کد خبر : 25753

کمد و کابینت | ایده کاربردی در کمد و کابینت

ترفندهای جا دار کردن کمد دیواری را در این مطلب ببینید قبل از اینکه کمد دیواری بزنید .

به گزارش ورنداز :

ایده برای استفاده از فضای کمد و کابینت 

ترفندهای جا دار کردن کمد دیواری را در این مطلب ببینید قبل از اینکه کمد دیواری بزنید .

در این مطلب چند ایده کاربردی برای استفاده از تمام فضاهای کمد و کابینت را میبینید 

طراحی و چیدمان آشپزخانه از اهمیت بالایی برخوردار است، حتما شما هم این تجربه را داشته اید که با منظم کردن محیط اطرافتان، ذهنتان نیز منظم تر و آرام تر شده باشد. اگر کابینت های کمی دارید و همیشه با مشکل کمبود جا و شلختگی آشپزخانه مواجه هستید نگران نباشید!آشپزخانه در تمام منازل، مکان پر رفت و آمد و مهمی است. اگر آشپزخانه ی شما کوچک باشد، چیدمان وسایل مورد نیاز شما اهمیت زیادی پیدا می کند، پس در هنگام چیدمان آشپزخانه باید نهایت دقت را به کار ببرید تا با مشکل کمبود جا و نهایتا شلختگی محیط مواجه نشوید.

طراحی و چیدمان آشپزخانه از اهمیت بالایی برخوردار است، اما چیدمان درست کابینت ها برای نظم دهی هرچه بیشتر به آشپزخانه، امری ضروریست. شما می­ توانید با رعایت اصول و ترفند های ساده ای در چیدمان کابینت ها، به آشپزخانه ی کوچک خود نظم بیشتری ببخشید و آن جا را به مکانی زیبا و کاربردی تر تبدیل کنید. کابینت ها محل اصلی قرار دادن وسایل هستند پس سامان دادن وسایل در کابینت های آشپزخانه اولین قدم شما برای چیدمان وسایل آشپزخانه است.

امروزه وسایل مورد نیاز ما برای زندگی زیادتر شده و به کابینت های بیشتری نیاز داریم؛ اما با کاهش متراژ آپارتمان ها، آشپزخانه ها نیز کوچک شده اند و در کمتر آشپزخانه ی کوچکی، کابینت های کافی وجود دارد. به همین دلیل نظم دهی به وسایل، کاری نسبتا سخت و زمان بر به نظر می آید. پس اگر با اصول چیدمان آشنا نباشیم یا ترفند های خاصی را که برای چیدمان آشپزخانه های نقلی وجود دارد بلد نباشیم، نهایتا ناچار می شویم که وسایل را روی هم بچینیم و در کابینت را ببندیم تا بهم ریختگی و شلوغی کابینت در دیدرس نباشد. طبیعتا در این مواقع، پیدا کردن وسایل نیز کار دشواری است، چرا که هر بار برای برداشتن وسایل ناچار به بیرون ریختن تمام قفسه می شویم. شود. اما با توجه به اینکه معمولا طبقات داخل کابینت پس از نصب ثابت هستند و قابلیت جابجایی ندارند، می توان با اجرای ترفندهایی فضای داخلی کابینت ها را مدیریت کرد.

طبقه بندی کابینت برای چیدمان درست

  1. می توانید از طبقه های پیش ساخته ی آماده در بازار استفاده کنید. طبقه هایی پلاستیکی یا فلزی با ارتفاع مناسب که در کابینت قرار می گیرند و به شما این امکان را می دهند تا وسایل کم ارتفاع مانند فنجان و استکان و … را در چند ردیف روی هم قرار دهید. البته هنگام خرید دقت کنید که این طبقات از جنس محکمی باشند تا سلامتی وسایل شکستنی شما در خطر نیفتد.
  2. کشو ها نیز مکانی مناسب برای سازماندهی و ایجاد نظم در وسایلی مانند ابزارآلات آشپزخانه، سفره، دستمال، وسایل قنادی خانگی از قبیل قالب های ژله و کیک و شیرینی و .. هستند. اگر تعداد کشوهایتان کم است می توانید در برای برخی از کابینت ها نیز کشو مخفی تعبیه کنید تا وسایلی که ارتفاع زیادی ندارند و پر مصرف تر هستند را در آن ها قرار دهید. برای سهولت در ساخت کشو مخفی داخل کابینت، بهترین پیشنهاد، استفاده از ریل کشو بدنه دار است. این ریل ها، به نوعی یک کشوی آماده محسوب می شوند که قدرت تحمل وزن بالایی دارند و برای قرار دادن بسیاری از وسایل آشپزخانه مانند شیشه های حبوبات و ادویه جات، ظروف غذاخوری، لیوان ها و استکان ها، و هر آنچه که پر مصرف است و نیاز به دسترسی آسان دارد استفاده می شوند.
  3. در بعضی از کابینت ها مثل کابینت زیر سینک امکان نصب طبقه مانند سایر کابینت ها وجود ندارد. چرا که لوله ها و اتصالات آب مانع از امکان نصب طبقه می شوند. برای این کابینت ها نیز می توان از طبقات پیش ساخته ی آماده در بازار استفاده کرد و محل عبور لوله ها را توسط قطعه ی U شکلی که منحصرا برای این کار تولید شده مدیریت کرد. قطعه U شکل در در اطراف لوله ها نصب می شود و امکان نصب یک طبقه ی مقاوم و کارآمد در کابینت زیر سینک را برایتان ایجاد می نماید.قطعه یو شکل برای طبقه بندی کابینت زیر سینک

    طبقات کابینت خود را دو برابر کنید!

    بسیاری از آشپزخانه ها به دلیل کوچک بودن متراژشان، کابینت های بسیار کمی دارند. از طرفی ممکن است بسیاری از کابینت­ های آشپزخانه با قفسه­ هایی کمتر از نیاز شما طراحی شده باشند.

    قفسه بندی درست کابینت ها، متناسب با نیازتان، بهترین راه حل برای بهینه سازی فضای شماست. برای این کار از طبقاتی که به صورت آماده در بازار وجود دارند استفاده کنید. این طبقات برای مصارف گوناگونی طراحی و تولید شده اند. طبقات بشقاب، قابلمه، لیوان و … از جمله این نظم دهنده ها هستند.

    با توجه به اینکه همه ی ما به لوازم مدرن و پر کاربرد علاقه ی زیادی داریم، طراحان دکوراسیون داخلی، اقدام به طراحی و تولید سبد های سوپری کرده اند که به عنوان طبقات کامل کابینت مورد استفاده قرار می گیرد. سبد های سوپری، داخل کابینت آشپزخانه نصب می شوند تا تمام نیاز شما را به طبقه بندی کابینت، بر طرف کنند. به این ترتیب با کمک انواع سوپری ها نه تنها طبقه بندی درست و اصولی کابینت خود را تضمین کرده اید، بلکه با چند برابر کردن فضای مفید کابینت خود، نظم بیشتر و دسترسی بیشتری را نیز ایجاد نموده اید.

  4. سطل زباله ی بزرگ، اما کم جا انتخاب کنید

    سطل زباله جزء ضروریات تمام خانه هاست که در سراسر روز مورد استفاده قرار می گیرد. اما محل قرار گیری سطل ها موضوع مورد بحثی است، چرا که سطل ها صحنه های خوشایندی را ایجاد نمی کنند و اغلب در ایجاد بوی بد در آشپزخانه، نقش مهمی دارند.

    قرار دادن سطل زباله ها در کابینت ممکن است مشکل انتشار بو در آشپزخانه را کاهش دهد، اما باعث اشغال فضای زیادی در کابینت می شود. پس لازم است تا سطلی را انتخاب کنید که نه تنها فضای زیادی را اشغال نکند، بلکه فضای زیادی برای نگه داری زباله ها داشته باشد. همچنین داشتن یک درب محکم برای جلوگیری از انتشار بوی بد زباله ها، ضروری به نظر می رسد.

    خبر خوب این است که امروزه با پیشرفت تکنولوژی، سطل ها در انواع متفاوتی تولید شده اند. یکی از انواع مدرن و پر فروش سطل ها، سطل زباله کابینتی است که تمام گزینه های مورد نظر شما را اعم از زیبایی، جادار بودن، نصب ساده، اشغال فضای کم و … را داراست.

    سطل زباله های کابینتی انواع متفاوتی دارند. برخی از آن ها که به سطل زباله روی درب معروفند، بر روی درب کابینت نصب می شوند و همیشه در دسترس هستند. معمولا از این سطل زباله ها به دلیل ابعاد کوچکشان برای زباله های تر و کم حجم روزانه استفاده می شود.

    سطل زباله روی درب برای جلوگیری از انباشت زباله در سینک

    مدل دیگر، سطل زباله ریلی است که داخل کابینت نصب می شود و در هنگام نیاز، به صورت کشویی بیرون می آید و در دسترس ما قرار می گیرد.

    سطل زباله های ریلی مدل دیگر سطل داخل کابینت و متداول ترین آن ها هستند و در دو مدل تک مخزنه و دو مخزنه تولید می شوند. سطل های ریلی از نظر نحوه ی نصب نیز دارای مدل های گوناگونی هستند. برخی از آنها به درب کابینت نصب می شوند و با باز شدن درب کابینت بیرون می آیند. برخی نیز داخل کابینت نصب می شوند و کاربر در هنگام نیاز آن را بیرون می کشد.

    انواع سطل زباله ریلی

    تمامی انواع سطل زباله کابینتی، در کابینت زیر سینک یا هر کابینتی که شما دوست داشته باشید نصب می شوند و با اشغال فضای کم و سازمان دهی شده، فضای زیادی را 

حجم ویدیو: 11.95M | مدت زمان ویدیو: 00:00:40

نوشین کلاته خبرنگار و دبیر سرویس

ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی