کد خبر : 24790

حمام رفتن با کودک | زمان حمام رفتن با کودک

حمام رفتن با فرزندتان فرصت بسیار فوق‌العاده‌ای برای ارتباط بهتر میان والدین و فرزند است.

به گزارش ورنداز :

همه چیز درباره حمام رفتن با کودک

حمام رفتن با فرزندتان فرصت بسیار فوق‌العاده‌ای برای ارتباط بهتر میان والدین و فرزند است.

حمام کردن با فرزندتان می‌تواند یک فرصت عالی برای ایجاد پیوند بین والدین و کودک باشد؛ به طوری که ۸۴ درصد از والدین موافقند که این یکی از بهترین زمان هایی است که با فرزندانشان می‌گذرانند.

 حمام کردن با فرزندتان می‌تواند یک فرصت عالی برای ایجاد پیوند بین والدین و کودک باشد؛ به طوری که ۸۴ درصد از والدین موافقند که این یکی از بهترین زمان هایی است که با فرزندانشان می‌گذرانند. روانشناسان می‌گویند این عمل برای رشد شناختی و عاطفی نوزادان ما حیاتی است و البته توجه به این نکته ضروری است که باید در سن خاصی حمام رفتن با کودک را متوقف کنیم.

حمام کردن با بچه ها می‌تواند فواید زیادی داشته باشد

این کار می‌تواند یک فرصت عالی برای پیوند هرچه محکم‌تر کودک و والدین ایجاد کند؛ زیرا آنها با تماشا و تقلید از والدین خود چیزهای زیادی یاد می‌گیرند. 

در دورانی که اکثر ما زمان زیادی را پای تلفن‌ همراه صرف می‌کنیم، حمام رفتن با کودک زمانی برای استراحت و دور شدن از تکنولوژی را فراهم می‌کند. ۶۴ درصد از والدین در طول زمان حمام از تلفن خود استفاده نمی‌کنند و این باعث می‌شود که این اتفاق، بهترین زمان برای ارتباط با فرزندتان باشد.

حمام کردن با فرزندانتان می‌تواند فرصتی عالی باشد تا به آنها درس های مهمی در مورد بدن و دنیای اطرافشان بدهید. در اینجا مواردی وجود دارد که می‌توانید در طول حمام در مورد آنها صحبت کنید:

داشتن تصویر مثبت از بدن:  وقتی بچه‌ها می‌بینند که والدینشان در پوست خودشان راحت هستند، می‌تواند به آنها کمک کند تصویر بدنی مثبتی ایجاد کنند. از اظهار نظر منفی در مورد بدن خود یا بدن فرزندانتان بپرهیزید و در عوض از زبان مثبت برای توصیف آنها استفاده کنید.

آناتومی و تفاوت‌ های جنسیتی:  زمان حمام فرصتی عالی برای آموزش قسمت‌های مختلف بدن و عملکردهای فیزیکی و بیولوژیکی آن‌ها به فرزندانتان است. می‌توانید از این زمان برای بحث در مورد تفاوت‌ های جنسیتی استفاده کنید و به فرزندان خود کمک کنید تا بفهمند بدن هر کسی منحصربه‌فرد است.

تغییرات در بدن:  با بزرگ شدن کودکان، بدن آنها دستخوش تغییرات زیادی می‌شود. زمان حمام می‌تواند زمان بسیار خوبی برای معرفی این ایده باشد و به فرزندان کمک کند تا بفهمند تغییر بخشی طبیعی از زندگی است.

موضوعات علمی:  زمان حمام همچنین می‌تواند راهی سرگرم کننده برای آشنا کردن فرزندان با مفاهیم علمی باشد. می‌توانید از اسباب‌بازی‌ها و حباب‌ها برای برانگیختن کنجکاوی آن‌ها استفاده کنید و چیزهایی مانند چگالی، شناور بودن و کشش سطحی را به آنها آموزش دهید.

چه زمانی باید حمام رفتن با کودک را متوقف کنیم؟

اگرچه پاسخ روشنی برای این سوال وجود ندارد، اما مهم است که والدین آگاه باشند و از فرزندان خود سرنخ بگیرند. اگر زمانی که والدین برهنه هستند، کودک شروع نظر دادن کند یا احساس راحتی نکند، والدین نباید جلوی او لباس عوض کنند یا با آنها به حمام بروند. متخصصان پزشکی بر این باورند که تا زمانی که برهنگی در خانه باشد، برای کودک آسیب زا نباشد و با رضایت باشد، حمام کردن بزرگسالان با کودکان خوب است.

دکتر بِیِر، روانشناس به والدین توصیه می‌کند که پیش از شروع مدرسه – در حدود سن ۵ یا ۶ سالگی – دوش گرفتن و حمام کردن با فرزندان خود را متوقف کنند. به این ترتیب، آنها می‌توانند احساس استقلال داشته باشند و مهارت های مهم بهداشتی را بیاموزند.

به گفته متخصصان، این سن مناسبی برای توقف حمام کردن با فرزندانمان است، زیرا آنها به حفظ حریم خصوصی و فضای شخصی بیشتری در طول رشد و تکامل خود نیاز دارند. این موضوع به آنها کمک می‌کند تا مرزهای سالم و استقلال را در خود ایجاد کنند. حمام کردن با کودکان در این سن ممکن است در توانایی آنها برای توسعه این مهارت ها اختلال ایجاد کند و حتی باعث ناراحتی آنها شود.

منبع برترین‌ها
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی