کد خبر : 28784

بازنشستگان | سفر رایگان بازنشستگان

جزییاتی درباره تسهیلات سفر برای بازنشستگان را در این مطلب میخوانید .

به گزارش ورنداز :

تسهیلات رایگان سفر برای بازنشستگان

این تسهیلات شامل تسهیلات رایگان سفر برای بازنشستگان عضو صندوق تامین اجتماعی و تسهیلات نیمه‌رایگان سفر برای بازنشستگان عضو صندوق مدیریت خدمات کشوری است. با این حال، تنها افرادی که شرایط ثبت‌نام در تسهیلات رایگان سفر بازنشستگان را دارند، می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند. در ادامه، نحوه ثبت‌نام در این تسهیلات رایگان سفر را آشنا خواهید شد.

با توجه به اینکه طیف عظیمی از جامعه ایرانی را بازنشستگان تامین اجتماعی و سایر صندوق های بازنشستگی، تشکیل می دهند و سلامت و آرامش این طیف گسترده، تاثیر غیر مستقیم زیادی بر ارتقای آرامش و نظم عمومی دارد، ضروری است تا تسهیلات ویژه ای در خصوص بازنشستگان محترم، از سوی دولت و کانون های بازنشستگی، در نظر گرفته شود.یکی از تسهیلات مهمی که اخیرا، توسط دولت و کانون بازنشستگان، به ویژه کانون بازنشستگان تامین اجتماعی، از آن صحبت گردیده و اخبار آن، منتشر شده است، فراهم آمدن امکان ثبت نام تسهیلات رایگان سفر بازنشستگان، به شهرهای زیارتی و سیاحتی ای چون مشهد، قم و شیراز است.

 

لذا، در مقاله حاضر، شرایط و سامانه ثبت نام تسهیلات رایگان سفر بازنشستگان در خصوص شهرها و استان های مختلف، مورد بررسی قرار گرفته و نحوه ثبت نام بازنشستگان، برای برخورداری از این تسهیلات، توضیح داده شده است. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر می توانند، ادامه مقاله را دنبال نمایند.

شرایط ثبت نام تسهیلات رایگان سفر بازنشستگان

بازنشستگان صندوق های مختلف، نظیر صندوق تامین اجتماعی و صندوق مدیریت خدمات کشوری، امکان برخورداری و بهره مندی از تسهیلات رایگان و نیمه رایگان مختلفی را دارند که از جمله این تسهیلات، می توان به تسهیلات رایگان سفر بازنشستگان صندوق تامین اجتماعی و تسهیلات نیمه رایگان سفر صندوق مدیریت خدمات کشوری، اشاره کرد که تنها، واجدین شرایط ثبت نام تسهیلات رایگان سفر بازنشستگان، می توانند از آن ها، استفاده کنند.شرایط ثبت نام تسهیلات رایگان سفر بازنشستگان تامین اجتماعی، بدین صورت بوده که بازنشسته، باید اقدام به ثبت نام کانون بازنشستگان تامین اجتماعی آذربایجان غربی، شرقی، سمنان یا شهر مورد نظر خود کرده باشد و نباید از افرادی باشد که تاکنون از این طرح استفاده کرده و براساس حکم حقوق، تاریخ بازنشستگی و یا کار افتادگی و یا بازماندگی فرد متقاضی تسهیلات رایگان سفر باید، تا تاریخ ۱۳۹۸/۱۲/۲۹ باشد.

شایان ذکر است، اولویت در اعزام به سفر رایگان بازنشستگان تامین اجتماعی، بر اساس تاریخ بازنشستگی و تاریخ ثبت نام فرد بوده و در صورتی که برای این امر (سفر رایگان) سهمیه ای اختصاص داده شود، سهمیه و تعداد سهمیه نیز در زمان اعلام، بر معیارهای اولویت، تاثیر خواهند گذاشت. سفر رایگان به مشهد مقدس با شروع هفته تامین اجتماعی با عنوان " طرح کرامت " آغاز شده و بازنشستگان می توانند با ثبت نام در این طرح به همراه خانواده خود، رایگان به مشهد سفر کنند.تسهیلات نیمه رایگان سفر بازنشستگان صندوق مدیریت خدمات کشوری، بدین صورت بوده که بازنشستگان این صندوق، می توانند از وام سفر صندوق یا کمک هزینه سفر، استفاده نموده و بدین ترتیب، به سفر های زیارتی و سیاحتی در شهر هایی نظیر قم، مشهد و شیراز بروند. برای این امر، باید، شرایط ثبت نام تسهیلات نیمه رایگان سفر بازنشستگان صندوق مدیریت خدمات کشوری وجود داشته باشد که شامل مواردی چون:

