کد خبر : 27419

وام | وام ۲۰ میلیونی بازنشستگان | واریز وام بازنشستگان

جزییاتی از واریز وام ۲۰ میلیونی بازنشستگان در این مطلب میخوانید .

به گزارش ورنداز :

وام بازنشستگان 

واریز وام بازنشستگان

جزییاتی از واریز وام ۲۰ میلیونی بازنشستگان در این مطلب میخوانید . وام بازنشستگان   از جمله وام‌هایی است که با درصد پایین و بازپرداخت بالا توسط بانک‌های رفاه و صادرات به متقاضیان بازنشسته تعلق می‌گیرد.  وام ضروری  بازنشستگان یا وام بازنشستگان کشوری به صورت هر ساله به درخواست کنندگان این وام داده می‌شود. وام بازنشستگان  ۴ درصد کارمزد دارد و بازپرداخت آن ۳۶ ماهه است. وام ضروری بازنشستگان به افرادی که در ارگان‌های دولتی بازنشسته شدن تعلق می‌گیرد.

وام ۲۰ میلیون تومانی بازنشستگان در مرحله چهارم امروز به حساب ۴۰ هزار بازنشسته متقاضی واریز خواهد شد.
به نقل از تسنیم، مرحله چهارم وام ۲۰ میلیون تومانی بازنشستگان تأمین اجتماعی فردا ششم آبان‌ماه واریز خواهد شد. محمد اسدی؛ رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی با اشاره به مبلغ وام ۲۰ میلیون تومانی بازنشستگان گفت: قرعه‌کشی‌های وام بازنشستگان انجام شده و از سوی کانون‌های بازنشستگان ثبت شده است و در این مرحله وام به حساب ۴۰ هزار بازنشسته واریز خواهد شد.اسدی گفت: در این مرحله نیازی به مراجعه بازنشستگان نبوده و بنا بر برنامه‌ریزی صورت گرفته وام بازنشستگان، وام تا ۶ آبان ماه به حساب بازنشستگان واریز خواهد شد.همچنین به طور ماهانه برای پرداخت وام به بازنشستگان از طریق کانون‌های بازنشستگی و وب‌سایت سازمان تأمین اجتماعی ثبت‌نام انجام می‌شود.

در سال گذشته مبلغ وام بازنشستگان ۱۲ میلیون تومان در نظر گرفته شده بود که براساس اعلام رئیس کانون عالی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی این وام به ۲۱۳ هزار بازنشسته این سازمان پرداخت شد و تاکنون ۱۶۰ هزار وام ۲۰ میلیونی به بازنشستگان پرداخت شده است.

به گفته احمد اسفندیاری؛ معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی امسال قرار است ۵۰۰ هزار نفر از بازنشستگان از تسهیلات بهره ببرند.​

اسفندیاری گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده هر ماه تعدادی از بازنشستگان در هر استان و شهرستان از این وام استفاده خواهند کرد.بر اساس این گزارش، مرحله سوم پرداخت وام اشاره شده در مهرماه ۱۴۰۲ انجام شد و در مرحله قبل نیز ۴۰ هزار بازنشسته از وام ۲۰ میلیون تومانی استفاده کردند.

معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی فولاد از صدور کارت رفاهی حکمت بازنشستگان صندوق فولاد خبر داد.

 

یدالله راشدی تصریح کرد: در راستای ارائه ‌خدمات رفاهی به بازنشستگان، معاونت توسعه مدیریت و منابع صندوق اقدام به انعقاد قراردادی با فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا کرده است.

راشدی گفت: مبلغ شارژ اعتباری ماهیانه این کارت ۳۰ میلیون ریال معادل سه میلیون تومان است و بدین ترتیب و با استفاده از این کارت، برای کلیه بازنشستگان متقاضی در سراسر کشور خرید اعتباری از فروشگاه‌های اتکا میسر شده است.

وی افزود: بدین منظور بازنشستگان صندوق فولاد با مراجعه به فروشگاه‌های زنجیره‌ای اتکا می‌توانند (بدون ضامن و بدون پیش پرداخت) در اقساط ۶ الی ۲۴ ماه به صورت اقساطی کالا و خدمات دریافت کنند.

به گزارش روابط عمومی صندوق بازنشستگی فولاد، معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی فولاد گفت: متقاضیان کارت حکمت بازنشستگان می توانند با مراجعه به لینک https://neservices.irsbf.ir جهت دریافت کارت مذکور ثبت نام کنند.

موزش و پرورش بازه زمانی پرداخت معوقات رتبه بندی فرهنگیان بازنشسته از سوی صندوق بازنشستگی اطلاع رسانی کرد.
فوری/زمان پرداخت معوقات رتبه بندی فرهنگیان بازنشسته ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ از سوی صندوق بازنشستگی کشوری
معاون وزیر آموزش و پرورش درباره زمان پرداخت معوقات رتبه بندی فرهنگیان بازنشسته از سوی صندوق بازنشستگی کشوری اطلاع رسانی کرد.

فرهادی درباره بازنشستگان فرهنگی که مشمول رتبه‌بندی می‌شوند، گفت: آموزش و پرورش تمام تکالیفش برای فوق‌العاده رتبه‌بندی این افراد را انجام داده است و کسورات را به صندوق بازنشستگی واریز کرده است؛ صندوق بازنشستگی هم باید بلافاصله احکام آنها را صادر کرده و معوقات شأن را پرداخت کند که فکر کنم در این یک ماه انجام شود.

با این حساب باید تا پایان آبان بازنشستگان فرهنگی منتظر پرداخت معوقات رتبه بندی معلمان باشند.معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش خبر مهمی درباره معوقات رتبه بندی معلمان بازنشسته و شاغل داد.به گزارش نبض بازار،علی فرهادی درباره واریز معوقات رتبه بندی معلمان شاغل و بازنشسته و همچنین حق التدریس اطلاع رسانی کرد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: مرحله اول سرانه مدارس و همچنین مطالبات رتبه‌بندی معلمان شاغل پرداخت شده است.

موضوع پرداخت مطالبات معلمان و مطالبات مربوط به رتبه بندی فرهنگیان از موضوعات مورد توجه معلمان بوده است.

علی فرهادی معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با یکی از شبکه‌های تلویزیونی از پرداخت حق‌التدریس معوقه معلمان خبر داد.

وی با بیان اینکه مرحله اول سرانه مدارس و همچنین مطالبات رتبه‌بندی معلمان شاغل پرداخت شده است، گفت: فوق‌العاده رتبه‌بندی معلمان بازنشسته هم آبان پرداخت خواهد شد.

فرهادی ادامه داد: در رتبه‌بندی تقریباً هر آنچه از معلمان شاغل شرایط داشتند، به آنها رتبه تعلق گرفت و در احکام‌شان هم اعمال کردیم.

به گزارش نبض بازار، در خبری دیگر بازنشستگانِ آموزش و پرورش نیز درباره وضعیت واریز معوقات فرهنگیان و معلمان بازنشسته اطلاع رسانی کردند.
جمعی از بازنشستگانِ آموزش و پرورش می‌گویند: مهرماه تمام شد و وعده‌ی زیر محقق نشد. در سنواتِ گذشته، پاداش پایان خدمت بازنشستگانِ آموزش و پرورش مهر و شهریورماه پرداخت می‌شد، اما امسال هنوز این اتفاق نیفتاده است.

آقای وزیر! مهرماه تمام شد و پاداش پایان خدمت معلمان بازنشسته را واریز نکردند
جمعی از بازنشستگان آموزش و پرورش در تماس با خبرنگار ایلنا، از عدم پرداختِ پاداش بازنشستگی خود خبر دادند. این در حالی است که وزیر آموزش و پرورش چندی پیش از پرداختِ پاداش بازنشستگان تا مهرماه خبر داد.

این بازنشستگان به صحبتهای وزیر آموزش و پرورش اشاره می‌کنند و می‎گویند: مهرماه تمام شد و وعده‌ی زیر محقق نشد. در سنواتِ گذشته، پاداش پایان خدمت بازنشستگانِ آموزش و پرورش مهر و شهریورماه پرداخت می‌شد، اما امسال هنوز این اتفاق نیفتاده است.یکی از این بازنشستگان که فروردین ماه ۱۴۰۱ بازنشست شده می‌گوید: اول آبان ماه ۱۴۰۲ است و نه معوقاتِ رتبه‌بندی و نه پاداش ما را پرداخت کرده‌اند.

این بازنشسته می‌گوید: حدود ۱۷ ماه از بازنشستگیِ من می‌گذرد و کسی پاسخگو نیست. آموزش و پرورش صندوق بازنشستگی کشوری را مقصر می‌داند و صندوق کشوری، آموزش و پرورش را و کسی به ما پاسخ نمی‌دهد. گاهی هم می‌گویند بودجه نداریم.

او می‌گوید: بعد از سی سال می‌خواهیم پاداشی بگیریم تا به زخم زندگی بزنیم اما معلوم نیست چه زمانی قرار است این پاداش را پرداخت کنند.

منبع اقتصاد ۱۰۰
ارسال نظر

نظرات کاربران
  • ناشناس

    من ۶ساله باز نشسته شدم چندین بار به کانون مراجعه وثبت نام کردم چرا تاکنون وام بمن تعلق نگرفته ولی به یک نفر با سابقه ۱سال بازنشستگی فوری وام بهش دادن

تبلیغات متنی