کد خبر : 27483

آشپزی | ترفند آشپزی

در این مطلب با جدید ترین ترفندهای آشپزی آشنا میشوید .

به گزارش ورنداز :

ترفند آشپزی 

در این مطلب با جدید ترین ترفندهای آشپزی آشنا میشوید .

برگر کردن گوشت 

ابتدا نکاتی درباره برگر کردن گوشت میخوانید 

هرقدر برش گوشت ضخامت کمتری داشته باشد باشد، گوشت کمتر جمع می‌شود

قرار نیست از یک برگر خیلی آبدار ناامید شوید، اما گوشت خشک داستان متفاوتی است. همبرگرها می‌توانند دارای برش‌های متفاوتی باشند اما به طور کلی یک برش کم ضخامت منجر به جمع شدن کمتر می‌شود. گوشت چرخ شده که حاوی درصد بالاتری از چربی است کمی کمتر بازده می‌دهد زیرا چربی پخته و از بین می‌رود. پس سعی کنید به گوشت مقداری چربی اضافه کنید.

برای آنکه برگر آبدار شود از یخ استفاده کنید 

هرچه دمای پخت بیشتر باشد، انقباض آن بیشتر می‌شود

پختن همبرگر آماده در دمای متوسط نه تنها باعث کاهش جمع شدگی می‌شود بلکه به حفظ عطر و طعم گوشت نیز کمک می‌کند. جمع شدگی در تمام مراحل پخت و پز اتفاق می‌افتد، بنابراین یک همبرگر متوسط پخته شده اندازه بزرگتری نسبت به همبرگری که خوب پخته شده دارد.

وقتی همبرگرها روی کوره با درب بسته طبخ می‌شوند، ممکن است برگر خیلی زود به دمای بالاتر برسد. همبرگرها وقتی روی شعله باز طبخ می‌شوند ، درست مثل رستوران‌ها ، اندازه و عطر و طعم خود را حفظ می‌کنند.

و با فشار دادن انگشتان خود، یک گودال کوچک در مرکز همبرگر ایجاد کنید

تغییر شکل همبرگر آماده برای به حداقل رساندن جمع شدگی کمک می‌کند. اگر قبل از پخت با انگشت شست، یک تورفتگی کوچک در مرکز همبرگر ایجاد کنید، بجای اینکه وسط آن پف کند، همبرگر صاف می‌ماند. برای یک همبرگر ظریف 4 اونسی، یک فرورفتگی به قطر یک نیکل و عمق حدود 1/4 اینچ ایجاد کنید.

سعی کنید برگر بزرگتر درست کنید. تکه‌های برگر خام را شکل دهید تا بزرگتر از نان‌های همبرگر باشند تا به حداقل رساندن اثرات جمع شدن کمک کنند. به این ترتیب همبرگر به جای کوچکتر شدن زیاد تقریباً به اندازه نان‌ها کوچک می‌شود. اگر در مرکز آن نیز تورفتگی ایجاد کنید، این روش به خوبی کار می‌کند. مراقب باشید هنگام تشکیل همبرگر، گوشت خام را بیش از ورز ندهید زیرا این امر باعث می‌شود تعداد بیشتری از فیبرهای پروتئین موجود در آن، شکل خود را تغییر داده و آب آزاد کنند.

ترفند جلوگیری از خراب شدن موز 

با این ترفند نگذارید موز خراب شود 

با کمک چند نکته‌ی ساده‌ می‌توانید از قهوه‌ای یا به اصطلاح سیاه شدن رنگ موز جلوگیری کرده و آن را برای مدت زمان بیشتری به صورت تازه مصرف کنید.

موز سبز بخرید

به جای خرید موز کاملاً رسیده، یعنی موز زرد، موز مایل به سبز خریداری کنید که کمی رسیده باشد. می‌توانید این موزها را در دمای اتاق نگهداری کنید. این موزها طی چند روز به آرامی رسیده می‌شوند. هنگامی که موز رسیده خریداری می‌کنید، لازم است که آنها را در عرض 2 تا 3 روز مصرف کنید. موزهای سفت سبز بدون هیچگونه لک و یا خراشیدگی بر روی پوست را انتخاب کنید، به این دلیل که بیشترین عمر نگهداری را بدون نیاز به فریز کردن خواهند داشت.