قطعی و جاری شدن وضعیت دفتر کل بازنشسته؛ در دست داشتن اطلاعات مربوط به دفترکل، کدملی و شماره حساب حقوق واریزی بازنشستگی؛ استفاده نکردن سهمیه کمک هزینه سفر، پیش از این، در سال جاری؛ حضور بازنشسته در سفر؛

توان پرداخت مازاد هزینه سفر، در صورت استفاده از کمک هزینه یا وام این امر و اقدام به سفر، صرفا با استفاده از تور سفر شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی و جهانگردی ittic.com شرکت خدمات مسافرتی پرشین گلف khatamtour.ir و شرکت سرمایه گذاری سفر کارت ملی safarcard.ir است.

سامانه ثبت نام تسهیلات رایگان سفر بازنشستگان

بعد از اعلام خبر، در خصوص تسهیلات رایگان سفر بازنشستگان تامین اجتماعی و تسهیلات نیمه رایگان سفر بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری، پرسشی مبنی بر اینکه سامانه ثبت نام تسهیلات رایگان سفر بازنشستگان به مشهد یا قم و شیراز چیست، مطرح می گردد که در این تیتر از مقاله، در خصوص پرسش مطروحه، توضیح داده خواهد شد.

در خصوص بازنشستگان تامین اجتماعی، در شرایطی که امکان ثبت نام سفر رایگان، در سایت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی هر استان و شهرستان های آن، پیش بینی شده باشد، سامانه ثبت نام تسهیلات رایگان سفر بازنشستگان، همان سایت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی در هر شهر و استان خواهد بود و در غیر این صورت، بازنشستگان باید، به نهادهای صلاحیت دار اعلامی، نظیر کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر خود، مراجعه کنند.

در خصوص بازنشستگان صندوق مدیریت خدمات کشوری، سامانه ثبت نام تسهیلات نیمه رایگان سفر بازنشستگان​، برای استفاده از کمک هزینه سفر و وام سفر، سامانه sabasrm.ir بوده و همچنین، بازنشستگان می توانند، از طریق لینک طرح های یاری (خدمات گردشگری و سفر) به سامانه تورهای مسافرتی شرکت پرشین گلف khatamtour.ir نیز متصل شده و اقدام به ثبت نام در تورهایی نمایند که کمک هزینه سفر و وام ۴ میلیونی سفر، به آن، تعلق می گیرد.

نحوه ثبت نام تسهیلات رایگان سفر بازنشستگان

پس از توضیح شرایط استفاده و سامانه تسهیلات رایگان سفر بازنشستگان، نحوه ثبت نام تسهیلات رایگان سفر بازنشستگان تامین اجتماعی، در خصوص بازنشستگان عضور در کانون های مختلف، نظیر کانون بازنشستگان تامین اجتماعی کرمان، مورد بررسی قرار خواهد گرفت و راهنمای تصویری آن، ارائه می گردد.

نحوه ثبت نام تسهیلات رایگان سفر بازنشستگان تامین اجتماعی برای سفر به مشهد، قم، شیراز و... حسب مورد و بسته به اینکه امکان ثبت نام اینترنتی، در سایت کانون بازنشستگان شهر بازنشسته، پیش بینی شده باشد یا خیر، می تواند به صورت اینترنتی و یا حضوری باشد.

برای ثبت نام حضوری، بازنشسته باید، با در دست داشتن مدارک لازم، به آدرس کانون بازنشستگان شهر و استان خود مراجعه و پس از تحویل مدارک و تکمیل فرم درخواست استفاده از تسهیلات رایگان سفر، ثبت نام خود برای سفر رایگان را قطعی کند. به عنوان مثال بازنشستگان سنندج، همانطور که برای ثبت نام کانون بازنشستگان تامین اجتماعی کردستان باید به صورت حضوری به کانون مراجعه کنند، برای ثبت نام تسهیلات سفر نیز ملزم به مراجعه حضوری هستند.

در صورتی که امکان ثبت نام اینترنتی برای سفر رایگان، در سایت کانون بازنشستگان شهر بازنشسته متقاضی، پیش بینی شده باشد، برای ثبت نام، کافی است بازنشسته، آدرس سایت کانون خود را جستجو و با تکمیل فرم اینترنتی و وارد کردن اطلاعات لازم، نسبت به ثبت نام، اقدام نماید که در زیر، راهنمای تصویری نحوه ثبت نام اینترنتی تسهیلات رایگان سفر بازنشستگان​، از طریق سایت کانون بازنشستگان تامین اجتماعی زنجان، به عنوان مثال، توضیح داده شده است.در ابتدا، بازنشسته باید، آدرس kbtgzanjan.ir/news/۲۱۶ را جستجو نماید تا به صفحه ثبت نام تسهیلات رایگان سفر بازنشستگان زنجان به مشهد، هدایت گردد و بر روی گزینه ثبت نام، کلیک نماید.

در این گام، فرد باید،کلیه اطلاعات لازم، که مواردی چون نام، نام خانوادگی، شماره ملی و شماره مستمری بازنشسته را در بر می گیرد، وارد نموده و بر روی دکمه ارسال، کلیک کند.

کلام آخر

یکی دیگر از تسهیلاتی که به بازنشستگان تامین اجتماعی، تعلق می گیرد، وام مخصوص این افراد است که علاقمندان به کسب اطلاعات در خصوص ثبت نام و شرایط اخذ وام، می توانند فیلم آموزشی نحوه ی دریافت آن را از لینک زیر ببینند.از اینکه تا آخر این مقاله با ما همراه بودید از شما ممنونیم.

سهیل شهری خبرنگار

منبع گسترش نیوز
ارسال نظر

نظرات کاربران
  • ناشناس

    بسیار برنامه خوب وبزرگی در حق بازنشستگان انجام دهند بسیار سپاس از لطف شمــــــــــــــا

  • حاجی رضاطاهری

    سلام.فرق بین کشوری وتامین اجتماعی درچیست که ما(کشوری)نیمه رایگان ولی تامین اجتماعی رایگان میباشد.علتش چیه؟باتشکر

  • بی نام

    بازنشسته ومستمری بگیر حقوقش کفاف زندگیش رو نمیده داره صبح تاشب هم میدوعه تا خرج ومخارجش جوره بشه بعد شما پیشنهاد مسافرت بهش میدید،،آفتابه لگن هفت دست،شام وناهر هیچی...والسلام

  • ناشناس

    سفر احتیاج به پول داره حقوق ها را اضافه کنند تا هر جا دلشون میخواد برند
    سفر رایگان که بدون پول فایده نداره اونم جاهایی که خودشون تعیین میکنن

  • من

    چند تا شهر سیاحتی ، مثل نیویورک ،لندن پاریس رم را اضافه کنید ،بازنشستگان هم دل دارند ، حالا پاتایا و کوبا و ونزوئلا پیشکش .

  • ناشناس

    سلام وقت بخیر
    خداوند انشاءالله خیرتان بدهد بجای کمک مالی به باز نشستگان با جیب خالی می‌فرستید به مسافرت

  • مشهد

    رایگان چون نه خانه دارم نه وسیله همسرم مریض خودم از دردچشم و بی دندانی با این مشکلات چه جوری به مسافرت برم من یک فبر میخواهم از این زندگی راحت بشم وجلوی زنوبچه که 35 ساله ازدواج نکرده خجالت وکشم

  • ناشنا

    سلام ما می‌گیم سلام حقوق دریافتی بازنشسته،کشوری کفاف چند رو زندگی نیست،بجای وام اینجوری برا سفر،،،شما وام بلاعوض جهتدرمان به ما بدهید

  • ناصر

    حداقل سفربه کیش واصفهان ویزد هم اضافه کنندسفرمشهدمگرچه خبره مشهدچندباریکنفرمیره مشهد

  • ناشناس

    سلام خیلی عالی بود در صورتی که اجرا شود فقط حرف و شعار نباشد

  • رضا

    کوکجاست این که میگیدکجاصندوق بازنشسته کشوری ببازنشسته هزینه سفرداده

  • ناشناس

    ۲۰ ساله باز نشسته ام از هیچ امتیازی بر خور دار نیستم همش دروغه

  • ناشناس

    ۱۲

  • ناشناس

    والله سفر رایگان در کار نیست قسطی میبرم از حقوق کم میکنن

  • ناشناس

    باسلام چند سال در کانون بازنشستگان ثبت برای زیارت امام رضا علیه السلام کردم ولی متاسفانه موفق نشدم سمیه برای گروهی هرساله نوینش است

