کد خبر : 26932

یارانه | یارانه نقدی | قطع یارانه نقدی

جزییات قطع یارانه نقدی از مهر ماه را در این مطلب میخوانید

به گزارش ورنداز :

یارانه نقدی 

جزییات قطع یارانه نقدی از مهر ماه را در این مطلب میخوانید 

پس از انجام تحقیقات و پیگیری‌های لازم، مشخص شد که خبر "قطع یارانه افراد از مهرماه" به اشتباه از سخنان معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تفسیر شده بود. این تفسیر، نگرانی افراد نسبت به تصمیمات دولت در زمینه یارانه‌ها را نشان می‌دهد.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سخنان خود اعلام کرد که دولت هیچ نیتی برای قطع یارانه‌ها ندارد و تصمیم به ادامه پرداخت یارانه به افراد دارد. با این حال، او تأکید کرد که همه افراد نیاز به دریافت یارانه ندارند و باید برای افرادی با درآمد بالا محدودیت‌هایی اعمال شود. این موضوع در گزارش کاملی که توسط یک رسانه آنلاین اقتصادی منتشر شده بود، مورد بررسی قرار گرفت. برخی از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی این گزارش را به نگرانی خود از این مسئله تبدیل کردند."

در نشست هم‌اندیشی اعضای شورای عالی استان‌ها، علیرضا عسگریان معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد سیاق تغییرات در سیستم یارانه‌ها صحبت کرد. به ویژه، در سال ۷۹، یارانه‌های غیرمستقیم حذف شدند و به یارانه‌های نقدی تقسیم شدند. اما به دلیل عدم وجود زیرساخت‌های مناسب، این یارانه‌ها به تمامی مردم تعلق گرفتند، که باعث افزایش تعداد دریافت‌کنندگان به ۶۹ میلیون نفر شد.

در حال حاضر، ۷۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از افراد در ایران یارانه دریافت می‌کنند. این توضیحات نشان می‌دهند که افزایش تعداد دریافت‌کنندگان یارانه‌ها ناشی از مشکلات سیستمی و عدم توانایی در تنظیم مردمی بوده است.به گفته عسگریان، در سال گذشته، ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان یارانه داده می‌شد و حجم کل یارانه‌ها ۳ هزار میلیارد تومان بود. با حذف ارز ترجیحی، حجم یارانه‌ها به ۲۹ هزار میلیارد تومان افزایش یافت. در سال جاری، ۳۲۰ هزار میلیارد تومان یارانه به ۷۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر داده می‌شود. این مقدار به ۸۰ میلیون نفر نزدیک می‌شود و اگر کالا‌برگ هم اضافه شود به ۴۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد که حجم بسیار بزرگی است‌. این یارانه سفره مردم بود و به دلیل نبود زیرساخت به درستی هدایت نشد.

 
 
 
 
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی