کد خبر : 27134

آب روی ماست | خواص آب روی ماست

آب ماست به عنوان یک جزء طبیعی از ماست خنثی است و اغلب درون آن مشاهده می‌شود. درصورتی که این ویژگی برای شما ناخوشایند است، می‌توانید آب ماست را با ماست ترکیب کنید یا قبل از باز کردن در ظرف، آن را خوب تکان دهید تا متداول شود. این کار می‌تواند ظاهر ماست را بهبود ببخشد.

به گزارش ورنداز :

خواص آب ماست

در این مطلب خواص آب ماست را میخوانید 

آب ماست به عنوان یک جزء طبیعی از ماست خنثی است و اغلب درون آن مشاهده می‌شود. درصورتی که این ویژگی برای شما ناخوشایند است، می‌توانید آب ماست را با ماست ترکیب کنید یا قبل از باز کردن در ظرف، آن را خوب تکان دهید تا متداول شود. این کار می‌تواند ظاهر ماست را بهبود ببخشد.

خواص آب روی ماست

آب ماست یا وی، پس از جوشاندن و غلیظ شدن شیر، تشکیل می‌شود و دارای پروتئین، پتاسیم، کلسیم و مقدار کمی چربی است. ترکیب آب ماست با محصولات لبنی نه تنها خواص غذایی را حفظ می‌کند بلکه به آنها حالتی خامه‌ای می‌دهد.

آب ماست نیز حاوی ویتامین‌های محلول در آب مانند ویتامین B2 و ویتامین B6 می‌باشد که برای افرادی که رژیم غذایی با مقدار کمی چربی و پروتئین دارند، می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

این محصول می‌تواند به کلیه‌ها آسیبی نزند و با توجه به کمتر بودن مقدار پروتئین، جایگزین مناسبی برای شیر باشد.

آب ماست به عنوان یک جزء اصلی از تغذیه کلیه‌ها می‌تواند مفید باشد، به خصوص برای افرادی که رژیم غذایی آنها نیاز به کنترل مقدار پروتئین دارد.

همچنین می‌تواند به درمان مشکلات یبوست کمک کند و در رژیم‌های کاهش وزن مورد استفاده قرار گیرد. همچنین، مصرف آب ماست می‌تواند به سیستم ایمنی بدن قدرت بیافزاید و به تخریب سلول‌های چربی کمک کند.

رشد استخوان و تورم مفاصل

میزان بالای مواد آلی و معدنی موجود در آب ماسـت باعث رشد، تقویت استخوان ها و تحریک سلولهای بنیادین تشکیل دهنده استخوان می شود . این امکان ابتدا با جذب مواد حیاتی از طریق روده ممکن می شود. آب ماست با دارا بودن حالت دفع بلغم و پاکسازی بدن از اخلاط مضر که گاهاً باعث تورم مفاصل در افراد بلغمی مزاج می شود باعث کاهش تورم در مفاصل و درمان در طولانی مدت خواهد شد.

طبق نتایج تحقیقات ، فرآیند گوارش و دفع اغلب افراد سالمند که دچار مشکلات گوارشی بسیاری هستند با مصرف مداوم و مرتب آب پنیر و ماست نه تنها اصلاح می شود بلکه باعث درمان بسیاری از مشکلات مانند:بواسیر و هموروئید که در اثر نامنظم شدن گوارش در این افراد ایجاد می شود را در ابتدا پیشگیری و درمان می نماید.

روش های مصرف آب ماست:

هندوانه را از وسط برش داده و هسته‌های آن را جدا می‌کنید. سپس گوشت هندوانه را چرخ کرده و با نیم لیتر آب ماست ترکیب می‌کنید. با افزودن وانیل و شکر، مزه آن را بهتر می‌کنید.

همچنین، می‌توانید از آب ماست برای تهیه دوغ استفاده کنید. برای تهیه دوغ، ماست، آب ماست، مقدار کمی آب و نمک را با هم ترکیب می‌کنید. در نهایت، با افزودن کمی نعناع خشک شده، از دوغ خوشمزه خود لذت می‌برید.

لطفاً توجه داشته باشید که افرادی که مشکل یبوست ندارند، مصرف زیاد آب پنیر و ماست را به میزان معقولی کاهش دهند، زیرا ممکن است باعث اسهال شوند

ارسال نظر

تبلیغات متنی