  • مهریمهین خاکی

    اگ همجین اتفاقی بیفته عالی جون ی بازنشسته توان مسافرت ندارد من همسرم ۵سال بازنشست شده ولی هنوزجایی نرفتیم چون پولی نمیمونه ک بشه کاری کرد

  • بازنشسته فرهنگی

    احمق ها !!! ما غذا نداریم بخوریم پیاز تعارف میکنید اشتهامون باز بشه؟!!!! اگر صداقت دارین حقوق ما زباد کنین

  • ناشناس

    سلام هیچکدام از این سایتها باز نمی شه

  • ناشناس

    سلام وقت بخیر
    چرا وقتی با دادن شماره ملی همه مشخصات فرد میاد بالا اینهمه تشریفات.و مدارک برای چیه از طرفی درسفر رایگان اینقدر محل اقامت فاصله داره و........

  • ناشناس

    تامین اجتماعی حق وحقوق بازنشستگان خود را کامل و بدون هیچ اما واگری و بدون انشاالله و ماشاالله پرداخت کند والا هم خدا راضی و هم بنده خدا ونیازی هم به این کارهای ظاهری وب زرگ نمایی نیست

  • ناشناس

    سلام وقت بخیر لطفاً اینجا میخواهم ثبت‌نام رایگان خودم انجام دهید

  • حق

    در استان گیلان شهر آستارا برای بازنشستگان هیچ خدمات تفریحی نیست استخر سینما همه قیمتها بالا شخصی هستند واز سوی سازمان هیچ تخفیفی گرفته نمیشه لطفا رسیدگی کنید🙏

  • بسیار خوب

    چطوری سبت نام کنیم

  • یه باز نشسته

    سلام لطفا وام سفر مبلغ چقدر است میشه باش بری یه زیارت یا باید کلی هم خودمون خرج کنیم غقط اسمش سفر ریگانه

  • ناشناس

    سلام اگر اماواگر وشرایط سنی وزارتی بازی نکنید خوبه

  • ناشناس

    سلام
    این دولت هیچی مفتی نداره
    یادتون باشه پنیر مفتی فقط تو تله موش پیدا میشه

  • ناشناس

    لطف کنیدبجای سفررایگان به هر بازنشسته یک کیلواستخوان گوشت بدین

  • ناشناس

    همیشه بهانه ای هست مثل سایت فعلا بسته است.گفتن قراره باز بشه،ما هم خبر نداریم،سر بزنید مرتب، و....مثل وام دادنشون همیشه یه جای کار میلنگه.

  • ناشناس

    با سلام از کل دستندر کاران تامین اجتماعی خیلی استفاده کردیم کل خانوادهی تامین اجتمای رو شاد کردین امیدواریم همیشه پایدار باشید متشکریم

  • ناشناس

    سلام وعرض ادب مسئولین محترم صندوق بازنشستگی کشوری چرا ما بازنشستگان کشوری یعنی فرهنگیان آزمایشی این صندوق محروم هستیم چی شداین سفرسیاحتی وزیارتی شما؟بنده وهمسرم درسال ۱۴۰۰بازنشسته شدیم همچنان چشم انتظار این سفرهستیم

  • ناشناس

    یعنی میشه امیدواربود این تسهیلات سفر برای معلمان بازنشسته هم هست، میشه باور کرد! خدایا شکرت چه میشه یکبارهم برای قشر فرهنگی یک کاری بکنند اگر واقیتدارد من دوستدارم اولین نفر باشم برای ثبتنام

  • ناشناس

    باسلام از مدیریت محترم استان مرکزی سپاس گذارم که چنین طرحی زیبا ونشاط آوری را برای بازنشستگان 0بوجود آورده‌اند...با تشکر ومجنون از مدیریت آن سازمان.. بازنشسته. علیرضا تالدی خدا نگهدارتان

  • قاسم آزادی

    سلام این امکان که به بازنشسته دادیدممنون

  • علی رضا

    فقط سفراخرت برای بازنشسته رایگان هست اونهم برای بازماندگان خرج نجومی دارد

  • کبی حسینی

    سلام پدرومادر محمدزمردی شمااز بازنشسته نیروهای مصله لشگری برای سفرها صحبتی نکردید بعداز سی سال خدمت هنوز یک بار هم مابیک سفر استفاده نکردیم وهنوز اجاره نشین هستیم

  • ناشناس

    باسلام کسانی که سال دوم بازنشستگی انهاست وبیش ازسی سال سابقه بیمه دارندهم میتونندازاین سفراستفاده کنند ووضعیت هزینه چطوری است ایاازحقوق کم میکنندیاوام هست

  • ناشناس

    ماکه بیشتر ازسی سال بیمه پرداخت کردیم کانون رفتیم نه وامی میدهند نه سفری میبرند اینها الکی هست حقوقمون هم نه میلیون هست تامین اجتماعی

  • ناشناس

    حقوق صندوق تأمین اجتماعی ' از کشوری کمتر نیست ' چرا برای اونا رایگان و برای کشوری نیمه رایگان است '

  • مستمری بگیر تامین اجتماعی

    از سال 1393 که بازنشسته شدم جهت سفر زیارتی در کانون بازنشستگان همدان ثبت نام کردم و تا امروز که در خدمت شما سروران عزیز هستیم چیزی حدود 10 سال میشود و در طول این مدت چندین بار هم پیگیری کردیم تا امروز به نتیجه نرسیدیم این هم سفر زیارتی سازمان تامین اجتماعی برای بازنشستگان است

  • حسن

    سلام، آیامواردقیدشده شامل بازپشستگان لشگری هم میشود؟

  • ناشناس

    لطفاً بفرمائید بازنشستگان خدمات کشوری جهت ثبت‌نام باید چکار کنند

  • باور مند بی باور

    شما گفتید ما هم باور کردیم .من مشهدی رو میخام ببرن مشهد!!!!

  • شیوا

    سفر برای مستمری بگیران هم هست یا فقط بازنشستگان؟؟؟

  • ناشناس

    حقوق مستمری بگیران زیر ۸ تومنه یه فکری به حال ما بکنید ممنون میشم

  • ناشناس

    اگه میخوایین خیلی به بازنشسته هاحال بدید ،سف انتالیا دبی،کیش اروپا رد بزارین

  • 33702

    ما که الان بیست ساله باز نشست شدم از هیچ سفری استفاده نکردم منیکه ساکن نیشابورم دیگه مسافرت رفتنم به مشهد خیلی خنده دار حداقل شهرهای دیگه ای جز زیارتی بذارید که کمی باز نشسته روحیش عوض شه اگه میخواهید لطفی کنید بهشون

  • ناشناس

    سلام هتلهای جهانگردی تا مهر ماه امسال برای باز نشسته ها تخفیف ۵۰ درصدی داشت متاسفانه انهم به لطف مدیران نالایق برداشته شد!!!!؟

  • ناشناس

    من باید یه خانواده رو خرج مخارج بدهم بچه ها از وقت ازدواج شون گذشته اگه راست میگی یه وام بلاعوض به من بدهید تا این مشکلات را حل کنیم ایثارگر هستم و هیچی ندارم مدافعین حرم هستم و هیچی ندارم کی باورش میشه

  • خبر مفید ولی انجامش‌ مفیدتر

    سلام شوهر من‌ ۸ سال باز نشسته تامی اجتماعی است نه وام نه سفری شامل حال ما نشده میگن کسانی که تو اداره تامین اجتماعی فامیل یا آشنا دارن براشون درست میکنند ما که کسی را نداریم توکل به خدا

  • ناشناس

    باسلام حداقل سفرکربلا وحج بذارید که برشما دعاهم بکنیم تشکر

  • ناشناس

    سلام من الان درگیردانشگاه پسرم هستم پول ندارمثبت نامش کنم مجبوره انصراف بدهدچندساله فقط شنیدم، تامین اجتماعی وام میده ولی به چه کسانی نمیدانم چون هردفعه رفتم جواب شنیدم تونوبت هستیدهمین یه زن تنهاباکرایه خونه سه تابچه

  • ف

    من بازنشسته تامین اجتماعی هستم ولی تا حالا نرفتم و نشنیده بودم واقعاً سالهاست که به مسافرت نرفتم چگونه ثبت نام کنیم اگر صحت دارد ،🙏

تبلیغات متنی