کد خبر : 27295

عنبر نسارا | خواص دود کردن عنبر نسارا

در این مطلب با فواید عنبر نسارا و روش های دود کردن آن بیشتر آشنا میشوید

به گزارش ورنداز :

خواص دود کردن عنبر نسارا

در این مطلب با فواید عنبر نسارا و روش های دود کردن آن بیشتر آشنا میشوید 

بر اساس تحقیقات انجام شده، نتایج نشان داده‌اند که موادی با بوی قوی و تند می‌توانند خواص ضد میکروبی، آنتی باکتریال، و در برخی موارد، ضد ویروسی داشته باشند. به عنوان مثال، در خانواده گیاهانی با ترکیبات گوگردی مانند سیر، موسیر، پیاز و انواع کلم‌ها می‌توانند خواص ضد ویروسی داشته باشند. همچنین، مقالات تحقیقی برای ماده عنبرنسارا نشان داده‌اند که دارای خواص ضد التهابی و ضد ویروسی است. اگرچه این نتایج واضح می‌کند که این مواد می‌توانند خواص ضد ویروسی داشته باشند، اما نباید به این نتیجه برسیم که این مواد به تنهایی داروی درمانی برای کرونا هستند .استفاده از دود عنبرنسارا در محیط‌های بسته، مثل فضای خانه، می‌تواند اثر میکروبکشی قوی داشته باشد و به کاهش موارد بروز بیماری‌ها مانند سرماخوردگی کمک کند، به ویژه در فصول سرد. استنشاق دود عنبرنسارا همچنین می‌تواند در درمان سینوزیت‌های مزمن و حاد و سرماخوردگی مؤثر باشد. این روش همچنین برای درمان سردردهای مزمن مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای انجام این کار، عنبرنسارا را در یک اسفند دود کن ریخته و روی شعله کم قرار داده، دود تولید شده را استنشاق کنید. این موارد ممکن است به عنوان تکمیلی به درمان‌های معمولی مورد استفاده قرار گیرند، اما همیشه بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

استفاده از دود عنبرنسارا بر روی مواضعی از بدن که دچار خارش هستند، می‌تواند یکی از روش‌های موثر در کاهش انواع خارش‌ها باشد. این کار همچنین برای درمان تاول‌ها و زخم‌های ترشح‌دار مؤثر است و به عنوان یکی از بهترین روش‌های درمانی برای اگزما شناخته می‌شود. همچنین، استفاده از مخلوط عنبرنسارا و سرکه بر روی پیشانی می‌تواند در درمان خون دماغ مفید باشد.

با توجه به موارد اشاره شده، عنبرنسارا به عنوان یک عنصر درمانی در موارد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عنوان مثال، برای کمک به درمان صرع، می‌توانید از دو روش زیر استفاده کنید:

  1. استنشاق عصاره خشک عنبرنسارا با سرکه.
  2. استفاده از آب عنبرنسارای تازه به عنوان قطره بینی.

مهم است که در هر مورد خاص، به مشورت و راهنمایی پزشک خود عمل کنند

استفاده از پودر خشک عنبرنسارا بر روی انواع زخم‌های تازه می‌تواند بهبود آنها را تسریع بخشیده و همچنین خونریزی زخم‌ها را متوقف کند.

همچنین، دود دادن عنبرنسارا می‌تواند در موارد زیر مفید باشد:

  1. کاهش خونریزی و کوتاه کردن دوره عادت ماهیانه بانوان.
  2. درمان عفونت‌های واژینال.

برای دود دادن عنبرنسارا، می‌توانید از روش زیر استفاده کنید: 2 تا 3 عدد عنبرنسا را همراه با خاکشی و اسپند روی ذغال قرار دهید و در گلدان سفالی با یک سوراخ در ته قرار دهید تا مثل یک دودکش عمل کند. سپس لباس زیر خود را بیرون بیاورید، دامنی با طولمناسب بپوشید و روی گلدان نیم‌خیز بنشینید. اگر نمی‌خواهید از این تشریفات خاص استفاده کنید، می‌توانید بدون خاکشی و اسپند این کار را انجام دهید. دود عنبرنسارا به واژن برسد.

این کار را 2 روز قبل از زمان پریود، 2 روز در زمان پریود و 2 روز بعد از پریود انجام دهید. همچنین، دود عنبرنسارا ممکن است در درمان و کاهش عوارض بواسیر نیز موثر باشد.

 

 
حجم ویدیو: 5.10M | مدت زمان ویدیو: 00:00:29
منبع عصر ایران ، زهرا گلی
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی