کد خبر : 24720

پوست | پوست صورت | پوست سالم

چگونه پوستان را همیشه شاداب نگه داریم؟ در ادامه این مطلب راهکار های داشتن پوست سالم و روشن رو بدون و هر روز انجام بده...

به گزارش ورنداز :

چگونه پوستان را همیشه شاداب نگه داریم؟ در ادامه این مطلب راهکار های داشتن پوست سالم و روشن رو بدون و هر روز انجام بده

چرا آب برای سلامت پوست حیاتی است؟

پوست، بزرگترین عضو بدن است و مانند بقیه اعضای بدن، برای بهره‌مندی از عملکرد بهینه، به مقدار مناسبی از آب نیاز دارد. آب به عنوان یک ماده حلال طبیعی عمل می‌کند که می‌تواند سموم را از بدن حذف کند، از جمله از پوست.

چگونه آب به سلامت پوست کمک می‌کند؟

رطوبت: هیدراتاسیون (رطوبت) پوست یکی از کلیدهای سلامت و زیبایی آن است. آب می‌تواند به حفظ پوست مرطوب کمک کند.

کاهش چروک‌ها: هیدراتاسیون مناسب می‌تواند کمک کند تا چروک‌ها کمتر و کمتر دیده شوند و پوست شما جوان‌تر به نظر رسد.

کاهش آکنه و سایر مشکلات پوستی: آب می‌تواند به کاهش بروز آکنه و سایر مشکلات پوستی کمک کند، با حذف سموم از بدن.

زمانیکه پوست آسیب می‌بیند، از طریق ترمیم بافت آسیب دیده و جایگزین ساختن بافت از دست رفته با سلولهای جدید، پاسخ می‌دهد. طی روند ترمیم، بافت مرده یا آسیب دیده، ابتدا توسط بافت اسکار و به تدریج با سلولهای جدید سالم جایگزین می‌شود. ترمیم پوست طی مراحلی که در زیر گفته شده، صورت می‌گیرد.

هر آسیبی که منجر به ضایعه پوستی شود، در صورتیکه ضایعه سطحی باشد مسئله مهمی نیست. ممکن است رگهای خونی میان‌پوست آسیب دیده و باعث خون‌ریزی شود.

خون از رگهای خونی نشت پیدا کرده، منجر به تشکیل لخته می‌شود. فیبروبلاستها و دیگر یاخته‌های اختصاصی ترمیمی تکثیر شده و به ناحیه آسیب دیده مهاجرت می‌کنند.

فیبروبلاستها: کلافه‌ای از بافت فیبردار در داخل لخته ایجاد می‌کنند. به موازات انقباض رشته‌های فیبرین کلافه دچار چروکیدگی می‌شود. بافت پوستی جدید در زیر تشکیل می‌گردد.

کلافه فیروز، سفت شده تا یک کبره زخم بر روی سطح پوست ایجاد کند. زمانیکه رشد پوست جدید کامل شود این کبره می‌افتد. با این وجود اثر زخم ممکن است باقی ماند.

 

منبع فرتاک نیوز
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی