کد خبر : 26037

آبلیمو | نگهداری آبلیمو برای مدت طولانی

ترفند نگهداری آبلیمو بیرون از یخچال برای مدت طولانی و جلوگیری از کپک زدن آبلیمو را در این مطلب میخوانید

به گزارش ورنداز :

ترفند نگهداری آبلیمو 

ترفند نگهداری آبلیمو بیرون از یخچال برای مدت طولانی و جلوگیری از کپک زدن آبلیمو را در این مطلب میخوانید پس از این که آبلیمو آماده شده و آن را درون ظرف‌های شیشه‌ای قرار دادید، باید روی آبلیمو یک قاشق روغن بریزید و شیشه را حرکت دهید تا روغن به تمام قسمت‌های روی ماده برسد، با این روش می‌توانید مانع از رسیدن هوای آزاد به آبلیمو شده و جلوی کپک زدن آن را بگیرید.

روش دیگری که برای حفظ و نگهداری آبلیمو وجود دارد جوشاندن شیشه حاوی آن است. در این روش باید از شیشه‌هایی برای نگهداری آبلیمو استفاده کنید که در برابر گرما و حرارت مقاوم باشند. در اولین مرحله از انجام کار، باید آبلیمو را درون شیشه ریخته و درب آن را خوب ببندید.

سپس قابلمه را تا نیمه پر از آب کرده و اجازه بدهید تا آب به نقطه جوش برسد، در این مرحله شیشه‌های حاوی آبلیمو را درون آب قرار دهید، باید حدود ۱۰ دقیقه یا ۱۵ دقیقه شیشه‌ها را در آب در حال جوشیدن نگه دارید، سپس آبلیمو به حالت استریل در می‌آید و می‌توانید تا مدت زمان نسبتاً طولانی از آن نگهداری کنید.

توجه داشته باشید که پس از جوشاندن شیشه‌های آبلیمو درون آب، باید تا زمانی که آب مقداری سرد شود صبر کرده و سپس شیشه‌ها را با احتیاط با کمک انبر یا دستمال از درون قابلمه خارج کنید

سایر روش های نگهداری از آبلیمو

جوشاندن شیشه‌های حاوی آبلیموبرای پیشگیری از کپک زدن و خراب شدن آبلیمو، آبغوره و رب تازه‌ای که در خانه تهیه می‌کنید، می‌توانید از روغن استفاده کنیدبا وجود این که روش سنتی نگهداری از آبلیمو هنوز هم استفاده می‌شود، اما یکی از مشکلات این روش این است که احتمال دارد به آبلیمو هوا برسد و کپک بزند.

برای پیشگیری از این کار می‌توانید درب آبلیمو را با چسب نواری به خوبی محکم کنید، سپس زمانی که نیاز به آبلیمو داشتید این چسب نواری را باز کرده و از آن استفاده کنید.

روش سنتی نگهداری آبلیمو طبیعی

آبلیمو به دلیل خاصیت اسیدی که دارد معمولاً کپک نمی‌زند. برای نگهداری این ماده غذایی طبق رسمی که از دیرباز مرسوم است، آبلیمو را درون شیشه‌های درب دار می‌ریزند و درب آن را محکم می‌بندند.

در این روش باید شیشه‌ها را از قبل شسته یا درون آب جوش قرار داده و سپس بشویید و خشک کنید. این روش سبب میکروب‌کشی شیشه‌ها شده و آبلیمو را از کپک زدن محفوظ نگه می‌دارد.

در روش سنتی نگهداری، آبلیمو‌ها را در مکان‌های تاریک قرار می‌دادند، این روش سبب می‌شود که آبلیمو همیشه خوشرنگ باشد و هنگام استفاده طعم و مزه‌ای مانند روز‌های اول داشته باشد.

حجم ویدیو: 2.82M | مدت زمان ویدیو: 00:00:25
ارسال نظر

نظرات کاربران
  • ناشناس

    مرسی داداش

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی