود. تجمع بیلی روبین می تواند نشانه انسداد مجرای صفراوی باشد که توسط لوزالمعده تخلیه می شود.

ادرار تیرها

درار تیره می تواند نشانه دیگری از انسداد مجرای صفراوی باشد. بیلی روبین اضافی در ادرار دفع می شود و می تواند رنگ آن را تیره کند.

مدفوع روشن

 

مدفوع روشن رنگ می تواند نشانه عدم جذب چربی باشد. لوزالمعده آنزیم هایی را تولید می کند که به هضم چربی ها کمک می کند. هنگامی که لوزالمعده به درستی کار نمی کند، چربی ها به طور کامل جذب نمی شوند و می توانند باعث رنگ روشن مدفوع شوند.

کاهش وزن بدون دلیل

 

کاهش وزن بدون دلیل می تواند نشانه بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان لوزالمعده باشد. افراد مبتلا به سرطان لوزالمعده ممکن است اشتهای خود را از دست بدهند یا احساس سیری زودرس داشته باشند.

حالت تهوع و استفراغ

 

حالت تهوع و استفراغ می تواند از علائم پانکراتیت باشد، التهاب لوزالمعده. پانکراتیت می تواند حاد یا مزمن باشد. پانکراتیت حاد یک بیماری ناگهانی و شدید است که می تواند تهدید کننده زندگی باشد. پانکراتیت مزمن یک بیماری طولانی مدت است که می تواند به لوزالمعده آسیب برساند.

خستگی

خستگی یک علامت شایع بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان لوزالمعده است. افراد مبتلا به سرطان لوزالمعده ممکن است احساس خستگی یا کمبود انرژی کنند.

دیابت

دیابت یک بیماری است که در آن بدن قادر به تولید یا استفاده از انسولین به درستی نیست. انسولین هورمونی است که به تنظیم قند خون کمک می کند. لوزالمعده انسولین تولید می کند. افراد مبتلا به سرطان لوزالمعده در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به دیابت هستند.

اگر هر یک از این علائم را تجربه می کنید، مهم است که در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید. تشخیص زودهنگام کلید درمان موفقیت آمیز آسیب لوزالمعده است.

نوشین کلاته خبرنگار و دبیر سرویس

منبع ساکسز
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی