کد خبر : 27233

آنفلانزا و کرونا | روش تشخیص آنفلانزا و کرونا

در این ویدیو مطلب ویدیویی برای تشخیص آنفلانزا از کرونا با سویه های جدید میبینید

به گزارش ورنداز :

تشخیص آنفلانزا و کرونا

راه های تشخیص آنفلانزا و کرونا 

در این ویدیو مطلب ویدیویی برای تشخیص آنفلانزا از کرونا با سویه های جدید میبینید .

کرونای جدید (Coronavirus)، سرماخوردگی، آلرژی های فصلی و آنفولانزا علائم مشابه بسیاری دارند. برای درمان هرکدام از آنها باید با برخی از تفاوت های مهم بین این بیماری ها آشنا شوید.
اگر علائم بیماری ویروس کرونا را دارید، مهم است که فوراً برای مشاوره پزشکی با پزشک خود تماس بگیرید. اما کرونا، سرماخوردگی معمولی، آلرژی های فصلی و آنفولانزا علائم مشابه بسیاری ایجاد می کنند. بنابراین چگونه می توانید تشخیص دهید که مبتلا به کرونا هستید؟ تفاوت علائم ناشی از این بیماری ها را درک کنید. و چگونگی گسترش این بیماری ها، درمان و پیشگیری از آنها را بیابید.

تفاوت کرونا با سرماخوردگی چیست؟

هم کرونا و هم سرماخوردگی معمولی توسط ویروس ها ایجاد می شوند. کرونا توسط SARS-CoV-2 ایجاد می شود، در حالی که سرماخوردگی اغلب توسط راینوویروس ها ایجاد می شود. همه این ویروس ها به روش های مشابه پخش می شوند و بسیاری از علائم مشابه را ایجاد می کنند. با این حال، چند تفاوت وجود دارد.

علائم کرونا سرماخوردگی
سردرد معمولا نادر است
سرفه معمولا (خشک)  معمولا
درد عضلانی معمولا گاهی اوقات
خستگی معمولا گاهی اوقات
عطسه به ندرت معمولا
گلو درد معمولا معمولا
آبریزش یا گرفتگی بینی معمولا معمولا
تب معمولا گاهی اوقات
اسهال گاهی اوقات هرگز
تهوع یا استفراغ گاهی اوقات هرگز
از دست دادن حس چشایی یا بویایی معمولاً (اوایل – اغلب بدون آبریزش یا گرفتگی بینی) گاهی اوقات (مخصوصاً با علائم کرونا معمولاً ۲ تا ۱۴ روز پس از قرار گرفتن در معرض SARS-CoV-2 شروع می شود. اما علائم سرماخوردگی معمولاً ۱ تا ۳ روز پس از قرار گرفتن در معرض ویروس عامل سرماخوردگی ظاهر می شود.
هیچ درمانی برای سرماخوردگی وجود ندارد، درمان آن ممکن است شامل مسکن‌ها و داروهای سرماخوردگی بدون نسخه مانند ضداحتقان‌ها باشد. برخلاف کرونا، سرماخوردگی معمولاً بی ضرر است. اکثر افراد در عرض ۳ تا ۱۰ روز پس از سرماخوردگی بهبود می یابند. اما برخی از سرماخوردگی ها ممکن است تا دو یا سه هفته طول بکشد.در ادامه با دیدن ویدیو بیشتر آگاه میشوید 
حجم ویدیو: 4.25M | مدت زمان ویدیو: 00:01:04
منبع چند ثانیه
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی