کد خبر : 24804

شربت سکنجبین | طرز تهیه شربت سکنجبین

در این مطلب به آموزش نحوه درست کردن شربت سکنجبین می‌پردازیم.

به گزارش ورنداز :

طرز تهیه شربت سکنجبین

در این مطلب به آموزش نحوه درست کردن شربت سکنجبین می‌پردازیم.

از شربت های خوشمزه و گوارا برای روزهای گرم می توان به شربت سکنجبین اشاره کرد که برای پذیرایی از مهمان ها و اعضای خانواده فوق العاده است.

مواد لازم برای شربت سکنجبین
شکر ۱ کیلوگرم
سرکه ۱۰۰ گرم
آب ۲ لیوان
نعناع ۱۵۰ گرم
گلاب مقداری

طرز تهیه شربت سکنجبین

مرحله اول

برای درست کردن شربت سکنجبین در ابتدا شکر را در قابلمه می ریزیم و به همراه آب روی حرارت اجاق گاز قرار می دهیم تا بجوشد، در این فاصله نعناها را می شوییم ولی از ساقه جدا نمی کنیم و زمانی که شروع کرد به جوشیدن نعناها را می افزاییم.

مرحله دوم

صبر می کنیم تا کمی با هم بجوشد سپس سرکه را به همراه گلاب به آرامی و کم کم اضافه می نماییم و اجازه می دهیم شربت غلیظ شود بعد از این که به غلظت دلخواه رسید از روی حرارت برمی داریم و از صافی عبور می دهیم.

مرحله سوم

لازم به ذکر است که شکر نباید زیاد روی حرارت بجوشد زیرا تلخ می شود در ادامه بعد از این که شربت خنک شد آن را در شیشه تمیز و خشک می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم برای سرو شربت می توانید همراه با خیار رنده شده میل نمایید. نوش جان.

sharbat-sekanjbin-2

خواص شربت سکنجبین

این شربت خوشمزه خواص فراوانی دارد از جمله ضد دل درد و ضد نفخ است و خیاری که در آن استفاده می شود برای رفع تشنگی عالی است بعد از نوشیدن این شربت احساس خنکی در درون بدن می کنید و باعث کم شدن حرارت درون بدن می شود.

منبع مچ مگ
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی