کد خبر : 28626

باقالی پلو | باقالی پلو با پنیر

برای تهیه این غذا، باید باقالی و شوید را در کمی کره تفت دهید.سپس، برنج را با یک بند انگشت آب و کمی نمک بجوشانید و بعد از اینکه آب برنج خشک شد، آن را داخل تابه باقالی بریزید. در نهایت، دمی را برای حدود ۴۵ دقیقه دم بگذارید.

به گزارش ورنداز :

طرز تهیه باقالی پلو با پنیر 

باقالی پلو 

برای تهیه این غذا، باید باقالی و شوید را در کمی کره تفت دهید. سپس، برنج را با یک بند انگشت آب و کمی نمک بجوشانید و بعد از اینکه آب برنج خشک شد، آن را داخل تابه باقالی بریزید. در نهایت، دمی را برای حدود ۴۵ دقیقه دم بگذارید.

دستور پخت دوم، مربوط به یک پنیر برشته خوشمزه است. برای تهیه این غذا، باید دو قالب پنیر محلی را که شوره آن را از بین برده اید، رنده کرده و در کره سرخ کنید. سپس، کمی زردچوبه به آن اضافه کرده و چند عدد تخم مرغ را داخل آن بشکنید تا تخم مرغ ها خودشان را بگیرند و هم بزنید. این ترکیب طعم فوق العاده ای دارد و می تواند به عنوان یک غذای کامل یا یک پیش غذای خوشمزه سرو شود.

خانم موسوی در پایان متن خود، اشاره می کنند که اگر پنیر محلی در دسترس ندارید، می توانید از پنیر گرگان نیز استفاده کنید.

در اینجا نکاتی برای تهیه این دو غذا آورده شده است:

  • برای تهیه دمی باقالی، بهتر است از باقالی تازه استفاده کنید. اگر باقالی تازه در دسترس ندارید، می توانید از باقالی خشک استفاده کنید. در این صورت، باید باقالی را قبل از استفاده، به مدت چند ساعت در آب خیس کنید.
  • برای تهیه پنیر برشته، بهتر است از پنیر محلی استفاده کنید. پنیر محلی طعم بهتری نسبت به پنیر های صنعتی دارد.
  • اگر می خواهید پنیر برشته شما طعم تندتری داشته باشد، می توانید مقداری فلفل سیاه یا فلفل قرمز به آن اضافه کنید.

امیدوارم این دستور پخت ها برای شما مفید باشند.

نوشین کلاته خبرنگار و دبیر سرویس

منبع مژگان توسلی
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی