کد خبر : 24857

غذا با سیب زمینی | بمب سیب زمینی

یه غذای خوشمزه با سیب زمینی درست کنید

به گزارش ورنداز :

 

یه غذای خوشمزه با سیب زمینی درست کنید 

غذای خوشمزه با سیب زمینی 

غذا با سیب زمینی 

بچه‌ها عاشق غذاهای عجیب و غریب و زیبا هستند. غذاهایی که به شکل خاص درست می‌شود و با بقیه غذاهایی که تا حالا خورده‌اند، فرق می‌کند. بچه‌ها عاشق ماکارونی به شکل پروانه و عدد و حروف الفبا و پیچ و... هستند، برای همین خیالتان از بابت آنها راحت باشد، مطمئن باشید که این غذا بدجوری از طرف بچه‌های خانه استقبال می‌شود. البته اگر از آنها به‌عنوان دستیار آشپز هم استفاده کنید برایشان لذت بخش‌تر می‌شود.  

نگران همسرتان هم نباشید. این غذا آن‌قدر خوشمزه و خوش‌رنگ و لعاب و سیرکننده هست که آنها را هم راضی کند. با سس و کمی نمک و فلفل، غذایی شوهرپسند درست می‌کنید که تا به حال نخورده و از این به بعد به همراه بچه‌ها از شما می‌خواهد که از آن غذا «اون روزیه» برایش  درست کنید.خب حالا که به اندازه کافی خیالتان راحت شد از سبد سیب‌زمینی‌ها چند سیب‌زمینی گرد و سالم بردارید و خوب با مایع ظرفشویی پوستش را بشویید. برای این غذا نباید پوست سیب زمینی را بکنید، پس یادتان باشد که خوب باید تمیز شود. بعد از اینکه سیب‌زمینی‌ها را خوب شستید آنها را در یک ظرف بگذارید تا بپزند.

حالا نوبت پیدا کردن محتویات داخل سیب زمینی است که قرار است با هم یک تپه سر سبز را روی شکم سیب‌زمینی بسازند. اصلا خودتان را محدود نکنید، هرچه که در یخچال پیدا می‌شود، از بقیه مرغ دیشب یا گوشت دیروز یا عدسی صبح یا لوبیای پریشب و... به کار می‌آید. سبزیجات هم خوب است؛ از لوبیا سبز گرفته تا اسفناج و گشنیز و جعفری. اگر کمی پنیر و کره هم داشتید که دیگر عالی است.  حواستان به سیب زمینی‌ها باشد. نباید خیلی بپزند و به اصطلاح له و وارفته شوند. سعی کنید سیب زمینی‌ها را نیم پز از روی اجاق بردارید. بعد از اینکه سیب زمینی‌ها را از روی اجاق برداشتید هر کدام را از وسط به دو قسمت تقسیم کنید و بعد مرحله تپه سازی را شروع کنید. روی شکم سیب زمینی کمی کره بمالید و بعد کمی گوشت یا مرغ را روی آن بریزید. بعد نوبت سبزیجات است. سبزیجاتتان را روی سیب زمینی بریزید و بعد هم پنیر را که می‌تواند پنیر پیتزا، گودا و یا حتی پارمسان باشد به آن اضافه کنید. سپس سیب‌زمینی تان را که حالا به یک تپه شبیه شده داخل فر بگذارید. بعد از ۱۵ دقیقه هم آن را از فر بیرون بیاورید و رویش سس کچاپ بریزد و بگذارید سر میز. باورتان نمی‌شود بچه‌ها در یک عملیات انتحاری همه سیب زمینی‌ها را تا آخرش می‌خورند.

منبع همشهری آنلاین
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی