کد خبر : 26244

نوه ابراهیم گلستان | مانی حقیقی نوه ابراهیم گلستان | مانی حقیقی و ابراهیم گلستان

نوه ابراهیم گلستان را می‌شناسید؟ باورتان نمی‌شود که این بازیگر معروف نوه ابراهیم گلستان است. در ادامه با او آشنا شوید.

به گزارش ورنداز :

نوه ابراهیم گلستان

نوه ابراهیم گلستان را می‌شناسید؟ باورتان نمی‌شود که این بازیگر معروف نوه ابراهیم گلستان است. در ادامه با او آشنا شوید.

مانی حقیقی بازیگر و فیلمنامه‌نویس و کارگردان مطرح ایرانی، پسر لی‌لی گلستان و نوه ابراهیم گلستان است. سال ۱۳۹۴، مانی حقیقی فیلم «اژدها وارد می‌شود» را براساس داستان صدابردار فیلم «خشت و آینه» ساخت که یکی از آثار پدربزرگش است و برای این فیلم در جشنواره فیلم برلین نامزد دریافت جایزه خرس طلایی شد. با وجود این، گلستان در مصاحبه‌هایش گفته است که فیلم‌های مانی حقیقی را دنبال نمی‌کند و هیچ‌یک از آثار او را ندیده است. صحبت‌های او در چند مصاحبه مختلف این حدس و گمان را قوت می‌بخشد که سال‌هاست بین ابراهیم گلستان و مانی حقیقی رابطه‌ای وجود نداشته است.

مانی حقیقی کیست؟

مادر او لیلی گلستان از مترجمان سرشناس و پدر او نعمت حقیقی فیلم بردار پرآوازهٔ ایرانی است. پدر و مادر مانی از هم جدا شده اند.همچنین او نوه ابراهیم گلستان، کارگردان، نویسنده و مترجم ایرانی است. یک برادر به نام محمود دارد و خواهراش صنم حقیقی، وکیل حوزه نفت و گاز و کارمند اوپک است.

مانی حقیقی نویسنده و کارگردان فیلم های کنعان، آبادان، کارگران مشغول کارند، پذیرایی ساده، ۵۰ کیلو آلبالو، اژدها وارد می شود! و خوک است. وی هم چنین از نویسندگان فیلم چهارشنبه سوری ، ساختهٔ اصغر فرهادی بوده و در فیلم دیگر او دربارهٔ الی نیز به ایفای نقش پرداخته است. در فیلم «آسمان محبوب» داریوش مهرجویی و «ورود آقایان ممنوع» ساخته رامبد جوان نیز ایفای نقش کرده است.

مانی حقیقی همچنین در سال 1392 در دو فیلم سینمایی آذر، شهدخت، پرویز و دیگران به کارگردانی مهدی فخیم زاده و ملبورن به کارگردانی نیما جاویدی به ایفای نقش پرداخت.

مانی حقیقی

 

منبع ورازندگی
ارسال نظر

تبلیغات متنی