کد خبر : 25064

ریمل | ریمل خشک شده | بازسازی ریمل خشک شده

راه های بازسازی ریمل خشک شده را در این مطلب میخوانید

به گزارش ورنداز :

راه های بازسازی ریمل خشک شده را در این مطلب میخوانید 

دلایل خشک شدن ریمل

به طور کلی در میان محصولات آرایشی، ریمل کم ترین ماندگاری را دارد. به همین سبب پس باز شدن درب، این محصول آرایشی حداکثر تا ۶ ماه قابل استفاده خواهد بود. این در حالی است که دلیل خشکی زودتر از موعد ریمل، معمولا استفاده نادرست از این محصول آرایشی است که مهم ترین آنها به شرح زیر است:

پمپاژ بیش از اندازه ریمل

اشتباهی که برخی از افراد برای استفاده از ریمل مرتکب می شوند این است که پس از باز کردن درب و هنگام بیرون کشیدن اسپولی از درون محفظه، چندین مرتبه اسپولی را وارد و خارج می کنند. در این حالت هوا به داخل محفظه ریمل وارد می شود و موجب خشکی این محصول آرایشی می گردد. علاوه بر آن با این کار آلودگی های مختلف نیز وارد محفظه می شود و ریمل را آلوده می کند.

راه حل: برای استفاده از ریمل تنها کافی است که درب این محصول را باز کنید و آن را به طرفین محفظه فشار دهید. سپس برس را بچرخانید و اسپولی را از محفظه خارج نمایید. در این حالت دست خود را بر روی محفظه ریمل قرار دهید تا هوا به داخل ریمل نفوذ نکند.

باز گذاشتن درب ریمل

بر روی بسته بندی تمامی ریمل ها به وضوح ذکر شده است که برای جلوگیری از خشک شدن محصول، حتما درب آن را به طور کامل ببندید. بنابراین اگر درب محصول به خوبی بسته نشود، نفوذ هوای گرم و سرد به مایع داخل ریمل، آن را غلیظ و خشک می کند.

راه حل: پس از هر بار استفاده از ریمل، از بسته شدن کامل درب این محصول آرایشی اطمینان حاصل نمایید.

باز و بسته کردن ریمل

یکی دیگر از مواردی که موجب خشکی مایع داخل ریمل می شود، باز بسته کردن بیش از اندازه درب ریمل است. هر بار باز و بسته کردن درب ریمل، موجب می شود تا هوا به داخل محفظه آن نفوذ کند و ورود اکسیژن موجب خشکی مواد ریمل شود.

راه حل: از باز و بسته کردن بیش از اندازه درب ریمل خودداری نمایید و تنها در صورت نیاز درب این محصول آرایشی را باز کنید.

ریمل بلند کننده - ریمل خشک شده

راه های بازسازی ریمل خشک شده

بازسازی ریمل خشک شده با قطره اشک مصنوعی

یکی از روش های احیای ریمل خشک شده استفاده از قطره چشمی اشک مصنوعی است که برای اینکار کافیست ۲ تا ۴ قطره از آن را داخل محفظه ریمل بریزید بعد درب ریمل را ببندید و آن را به خوبی تکان دهید حالا می توانید از ریملتان دوباره استفاده نمایید اگر ریمل هنوز خشک است یک یا دو قطره دیگر به آن اضافه کنید و آن را تکان دهید تا غلظت آن به میزان دلخواه شما برسد.توصیه می شود جهت حفظ سلامت چشم هایتان از قطره ای که قبلاً بازکرده اید استفاده نکنید و حتماً یک عدد قطره چشم از دارو خانه تهیه نمایید.

گلاب برای خشک نشدن ریمل

اگر ریمل شما خشک شده است، چند قطره گلاب به آن اضافه کنید و ریمل را تکان دهید تا مواد به درستی مخلوط شوند.

استفاده از چشم پاک کن برای ریمل خشک شده

یکی از روش های کاربردی و پرطرفدار برای احیاء ریمل، استفاده از چشم پاک کن تک فاز است. از آنجایی که چشم پاک کن ها برای چشم خطری ندارند و معمولا در دسترس هستند، می توانند گزینه مناسبی برای رفع خشکی ریمل باشند. برای این منظور نسبت به میزان خشکی ریمل، مقداری چشم پاک کن تک فاز در داخل آن بریزید و بطری را تکان دهید. پیش از استفاده از ریمل، اسپولی را در کناره های محفظه ریمل بچرخانید تا چشم پاک کن و مایع ریمل به خوبی با یکدیگر مخلوط گردند.

ریختن چای درون ریمل خشک شده

چند قطره چای گرم داخل ریمل بریزید و درب آن را ببندید و خوب تکان دهید . خواهید دید ریمل خشک شده تان دوباره مانند روز اول می شود.

استفاده از روغن بادام برای بازسازی ریمل خشک شده

روغن بادام شیرین منبعی غنی از ویتامین E و اسید های چرب است. این روغن ضمن مرطوب کردن مژه ها، مواد مغذی مورد نیاز مژه ها را تامین می کند و موجب حجیم تر و پر پشت تر شدن مژه ها می گردد. استفاده از این روغن در داخل ریمل، علاوه بر رفع خشکی این محصول آرایشی، موجب درخشندگی مژه ها نیز می شود. برخی از افراد از روغن زیتون و روغن کرچک برای بازسازی ریمل خود استفاده می نمایند که این روغن ها نیز برای پوست بی خطر هستند. برای احیای ریمل خشک شده تنها کافی است تا چند قطره از روغن را در داخل ریمل بریزید و پس از تکان دادن، اسپولی را داخل محفظه بچرخانید تا روغن و مایع ریمل به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند.

نکاتی برای جلوگیری از خشک شدن ریمل

ریمل‌ها، یکی از محبوب‌ترین  محصولات آرایشی هستند. ابزاری شگفت انگیز، که می‌توانند مژه‌هایی پرپشت و جذاب به چشمانتان هدیه دهند. اما معضل بزرگی که درباره ریمل‌ها وجود دارد، خشک شدن زودهنگام آنها است. ریمل، محصولی با محتوای آب بسیار کم است و قوام بالایی دارد. به همین خاطر است که با قرارگیری در معرض هوا، به راحتی خشک می‌شود.

ریمل اصل - ریمل خشک شده

۱. ریمل مناسب بخرید

کیفیت و برند ریملی که شما می‌خرید، نقش مهمی در مدت زمان دوام آن به عهده دارد. اکثر ریمل‌های باکیفیت و اصل، تا یک سال انقضا دارند و حداقل ۶ تا ۸ ماه، سالم و تازه باقی می‌مانند. با این اوصاف، بهتر است به سراغ برندهای مرغوب ریمل بروید و پیش از خرید، از اصل بودن آن اطمینان حاصل نمایید.

برای این کار، می‌توانید به نکات زیر توجه نمایید:

  • از نمایندگی خود برندها یا سایت‌های اینترنتی معتبر خرید کنید.
  • بسته بندی محصول بایستی سالم و آکبند باشد.
  • تاریخ تولید و انقضا محصول را چک کنید.
  • به هولوگرام اصالت محصول توجه نمایید.
  • بارکد و کد تایید محصول را در سایت برند، بررسی کنید.

    ریختن روغن زیتون داخل ریمل

    برای رفع خشکی ریمل، چند قطره روغن زیتون داخل آن بریزید و خوب تکان دهید ، با این روش مژه هایتان را نیز تقویت می کنید.

    استفاده از ژل آلوئه ورا برای ریمل خشک شده

    ژل آلوئه ورا یکی دیگر از موادی است که از آن می توان برای ریمل خشک شده استفاده نمود. برای این منظور ۱ یا ۲ قطره ژل آلوئه ورای طبیعی را در داخل محفظه ریمل بریزید و آن را به مدت ۲ دقیقه تکان دهید. توجه داشته باشید که مقدار آلوئه ورا به میزان غلظت ریمل بستگی دارد. دقت داشته باشید که استفاده کردن از ژل های آلوئه ورای حاوی مواد شیمیایی، می تواند موجب حساسیت و آسیب به چشم ها شود.

    برداشتن پوشش پلاستیکی از روش های بازسازی ریمل خشک شده

    یک راه جالب برای تازه کردن ریمل خشک برداشتن درب پلاستیکی ابتدای ریمل است . برای هر بار استفاده از ریملتان به وسیله یک چاقو حلقه لاستیکی را در بیاورید. با کمال تعجب خواهید دید مقداری زیادی از ریملتان باقی مانده است.

    استفاده از روغن بچه یا وازلین

    استفاده از روغن بچه یا وازلین یکی دیگر از روش های بازسازی و احیاء ریمل خشک شده است. برای این منظور روغن بچه یا وازلین را در مایکروویو گرم کنید و چند قطره از آن را در داخل ریمل بریزید و به خوبی مخلوط نمایید. اگر چشم های حساسی دارید، بهتر است این روش را انتخاب نکنید؛ زیرا ممکن است موجب تحریک چشم های شما شود.

    مایع نگه داره لنز های چشمی برای ریمل خشک شده

    در این روش ریمل خشک شده را ۵ دقیقه درون آب داغ می گذاریم و چهار الی پنج قطره از مایع لنز را داخل آن می ریزیم و سپس ۱۵ الی ۲۰ ثانیه تکان می دهیم .

    استفاده از روغن نارگیل برای ریمل خشک شده

    روغن نارگیل علاوه بر این که ریمل را تازه می‌کند، مژه‌های شما را نیز تقویت کرده و رشد آن‌ها را افزایش می‌دهد. در ابتدا باید ۱ قاشق از روغن را درون یک ظرف گرم کنید تا کاملاً ذوب شود. در گام بعدی ۳ تا ۴ قطره از آن را درون تیوپ می‌چکانید. اکنون با تکان دادن برس، روغن را با مواد مخلوط کنید تا به‌اندازه کافی نرم شوند. شما حدود ۲ ماه بعد از استفاده متوجه می‌شوید که مژه‌های شما نسبت به قبل کمی بلندتر شدند.

    در ریمل را باز نگذارید

    تا به حال چند بار درب ریمل را باز کرده‌اید و یادتان رفته آن را ببندید؟ بیشتر ما به کرات مرتکب این خطا می‌شویم و همیشه از خشک شدن سریع ریمل‌هایمان شاکی هستیم. با این حال، باید بدانید که یکی از عوامل بسیار موثر در خشک شدن زود هنگام ریمل‌ها، باز ماندن درب آنها به صورت طولانی مدت است. هوا می‌تواند به سرعت وارد تیوپ ریمل شود و در یک چشم به هم زدن آن را خشک کند.برای رفع این مشکل، بهتر است چند نکته را به یاد بسپارید:

    • سهل انگاری نکنید و بلافاصله بعد از استفاده از ریمل، درب آن را ببندید.
    • اگر برای مدت طولانی و بیش از ۳۰ ثانیه اپلیکاتور ریمل را لازم دارید، بهتر است به فکر خرید درپوش مناسبی برای ریملتان باشید. این درپوش‌ها، روی تیوپ ریمل قرار می‌گیرند و مانع از ورود هوا به محفظه آن می‌شوند. حتی می‌توانید از تکه‌ای سلفون برای پوشش موقت درب محفظه ریمل استفاده کنید.
    • بعد از بستن درب ریمل، از محکم بودن آن اطمینان حاصل نمایید.

    روش صحیح ریمل زدن - ریمل خشک شده

    از پمپاژ کردن ریمل بپرهیزید

    یکی از عادات مشابه اغلب ما هنگام استفاده از ریمل، پمپاژ کردن چند باره اپلیکاتور آن به داخل محفظه است. این کار ممکن است در وهله اول، مقدار زیادی از مایع ریمل را به اپلیکاتور منتقل نماید و کیفیت آرایشتان را افزایش دهد. اما پمپاژ کردن اپلیکاتور، باعث ورود و خروج همزمان هوا به تیوپ ریمل می‌شود. این امر، به تنهایی یکی از عوامل اصلی خشک شدن ریمل‌ها به شمار می‌رود.

    ترفند: به جای پمپاژ کردن  اپلیکاتور، بهتر است بروس ریمل را به دیواره‌های تیوپ بمالید تا بتوانید به مقدار کافی مایع ریمل دسترسی داشته باشید.

    ۴. نگهداری ریمل در یخچال

    بزرگترین دشمن ریمل‌های شما، گرما و رطوبت است. اگر در مناطقی با آب و هوای گرم یا مرطوب زندگی می‌کنید، بهتر است ریمل‌هایتان را در جای خشک و خنکی مانند یخچال نگهداری کنید. این ترفند برای روزهای گرم فصل تابستان نیز مفید است.

    عمر مفید ریمل چقدر است ؟

    جالب است بدانید که عمر مفید ریمل، اغلب ۳ تا ۶ ماه است. بعد از آن، ریمل به مرور فاسد می‌شود و به منبعی بالقوه برای انتقال باکتری و عناصر بیماری‌زا به چشم تبدیل خواهد شد. به همین خاطر است که اغلب متخصصان و پزشکان، توصیه می‌کنند هر ۳ تا ۶ ماه ریمل و دیگر محصولات آرایشی مرتبط با چشم‌ها را تعویض نمایید.

    نحوه صحیح ریمل زدن

    برای استفاده از ریمل، ابتدا مژه های خود را با فرمژه به خوبی فر نمایید. حتما این کار را پیش از زدن ریمل انجام دهید. سپس نگاه خود را به سمت پایین بیاندازید و مژه های خود را از ریشه تا انتها برس بزنید. با هر بار برس کشیدن چشم های خود را باز و بسته کنید. دقت داشته باشید که کشیدن برس به سمت بالا و خارج باشد. چشم ها را نبندید و تا خشک شدن کامل ریمل منتظر بمانید تا مایع ریمل به پشت پلک برخورد نکند و آرایش چشم حالت کثیف پیدا نکند.

    ریمل زدن - ریمل خشک شده

    آیا استفاده از ریمل احیا شده برای چشم خطرناک است ؟

    ریمل‌ها به صورت مستقیم با چشم و مژه شما در تماس هستند. از طرفی، چشم عضو بسیار حساسی است و خیلی زود دچار عفونت می‌شود. اگر هنگام بازسازی ریمل خود به نکات بهداشتی و مراقبتی توجه نکنید، احتمال انتقال آلودگی و عفونت چشمی افزایش می‌یابد.

    از کجا بدانیم ریمل فاسد شده است ؟

    در صورتی که ریملتان فاسد شده باشد، نباید از ترفندهای رفع خشک شدن برای بازیابی آن استفاده نمایید. زمانی که درب ابزار آرایشی فاسد شده را باز می‌کنید، بویی نامطبوع مانند بوی گازوئیل دارد. شکل بافت و محتویات درون محفظه به‌کلی تغییر می‌کند و مواد بسیار سفت و خشک می‌شوند. چنانچه بعد از استفاده از محصول چشم شما دچار التهاب خارش یا سوزش شد، سریعاً چشم‌های خود را بشویید. زیرا ریملتان فاسد شده است. یکی دیگر از نشانه‌هایی که خبر از فاسد شدن می‌دهد، این است که مژه‌های شما در زمان کوتاهی بعد از استفاده دچار ریزش شدید شوند.

    ریمل معمولی زودتر خشک می‌شود یا ضد آب ؟

    یکی از سؤال‌هایی که همواره کاربران می‌پرسند، این است که عمر ریمل‌های ضد آب بیشتر است یا انواع معمولی؟ ریمل‌ ضدآب به دلیل موادی که در آن‌ها به کار رفته است، زودتر از انواع معمولی خشک می‌شوند. این ریمل‌ها به دلیل چسبندگی بیشتری که دارند دیرتر و سخت‌تر پاک می‌شوند. فشاری که هنگام تمیزکردن این ریمل‌ها به چشم می‌آید، مژه‌ها را دچار ریزش می‌کند. به همین دلیل سعی کنید، اگر به‌صورت روزانه از این ابزار آرایشی استفاده می‌کنید، حتماً انواع معمولی را به کار ببرید. انواع ضد آب ممکن است، چشم شما را دچار واکنش‌های آلرژیک کنند.

منبع ایرانیان کیلینیک
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی