کد خبر : 25514

سازمان هواشناسی | هشدار سازمان هواشناسی

برای اطلاع از هشدار سازمان هواشناسی در ادامه این خبر باما همراه باشید.

به گزارش ورنداز :

سازمان هواشناسی هشدار داد

برای اطلاع از هشدار سازمان هواشناسی در ادامه این خبر باما همراه باشید.

 سازمان هواشناسی کشور بر اساس‌ تحلیل‌ آخرین‌ نقشه‌های پیش‌یابی‌ هواشناسی‌ اعلام کرد که امروز (پنجشنبه) در گیلان و شرق‌ مازندران بارش‌ خفیف‌ رخ‌ می‌دهد.

طی‌ ۳ روز آینده در شرق‌ (به ویژه منطقه‌ زابل‌)، مرکز و جوب‌ غرب‌ کشور وزش‌ باد به‌ نسبت‌ شدید پیش‌بینی‌ می‌شود و در سایر مناطق‌ کشور جوی پایدار مستقر خواهد بود.

از اواخر وقت‌ شنبه‌، با ورود سامانه‌ بارشی‌ از شمال غرب‌ کشور، بارش‌ پراکنده در شمال استان‌های آذربایجان شرقی‌، آذربایجان غربی‌، اردبیل‌ و خراسان شمالی‌ رخ‌ خواهد داد.

یکشنبه‌ بارش‌ در شمال غرب‌ و غرب‌ سواحل‌ دریای خزر تشدید شده و گستره آن کل‌ نوار شمالی‌ را در بر خواهد گرفت‌.

دوشنبه‌ بارش‌ پراکنده در مناطق‌ ذکرشده ادامه‌ خواهد داشت‌.

طی‌ روزهای یکشنبه‌ و دوشنبه‌ شاهد کاهش‌ نسبی‌ دما در نوار شمالی‌ و بخش‌هایی‌ از غرب‌ کشور خواهیم‌ بود.

شایان ذکر است‌ امروز دریای خزر و نیمه‌ غربی‌ خلیج‌ فارس‌ و طی‌ ۵ روز آینده شرق‌ دریای عمان مواج‌ است‌.

پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد طی 24 ساعت آینده بارش و وزش باد شمالی در سواحل دریای خزر و شرق اردبیل ادامه خواهد داشت. علاوه بر این امروز در مناطقی از شمال شرق، شرق، مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در جنوب سمنان و تهران، جنوب خوزستان، فارس و بوشهر نیز وزش باد و خیزش گردوخاک پیش‌بینی شده است.

فردا فقط در گیلان و مازندران بارش‌های خفیف روی می‌دهد و وزش باد و گردوخاک در مناطقی از شمال شرق، شرق، جنوب شرق و مرکز ادامه دارد.

وقوع طوفان شن در نوار شرقی کشور

جمعه و شنبه هفته آینده در شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور جو آرام و پایداری مستقر است و به‌ویژه در سواحل شمالی کشور افزایش نسبی دما روی می‌دهد.

از اواخر وقت شنبه با ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور بارش‌های پراکنده در شمال غرب و بخش‌هایی از شمال شرق کشور روی می‌دهد. یکشنبه آینده بارش‌ها در شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر تشدید شده و گستره آن کل نوار شمالی کشور را در بر می‌گیرد.

امروز در نیمه غربی خلیج‌فارس و دریای خزر و طی 5 روز آینده شرق دریای عمان مواج است.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی و حاکمیت جریانات خزری

زمان پایان: چهارشنبه 1402/04/21

نوع مخاطره: رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید موقتی

منطقه اثر:

چهارشنبه 1402/04/21: گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل و شمال شرق آذربایجان شرقی.

اثر مخاطره: احتمال آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها، احتمال جاری شدن روان‌آب، صاعقه، وزش باد، در نواحی مستعد خیزش گردوخاگ، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهنسال.

توصیه: اجتناب از اسکان و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر مسیل‌ها، احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها.

توصیف سامانه: افزایش گرادیان فشار سطح زمین

زمان شروع: چهارشنبه 1402/04/21

زمان پایان: جمعه 1402/04/23

نوع مخاطره: وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و در نواحی مستعد همراه با گرد و خاک

منطقه اثر:

چهارشنبه 1402/04/21: خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان، یزد، کرمان، شمال شرق فارس، جنوب تهران، قم، مرکزی، شمال و شرق اصفهان، بوشهر، خوزستان و غرب ایلام.

پنجشنبه 1402/04/22: خراسان جنوبی، خراسان رضوی، کرمان، یزد، شرق اصفهان، شرق و جنوب سمنان، قم، مرکزی و جنوب تهران.

جمعه 1402/04/23: نیمه جنوبی خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان و شرق فارس.

اثر مخاطره: در مناطق مستعد خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال

توصیه: اجتناب از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، پرهیز از فعالیت کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال و احتیاط در فعالیت‌های کشاورزی.

منبع دیجی سرگرمی
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی