کد خبر : 25618

عرق زیر بغل | از بین بردن عرق زیر بغل

ترفند از بین بردن عرق زیر بغل با گیاهان را در این مطلب میخوانید

به گزارش ورنداز :

از بین بردن عرق زیر بغل 

ترفند از بین بردن عرق زیر بغل با گیاهان را در این مطلب میخوانید .همراه با گرم‌تر شدن هوا، عرق کردن دائمی نیز از مشکلاتی است که دست‌کم تا پایان تابستان با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنیم. گرچه عرق کردن و لکه خیس روی لباس اغلب آزاردهنده است، اما در نقاطی از بدن این مشکل بیشتر به چشم، یا بهتر بگوییم، به «مشام» می‌رسد. اگر شما هم از عرق بیش‌ازحد زیر بغل در عذاب بوده‌اید، قطعا تنها نیستید.روش‌های پزشکی متعددی وجود دارد که با دستکاری غده‌های عرق، این فرایند را به‌کلی متوقف می‌کند. اما اگر کسی به شما بگوید یک روش بی‌خطر گیاهی برای این کار وجود دارد، حتما پیش از رفتن به زیر تیغ جراح یا تزریق بوتاکس، آن را آزمایش خواهید کرد.این روز‌ها خالقان محتوا در تیک‌تاک در مورد گیاه «مریم‌گلی ویریدین» که گفته می‌شود به جلوگیری از تعریق کمک می‌کند، هیجان‌زده‌اند. پیش از اینکه ببینیم واقعا مریم‌گلی کار می‌کند یا نه، اول مشخص کنیم که چرا عرق می‌کنیم.

تعریق، مکانیسم طبیعی برای خنک کردن بدن و تنظیم دمای آن است. تبخیر آب موجود در عرق، پوست ما را خنک می‌کند. به همین دلیل است که بدن ما در تابستان بسیار بیشتر عرق می‌کند.

اگر جویای راه‌حلی طبیعی برای کاهش تعریق باشید، بهتر است گیاه مریم‌گلی را آزمایش کنید که بنا به سنت تاریخی، برای خواص ضدتعریق آن شهرت داشته و به‌کار‌می‌رفته است.

سارا منگرانی، دستیار بازاریابی دیجیتال در Landys، به بخش سلامت نشریه هافینگتون پست بریتانیا توضیح می‌دهد: «بسیاری از افراد دچار تعریق بیش از حد می‌شوند، چه به دلیل یائسگی، چه هایپرهیدروزیس یا همان تعریق بیش‌ازحد و غیرطبیعی».

مریم‌گلی چگونه کار می‌کند؟

منگرانی می‌گوید: «مریم‌گلی مملو از آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی و ترکیبات فعال است. مریم‌گلی از مکانیسم‌های طبیعی بدن پشتیبانی، و به‌سلامت کلی کمک می‌کند.»

تحقیقات نشان می‌دهد که مریم‌گلی حاوی مواد ارزشمندی مانند تانن است که گمان می‌رود خاصیت قابض دارند. این مواد موجب انقباض غدد عرق می‌شوند که به تعریق کمتر منجر خواهد شد.

منگرانی می‌افزاید: «افزون بر این، مریم‌گلی دارای خواص ضدباکتریایی است که آن را به متحدی ایده‌آل در مدیریت بوی بد بدن تبدیل می‌کند که معمولا با تعریق بیش‌از‌حد مرتبط است. مریم‌گلی با مبارزه با رشد باکتری‌ها روی پوست، به حفظ طراوت و اعتماد‌به‌نفس نیز کمک می‌کند.»

نحوه استفاده از مریم‌گلی

برای استفاده از مریم‌گلی باید دو قاشق چایخوری مریم‌گلی خشک را به یک فنجان آب اضافه کنید و آن را ۱۰ دقیقه روی اجاق قرار دهید. سپس بگذارید مخلوط خنک شود، آن را در یک بطری اسپری بریزید و در یخچال نگهداری کنید. دفعه بعد که احساس تعریق زیاد کردید، آن را روی پوست اسپری کنید.

فراموش نکنید که در صورت بارداری، حساسیت پوستی، آلرژی، در حین درمان سرطان و هنگامی که سیستم ایمنی بدنتان ضعیف است، پیش از مصرف هر داروی گیاهی جدید، با پزشک خود مشورت کنید.

ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی