کد خبر : 26972

عکاسی | خلاقیت در عکاسی

در این مطلب با چند ایده در عکاسی آشنا میشوید

به گزارش ورنداز :

خلاقیت در عکاسی 

اگر به عکاسی علاقه دارید و نمی‌توانید برای تجهیزات گران قیمت صرفه جویی کنید، نگران نباشید. یک عکاس خلاق با ترفندهای ساده می‌تواند تصاویر جذابی بسازد. برای عکاسی شما نیازی به تجهیزات پیچیده نیست، با استفاده از خلاقیت و تخیل خود و ابزارهای ساده می‌توانید عکس‌های شگفت‌انگیزی بگیرید، بدون اهمیت از دوربین یا گوشی هوشمند .

استفاده از ذره بین به جای لنز ماکرو

انسان‌هایی که وارد دنیای عکاسی می‌شوند، تمایل داشته باشند تا تجربه عکاسی ماکرو را داشته باشند. واژه‌های گرانبهای لنزهای ماکرو اغلب آنها را ناامید می‌کند. اگر به علاقه‌مندی به عکاسی ماکرو دچار هستید و می‌خواهید جهان‌های کوچک و جذابی را اکتشاف کنید، یک گزینه اقتصادی و کارآمد، استفاده از یک ذره‌بین است. ذره‌بین وسیله‌ای است که برای افزایش بزرگنمایی اشیا به کار می‌رود و از نظر عملکردی به لنزهای ماکرو شباهت دارد. از آن به عنوان یک فیلتر خلاق برای عکس‌برداری هم می‌توان استفاده کرد.

 
 

استفاده از اسپری خوشبو کننده و یک فندک!

یکی از‌‌‌ ترفندهای عکاسی محبوب، عکاسی از ذرات شعله ور آتش است. این‌‌‌ ترفند شاید کمی خطرناک باشد، پس حتماً مسائل ایمنی را در زمان عکاسی در نظر بگیرید. حتماً یک سطل آب و یک حوله خیس کنار خود داشته باشید.

برای عکاسی از ذرات شعله ور آتش، بهتر است فضایی تاریک را انتخاب کنید تا ذرات برجسته‌‌‌تر نشان داده شود. اسپری خوشبو کننده را در فضا اسپری کرده و فندک را زیر آن روشن کنید. از آنجایی که اسپری‌‌ها در ‌‌‌ترکیبات خود الکل دارند، ذرات شعله ور آتش در قطرات آیروسل اسپری ظاهر می‌شوند.

این ترفند یک فیلتر جذاب قرمز و نارنجی اطراف سوژه‌تان ایجاد می‌کند. با این حال بهتر است برای انجام آن حتماً ایمنی را رعایت کنید.

جوراب‌‌های شیشه‌ای برای خلق فیلتر عکس‌‌های قدیمی!

اگر به دنبال یک فیلتر جدید و خلاقانه برای ایجاد تصاویر قدیمی هستید، جوراب یا جوراب شلواری‌های شیشه‌ای گزینه‌ای بسیار جالب است. بافت این جوراب‌ها باعث می‌شود که تصاویر مات نشوند و به جای آن به آنها ظاهری کلاسیک و قدیمی می‌دهند. با نصب جوراب شیشه‌ای بر روی لنز دوربین، می‌توانید تصاویری با فیلترهای جذاب و رنگی بسازید. این یک روش خلاقانه برای عکاسی و ایجاد اثرات ویژه در تصاویر است.

 
 

ورقه آلومینیومی برای ایجاد ذرات برف

ایجاد فیلتر برفی با استفاده از ورقه آلومینیوم واقعاً یک ترفند خلاقانه در عکاسی است. با برش و آماده‌سازی ورقه آلومینیوم به شکل ذرات ریز و استفاده از آن به عنوان یک فیلتر، می‌توانید تصاویر با تأثیرات برفی جالبی بسازید. این روش جایگزین ایده‌آلی است برای عکاسانی که می‌خواهند جلوه‌ی برفی را در تصاویر خود داشته باشند، بدون نیاز به خرید فیلترهای گران قیمت.

 
 

خلاقیت با یک لیوان آب شیشه‌ای

لیوان آب شیشه‌ای یکی از جذاب‌‌‌ترین تجهیزات برای هر عکاسی محسوب می‌شود. شاید بپرسید چرا، مگر آب چه کار می‌کند؟!

آب می‌تواند یک پرسپکتیو متضاد به مدل شما ببخشد. مثلاً زمانی که لیوان آب را مقابل یک شیء قرار می‌دهید و دوربین‌تان را به صورت وارونه جلوی آن قرار می‌دهید، تصویر شیء در آب به شکل وارونه ظاهر می‌شود.

برای این که تصویری جذاب خلق کنید، از تکنیک لیوان آب شیشه‌ای برای عکاسی خیابانی استفاده کنید. یک لیوان آب را روی میزی قرار دهید و یک ساختمان بلند را به عنوان سوژه در نظر بگیرید. سپس دوربین را وارونه جلوی لیوان قرار دهید تا تصویر ساختمان به شکل وارونه در لیوان ظاهر شود.

 پارچه‌‌های توری رومیزی

استفاده از پارچه‌های توری به عنوان فیلتر یا برای ایجاد سایه‌های جذاب در عکس‌های پرتره یا سوژه‌های انسانی واقعاً یک ترفند خلاقانه در عکاسی است. این پارچه‌ها می‌توانند به تصاویر شما جلبی مخصوصی بدهند و زیبایی‌های منحصر به فردی را ایجاد کنند. با قرار دادن پارچه توری بین دوربین و سوژه، می‌توانید تأثیرات جالبی را در عکس‌های خود به وجود آورید. این یک روش ارزان و خلاقانه برای بهبود عکس‌های پرتره و عکس‌های انسانی است.

 
 

سی دی‌‌های قدیمی را دور نریزید!

از فیلترهای رنگین کمانی عکس‌‌های مختلف خوشتان می‌آید؟! با یک سی دی می‌توانید این فیلتر را به عکس‌‌های خود اضافه کنید.

احتمالاً شما هم تصاویر پرتره‌ای را دیده باشید که روی صورت مدل، فیلتر رنگین کمانی زیبایی دیده می‌شود. برای این کار کافی است بازتاب یک CD را روی صورت سوژه خود بیندازید.

برای انجام این‌‌‌ ترفند به یک سی دی و یک آینه نیاز دارید؛ یا این که این کار را زیر نور خورشید انجام دهید و پرتوهای رنگین کمانی را به گونه‌ای تنظیم کنید که روی صورت مدل بیفتد.

استفاده از آینه برای عکاسی خلاقانه

آینه‌‌ها یکی از بهترین وسایل برای اجرای ‌‌‌ترفندهای عکاسی محسوب می‌شوند. به کمک آینه می‌توانید خطاهای دید ایجاد کرده یا حتی از آنها برای هدایت نور به سوژه استفاده کنید.

برای هدایت نور با استفاده از آینه‌‌ها بهتر است که در محیط‌‌های نورگیر این ‌‌‌ترفند را اجرا کنید. مثلاً برای ایجاد تصویر مرموز می‌توانید نور را روی چشم‌‌ها متمرکز کنید. علاوه بر این می‌توان نور را روی سطح صافی منعکس کرد تا با سایه مدل، بازی‌‌های خلاقانه‌ای انجام داد.

از کوچک‌‌‌ترین آینه‌‌های دستی تا آینه‌‌های بزرگ‌‌‌تر می‌توانند به شما کمک کنند تا یک تصویر خلاقانه را به ثبت برسانید.

فیلتر بارانی با استفاده از آب پاش

قطرات آب را باید از پرطرفدارترین فیلترهای عکاسی معرفی کنیم که هر عکاسی حداقل یک بار از آنها در تصاویر خود استفاده کرده است. اگر می‌خواهید این فیلتر را در تصاویر داشته باشید، چندین راه وجود دارد.

اول این که چند قطره آب را به دقت روی لنز خود قرار دهید. دوم این که یک شیشه را با آب پاش اسپری کنید و از مدلی که پشت شیشه قرار می‌گیرد، عکاسی کنید.

در نهایت اگر به دنبال فیلتر باران در تصاویر خود هستید، یک اسپری یا آب پاش خانگی می‌تواند به شما کمک کند. از دوست خود بخواهید آب را در زمان عکاسی روی صحنه اسپری کند.

اگر می‌خواهید تصویرتان جلوه جذاب‌‌‌تری داشته باشد، چراغی را پشت اسپری قرار دهید. با این کار قطرات آب درخشش بیشتری دارند و تصویر شما جذاب‌‌‌تر خواهد بود.

فیلترهای نوری جذاب با وسایل خانه و آشپزخانه

ترفندهای عکاسی با استفاده از وسایل خانگی و سایه‌سازی ابزارهای متنوع و خلاقانه‌ای هستند. از آن طرف، به تفسیر شما می‌پردازم که به شما این امکان را می‌دهد که از هر چیزی که دارید برای ایجاد سایه‌های جذاب در عکس‌ها استفاده کنید. ظرف‌ها و وسایل آشپزخانه‌ای مثل رنده و آب‌کش، انباری و حتی دریچه قدیمی کانال کولر می‌توانند ابزارهای عالی برای ایجاد سایه‌های انتزاعی در عکس‌هایتان باشند. این یک روش خلاقانه و ارزان برای بهبود تصاویر عکاسی است، فقط نیاز به یک منبع نور و وسیله‌ای برای ایجاد سایه دارید. این ترفندها می‌توانند به شما نتایج شگفت‌آوری بدهند.

فیلترهای نوری جذاب با وسایل خانه و آشپزخانه

ترفندهای عکاسی با استفاده از وسایل خانگی و سایه‌سازی ابزارهای متنوع و خلاقانه‌ای هستند. ظرف‌ها و وسایل آشپزخانه مانند رنده، آب‌کش، چنگال و وسایل دیگری که منافذ دارند، می‌توانند به عنوان ابزارهای بسیار خوبی برای ایجاد سایه‌های جذاب در عکس‌ها خدمت کنند. حتی اگر به دنبال وسایل جالب‌تر باشید، از اشیایی مثل دریچه قدیمی کانال کولر در انباری هم استفاده کنید. با استفاده از منبع نور مناسب و این ابزارهای خلاقانه، می‌توانید تصاویری با سایه‌های عجیب و جذاب ایجاد کنید. این ترفندها به شما امکان می‌دهند تا عکس‌های خود را به شکل‌های جدید و منحصر به فردی تغییر دهید و از خلاقیت خود بهره‌بری کنید

 

حجم ویدیو: 10.92M | مدت زمان ویدیو: 00:01:06
ارسال نظر

تبلیغات متنی