موز را به طور صحیح نگهداری کنید

به محض رسیدن به خانه، موزها را از کیسه پلاستیک خارج سازید. موز قرار داده شده در کیسه (کیسه سبز، کیسه پاکتی یا کاغذی) سریعتر رسیده خواهد شد. قرار دادن موز در دمای اتاق عمل رسیدن آن را آهسته‌تر و یکنواخت‌تر خواهد ساخت. مراقب باشید که در معرض گرمای مستقیم و یا نور خورشید قرار نگیرند. آنها را از اجاق گاز، بخاری و پنجره دور نگاه دارید. موزها را در مکانی سرد، تاریک و با تهویه مناسب قرار دهید. موز را به شکل دسته‌ای نگهداری نکنید. موزهایی که بر روی پیشخوان آشپزخانه قرار داده شده باشند به احتمال زیاد لک می‌آورند.

قرار دادن موز در سبد

موز را در سبد نگهداری کنید. بدینوسیله این میوه خوشمزه را از خراب شدن و لک آوردن حفظ می‌کنید. سبدهای میوه اغلب دارای قلابهایی برای آویزان کردن موز هستند. آویزان کردن موز از قلاب بهترین راه نگهداری آن است.

ساقه‌های آن را بپوشانید

بستن ساقه (تاج) موز در کیسه پلاستیک از خارج شدن اتیلن از ساقه‌ها جلوگیری می‌کند. همچنین از تبخیر رطوبت و جذب اتیلن رها شده توسط میوه‌های مجاور تا حدی جلوگیری می‌کند. می‌توانید به دور پلاستیک نوار بپیچید. در صورت تمایل، می‌توانید با فویل آلومینیومی ساقه را بپیچید. هرزمان که یک موز را از دسته‌ جدا می‌کنید، مجبور خواهید بود آن را مجدداً با دقت بپیچید. این کار به تازه نگاه داشتن آنها برای مدت زمان طولانی‌تر کمک خواهد کرد.

تفرقه بینداز و حکومت کن

فاصله‌ای میان موز در میان دسته‌ای از آنها وجود دارد. بنابراین نمی‌توانید آنها را محکم ببندید. اگر بخواهید تا آنجا که امکان دارد موزهایتان دوام آورند، آنها را با دقت از دسته (همراه با ساقه) جدا کنید. بستن ساقه‌ی یک عدد موز در مقایسه با یک دسته از آن راحتتر است. موزهای مجزا را درون یک سینی و یا دستمال کاغذی قرار داده و بین هر دو موز کمی فاصله بگذارید. بنابراین فرایندی که موجب ایجاد لکهای قهوه‌ای بر روی پوست می‌شود، می‌تواند کمی آهسته گردد.
و بدون باز کردن قسمت پیچیده شده‌ی ساقه، می‌توانید موز را از انتهای دیگر آن باز کرده و از ساقه‌ی پیچیده شده به عنوان دسته جهت نگهداشتن آن در دست استفاده کنید.

استفاده از لیمو ترش

می‌توان با پاشیدن مقدار کمی آب گریپ فروت، آناناس، پرتقال، سرکه و یا آب لیمو (هرگونه آب میوه اسیدی) بر روی برشهای موز از قهوه‌ای شدن آنها جلوگیری کرد. حتی می‌توانید برشهای موز را در آب لیمو به مدت 2 تا 3 دقیقه فرو کنید. اگر می‌خواهید آنها را به طور کامل مصرف کنید، می‌توانید پس از پوست کندن مقداری آب لیمو بر روی آنها بپاشید.
چنانچه بخواهید، می‌توانید این آب میوه را با کمک یک برس بر روی موز بمالید. و یا یک چهارم فنجان آب لیمو را برداشته به درون فنجان آب اضافه کرده و به خوبی بهم بزنید. موزهای پوست کنده شده را در آب و لیموی تهیه شده به مدت 3 دقیقه فرو کرده و آنها را کناری بگذارید.

ترفند پوست کندن سیر 

برای پوست کندن سیر بوته کامل سیر را با بالاترین درجه داخل ماکروفر قرار دهید پس از خارج کردنش از دستگاه پوست هم جدا میشود 

پوست کندن زنجبیل 

با استفاده از یک قاشق زنجبیل را پوست بکنید 

برای نچسبیدن ماهی به ماهیتابه قبل از سرخ کردن ماهی خام را با چند لایه لیمو ترش آغشته کنید .

در ادامه ویدیو را هم ببینید و نظر و تجربیات خود را با ما درمیان بگذارید 

 

 

حجم ویدیو: 2.60M | مدت زمان ویدیو: 00:02:26
منبع top 5 irani
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی