کد خبر : 26075

سالاد | سالاد هندوانه

طرز تهیه سالاد هندوانه را در این مطلب میخوانید

به گزارش ورنداز :

طرز تهیه سالاد هندوانه

طرز تهیه سالاد هندوانه را در این مطلب میخوانید 

احتیاج داریم ؛ 

هندوانه 

خیار 

پنیر فتا ( یا پنیر لبنه ) 

گردو 

نعنا تازه 

سیاه دانه 

برای سس؛ ( آب لیموترش تازه، روغن زیتون، نمک ) 

فوت و فن‌های طرز تهیه سالاد هندوانه

سالاد هندوانه به خاطر استفاده از هندوانه و پنیر و دیگر مخلفات با طبع سرد، در طب سنتی، طبع سرد دارد. به همین دلیل ممکن است کسانی که خودشان مزاج سرد دارد، با خوردن آن (البته در حجم زیاد) دچار سردی شوند. به این افراد توصیه می‌شود که حتما سالاد را با برگ‌های نعناع، پونه و انواع مغزها مخلوط کنند تا طبع آن متعادل شود.

*اگر طبعتان سرد است، بهتر است از روغن زیتون به جای آبلیمو، سس بالزامیک یا چاشنی‌های ترش دیگر استفاده کنیدسالاد هندوانه یک میان وعده یا دسر جذاب است که بهتر است در آن از میوه‌های خنک استفاده شود. می‌توانید میوه‌ها را قبل از به کار بردن در سالاد، در یخچال بگذارید تا خنک شوند. یا بعد از درست کردن سالاد، به مدت ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت، سالاد را در یخچال قرار دهید.

*به عنوان سبزی روی سالاد می‌توانید از نعناع، اسفناج، گشنیز، شوید، ریحان و … (یک یا چند تا از این سبزی‌ها) استفاده کنید.

*از انواع مغزها مثل کنجد، مغز بادام، مغز تخمه آفتابگردان و مغز گردوی خرد شده برای روی سالاد می‌توانید استفاده کنید.

سبزیجات و میوه‌های دیگر مثل آووکادو، توت فرنگی، بلوبری یا فلفل سبز خرد شده می‌توانند طعم سالاد را خوشمزه‌تر کنند.

*اگر پنیر فتا در دسترس ندارید، می‌توانید از پنیر‌ محلی استفاده کنید. بهتر است از پنیری استفاده کنید که کمی طعم شور دارد.

خواص سالاد هندوانه چیست؟

سالاد هندوانه به دلیل داشتن هندوانه و آبرسانی به بدن، به سم‌زدایی بدن کمک می‌کند. چون ۹۲ درصد از حجم هندوانه از آب تشکیل شده است و به تقویت سیستم گوارش کمک می‌کند. همچنین هندوانه، به عنوان جزء اصلی این سالاد، سلامت کلیه و عملکرد آن را بهبود می‌بخشد و حاوی مقادیر زیادی کلسیم و پتاسیم است. به همین دلیل، برای حفظ سلامت قلب، استخوان، تنظیم قند خون بدن و کاهش وزن مفید است.

با تهیه این سالاد می‌توانید علاوه بر بهره‌ بردن از خواص و فواید هندوانه، از مزایای دیگر مخلفات آن مثل پنیر و سایر میوه‌ها هم استفاده کنید.

طبع سالاد هندوانه چیست؟

از آن جایی که ماده اصلی این سالاد، هندوانه است، طبع کلی سالاد هم سرد است. ولی اگر از مخلفات، سبزیجات، چاشنی‌ها و انواع مغزها با طبع گرم، در طرز تهیه سالاد هندوانه کنید، طبع آن ملایم‌تر خواهد شد و رو به گرمی می‌رود.

چه کسانی باید در مصرف سالاد هندوانه احتیاط کنند؟

به خاطر این که سالاد هندوانه طبع سرد دارد، افراد با مزاج سرد باید در مصرف بیش از اندازه آن احتیاط کنند. چون ممکن است باعث ایجاد اختلال در سیستم گوارش، سردرد، اسهال و … شود.

حجم ویدیو: 23.90M | مدت زمان ویدیو: 00:00:52
ارسال نظر

تبلیغات متنی