کد خبر : 28079

ناخن | روش های داشتن ناخن های محکم

راه های تقویت ناخن را در این مطلب میخوانید .ناخن ها از کراتین ساخته شده اند، همان پروتئینی که مو و پوست را تشکیل می دهد. کراتین برای حفظ سلامت و استحکام ناخن ها ضروری است.

به گزارش ورنداز :

راه های تقویت ناخن

راه های تقویت ناخن را در این مطلب میخوانید

ناخن ها از کراتین ساخته شده اند، همان پروتئینی که مو و پوست را تشکیل می دهد. کراتین برای حفظ سلامت و استحکام ناخن ها ضروری است.

راه های تقویت ناخن 

در اینجا چند راه برای تقویت ناخن ها آورده شده است:

در اینجا چند درمان خانگی برای تقویت ناخن ها آورده شده است:

  • بیوتین مصرف کنید. بیوتین یک ویتامین B است که برای سلامت ناخن ها مهم است. بیوتین به بدن کمک می کند تا کراتین تولید کند. می توانید بیوتین را به صورت مکمل یا از طریق غذاهایی مانند تخم مرغ، جگر، آجیل و دانه ها دریافت کنید.
  • هیدراته بمانید. آب به حفظ سلامت و استحکام ناخن ها کمک می کند. روزانه 8-10 لیوان آب بنوشید.
  • مراقب رژیم غذایی خود باشید. یک رژیم غذایی سالم که شامل مقدار زیادی میوه، سبزیجات و غلات کامل باشد، برای حفظ سلامت ناخن ها ضروری است. این غذاها حاوی مواد مغذی ضروری برای رشد و استحکام ناخن ها هستند.
  • از تماس مدام با آب خودداری کنید. تماس مداوم با آب می تواند باعث خشک شدن و شکننده شدن ناخن ها شود. اگر مجبورید با آب زیاد کار کنید، از دستکش استفاده کنید.
  • از مواد شیمیایی زیاد استفاده نکنید. مواد شیمیایی موجود در برخی از محصولات آرایشی و بهداشتی می توانند باعث خشک شدن و شکننده شدن ناخن ها شوند. از استفاده بیش از حد از این محصولات خودداری کنید.
    • روغن زیتون. روغن زیتون یک مرطوب کننده عالی است که به حفظ سلامت و استحکام ناخن ها کمک می کند. ناخن های خود را با روغن زیتون ماساژ دهید و سپس آن را به مدت 15 دقیقه بگذارید. سپس ناخن های خود را با آب و صابون بشویید.سرکه سیب. سرکه سیب یک ماده ضد باکتری و ضد قارچی است که به حفظ سلامت ناخن ها کمک می کند. ناخن های خود را به مدت 10 دقیقه در سرکه سیب رقیق شده در آب قرار دهید. سپس ناخن های خود را با آب و صابون بشویید.عسل. عسل یک مرطوب کننده و آنتی اکسیدان است که به حفظ سلامت ناخن ها کمک می کند. ناخن های خود را با عسل ماساژ دهید و سپس آن را به مدت 15 دقیقه بگذارید. سپس ناخن های خود را با آب و صابون بشویید.اگر ناخن های شما ضعیف یا شکننده هستند، می توانید از یک تقویت کننده ناخن تجاری نیز استفاده کنید. تقویت کننده های ناخن حاوی مواد مغذی هستند که به تقویت ناخن ها کمک می کنند.
حجم ویدیو: 5.82M | مدت زمان ویدیو: 00:04:43

نوشین کلاته خبرنگار و دبیر سرویس

ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی