کد خبر : 2817

ربات‌| پزشکی|مغز

دانشمندان مینی ربات‌هایی را برای درمان بیماری‌های نادر توسعه دادند که وارد اعماق مغز می‌شوند.

به گزارش ورنداز :

یک استارتاپ آمریکایی در کالیفرنیا ربات‌های کوچکی ساخته است که می‌توانند به اعماق مغز انسان فرستاده شوند تا اختلالاتی را درمان کنند. آزمایشگاه Bionaut قصد دارد اولین کارآزمایی بالینی انسانی خود را ظرف دو سال، با استفاده از ربات‌های کوچک تزریقی انجام دهد. این ربات‌ها می‌توانند با استفاده از آهن ربا، به دقت در مغز هدایت شوند.

آهن ربا‌ها در خارج از جمجمه بیمار به رایانه‌ای متصل می‌شوند که می‌تواند از راه دور و با دقت، روی ربات‌های کوچک در قسمت آسیب دیده مغز مانور دهد.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا (FDA) تایید قاطعانه‌ای را برای آزمایشات بالینی روی تومور‌های سرطانی مغز که اغلب با روش‌های مرسوم درمان نمی‌شوند، صادر کرده است.

مایکل اشپیگل ماشر یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل آزمایشگاه‌های Bionaut می‌گوید، ایده یک ربات کوچک که بتواند برای تشخیص و درمان شرایط پزشکی وارد بدن شود، جدید نیست، اما این ربات‌ها توانایی کنترل دقیق و موثر آن‌ها را دارند.

ربات‌های کوچک پزشکی

او افزود: به جای تکنیک‌های نوری یا اولتراسونیک از انرژی مغناطیسی برای هل دادن ربات‌ها به داخل مغز استفاده می‌شود، زیرا آن‌ها آسیبی به بدن وارد نمی‌کنند.

کل دستگاه برخلاف دستگاه MRI به راحتی قابل حمل است و ۱۰ تا ۱۰۰ برابر کمتر از دستگاه‌های معمولی برق مصرف می‌کند.

اگر این روش موفقیت آمیز باشد، دانشمندان می‌توانند از آن برای درمان سندرم دندی واکر و کیست‌هایی که در مغز ایجاد و منجر به بسیاری از بیماری‌های عصبی می‌شوند، استفاده کنند.

 

منبع باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی