کد خبر : 25758

بوی کفش | از بین بردن بوی بد کفش

در این مطلب روش هایی برای از بین بردن بوی بد کفش را میخوانید

به گزارش ورنداز :

از بین بردن بوی بد کفش

در این مطلب روش هایی برای از بین بردن بوی بد کفش را میخوانید با استفاده از روش‌های خانگی برای از بین بردن 

از بین بردن بوی بد کفش

از بین بردن بوی کفش با شستن آن:
یکی از کارهایی که برای از بین بردن بوی بد کفش موثرست، شستن کفش آن هاست.برای این کار می توانید از ماشین لباسشویی استفاده کنید و آن ها را زیر نور آفتاب قرار دهید تا باکتری های آن به طور کامل از بین بروند. این کار برای از بین بردن بوی بد کفش بسیار مؤثر استاز بین بردن بوی کفش با استفاده از جوش شیرین:

جوش شیرین یکی از بهترین موادی است که برای پاکسازی استفاده می شود.برای این کار می توانید شب کمی جوش شیرین را داخل کفش ها بریزید. سپس صبح جوش شیرین ها را از کفش خارج کنید و کفش هایتان را بپوشید.استفاده از جوش شیرین یکی از روش های خانگی برای ازبین بردن بوی کفش و پا است.از بین بردن بوی کفش با استفاده از صابون معطر:
می توانید برای ازبین بردن بوی نامطبوع پا شب ها یک صابون معطر را داخل کفشتان قرار دهید و صبح آن را خارج کرده و بپوشید.این کار میتواند علاوه بر از بین بردن بوی بد آن،رایحه ی مطلوبی را ایجاد کند.از بین بردن بوی کفش با استفاده از اسانس ها:
برخی از روش های گیاهی مانند استفاده روغن درخت چای یا اسطوخودوس یا اسانس اوکالیپتوس و یا گل میخک تأثیر فوق العاده ای برای کاهش بوی کفش دارد. برای این کار باید چند قطره از این روغن یا اسانس را داخل کفش بریزید و چندساعت صبر کنید تا بخوبی جذب آن شود و سپس آن را بپوشید.شما می توانید از این روغن برای ماساژ کف پا استفاده کنید این کار علاوه جلوگیری از بوی بد پا می تواند خستگی ایجاد شده در طول روز را برطرف کند و باعث آرامش و راحتی پاها شود.از بین بردن بوی کفش با استفاده از سرکه:
استفاده از سرکه یک روش مؤثر برای رفع بوی بد کفش است. برای این کار باید محلولی از ترکیب آب و سرکه را به مقدار مساوی درست کنید و داخل اسپری بریزید. سپس ۳۰ دقیقه تا نیم ساعت قبل از پوشیدن کفش ها داخل آن اسپری کنید. اجازه دهید داخل کفش کاملاً خشک شود و سپس آن را بپوشید. اسپری کردن سرکه روی پا نیز مانع رشد باکتری ها و عرق بد بوی پا می شود.اسپری آب و سرکه یکی از روش های خانگی برای رفع بوی بد کفش است و براحتی قابل انجام است.از بین بردن بوی کفش با استفاده از چای کیسه ای:
استفاده از چای کیسه ای یکی از ساده ترین روش های رفع بوی پا و کفش است.چای سیاه حاوی تانن است و برای از بین بردن باکتری های داخل کفش بسیار مؤثر است. برای این کار می توانید از چای کیسه ای خشک استفاده کنید یا اینکه چند چای کیسه ای را در قوری آب جوش قرار دهید. اجازه دهید چند دقیقه بجوشند. سپس کیسه ها را بردارید و برای ۵ دقیقه داخل یک ظرف بگذارید تا خنک شوند. حال می توانید این کیسه های خنک شده را برای حدود نیم ساعت در کفش هایتان قرار دهید. بعد از این مدت کیسه ها را بردارید و داخل کفش را تمیز کنیداز بین بردن بوی کفش با استفاده از عصاره مرکبات:
یکی از روش هایی که هم موجب از بین رفتن بوی بد کفش می شود و هم بوی خوبی به کفش هایتان می بخشد، استفاده از پوست لیمو و پرتقال در کفش است. برای این کار باید پوست مرکباتی مثل پرتقال یا لیمو ترش را جدا کنید و برای یک روز کامل در کفش ها قرار دهید و سپس کفش هایتان را تمیز کنید و بپوشید.از بین بردن بوی کفش با استفاده از الکل:
یکی دیگر از روش های رایج برای رفع بوی بد کفش چرم و کتانی استفاده از الکل است. برای این کار می توانید یا از اسپری الکل و آب بصورت مساوی استفاده کنید و آن را داخل کفش ها اسپری کنید و سپس کفش ها را در یک محیط باز قرار دهید تا کاملاً خشک شوند یا پنبه های آغشته به الکل را داخل کفش خود قرار دهید به مدت یک شب تا داخل آنها کاملاً ضد عفونی و تمیز شود. الکل موجب از بین رفتن باکتری های می شود و از تجمع رطوبت و همچنین ایجاد بوی بد کفش جلوگیری می کند.از بین بردن بوی کفش با استفاده از نمک:
استفاده از نمک یکی از مطمئن ترین روش ها برای رفع بوی پا است.نمک با جذب رطوبت کفش از ایجاد بوی بد جلوگیری می کندبرای استفاده از این روش سعی کنید هر چند روز یک بار مقداری نمک داخل کفش ها بریزید تا رطوبت موجود در کفش موجب ایجاد بوی نامطلوب نشود.ازبین بردن بوی کفش با استفاده از پودر بچه:
شاید این روش در مقایسه با سایر روش های ذکر شده تأثیر زیادی در از بین بردن بوی بد کفش نداشته باشد، اما پاشیدن مقداری پودر بچه روی پاها، قبل از پوشیدن کفش موجب می شود تا پاهای شما بد بو نشود. بنابراین اگر از تمیز بودن کفشهایتان مطمئن هستید،می توانید برای جلوگیری از بوی بد پا می توانید از این روش استفاده کنید.ازبین بردن بوی کفش با استفاده از فریز کردن آن:
اگر همه کارهای گفته شده در بالا را انجام دادید ولی باز هم از شر بوی بد کفش تان رها نشدید، کفش ها را در یک پاکت و یا کیسه در بسته قرار داده و آن را در فریزر قرار دهید.این کار را هر شب تکرار کنید.وقتی کفش ها را از فریزر درآوردید و بوی بد نمی داد،بگذارید تا یخ آن آب شود و سپس بپوشید. زیرا اکثر باکتری های موجود به ویژه آن هایی که در کفش ها قرار می گیرند، هرگز نمی توانند در دمای ها بسیار پایین زنده بمانند

طرز استفاده از اسپری ضد تعریق پا

خانم‌ها در صورت استفاده درست از اسپری ضد تعریق، می‌توانند نتیجه یا تأثیر آن را مشاهده کنند. در راهنمای خرید اسپری ضد تعریق، طرز استفاده از آن بیان شده است. مراحل روش صحیح استفاده از این اسپری، به ترتیب عبارت است از:

  • در مرحله اول، پا‌ها را با آب و صابون، بشویند.
  • اکنون پا‌ها را با یک حوله، خوب خشک کنند.
  • در این مرحله اسپری را روی انگشتان و کف پا، به طور دقیق اسپری کنند.

البته بانوان برای از بین بردن بوی بد کفش و پا، تمام این مراحل را در شب و قبل از خواب انجام دهند. زیرا در طول شب، میزان فعالیت غدد تعریق پا بسیار کم است. البته برای اینکه تأثیر استفاده از اسپری در از بین بردن بوی پا و کفش مشخص شود، به مدت ۲ هفته هر روز از اسپری استفاده کنند. از هفته سوم، اسپری را در طول هفته ۲ بار مورد استفاده قرار دهند.

حجم ویدیو: 3.63M | مدت زمان ویدیو: 00:00:20
ارسال نظر

تبلیغات متنی