کد خبر : 24536

آرایش ابرو | آرایش ابرو با صابون ابرو

آرایش ابرو با صابون ابروروشی ساده و موثر برای داشتن ابروهای زیبا

به گزارش ورنداز :

آرایش ابرو 

اگر زیبایی ابروها برای‌تان اهمیت دارد و می‌خواهید ابرویی کرکی و پرپشت داشته باشید، استفاده از صابون‌های ابرو تاثیر زیادی خواهد داشت. در این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازیم که صابون ابرو چیست و چگونه می‌توان با استفاده از آن به آرایش ابروها  و نظم بیشتر ابروها کمک کرد. پس با ما همراه باشید تا کمی بیشتر درباره ویژگی‌های صابن ابرو، کاربرد  صابون ابرو و حتی انواع صابون ابرو صحبت کنیم.

صابون ابرو چیست؟

صابون ابرو بر خلاف نامش یک وسیله برای شست‌وشوی ابرو نیست؛ بلکه یک ابزار آرایشی است که از آن برای حالت‌دهی تارهای موی ابرو استفاده می‌شود. صابون‌ها کمک می‌کنند تا ابروهای پرپشت به سمت بالا حالت گرفته و منظم و طبیعی به‌نظر بیایند.

 

در بین سبک‌های آرایش  ابرو ، ابروهای صابونی مدلی از ابروهای پرپشت هستند. در این شیوه با برس زدن ابروها به سمت بالا با اسپویلی پر از صابون، استایلی متفاوت در ابرو و حتی آرایش صورت ایجاد می‌شود. صابون ابرو جایگزینی برای ژل‌ها یا موم‌های سنتی است. ابروها با این تکنیک آرایش در جای خود ثابت باقی مانده و ظاهری کامل و کرکی را ایجاد می‌کنند که کاملاً طبیعی و بی‌عیب و نقص به‌نظر می‌رسند. نکته مهم در استفاده از صابون ابرو این است که امکان آرایش سریع ابروها با این شیوه به‌سادگی فراهم می‌شود.

آشنایی با انواع صابون ابرو

حالا که می‌دانیم صابون ابرو چیست، بهتر است با انواع صابون لیفت ابرو آشنا شویم تا امکان استفاده متناسب از این وسیله آرایشی را داشته باشیم. اکثر صابون‌های ابرو بدون بو و شفاف هستند و مدل ابروهای صابونی را به‌سادگی ایجاد می‌کنند. از آنجایی که صابون مستقیم بر روی ابروها به سمت بالا شانه می‌شود از صابون شفاف، سفید یا رنگی برای آرایش ابروها استفاده می‌شود.

برای افرادی که نمی‌خواهند رنگ ابرو عوض شود استفاده از صابون شفاف و بی‌رنگ ضروری است، زیرا صابون‌های سفید اثری از خود بر روی ابرو بر جای می‌گذارند و رنگ ابروی مشکی را خاکستری نشان می‌دهند.

طرز استفاده از صابون ابرو چگونه است؟

بعد از دانستن اینکه صابون ابرو چیست، باید با نحوه استفاده آن آشنا شویم. داشتن ابروهای صابونی کمک زیادی به زیبایی آرایش صورت می‌کند. به همین دلیل باید با طرز استفاده صحیح از صابون ابرو آشنایی پیدا کنیم.

رعایت مراحل زیر کمک زیادی به شما در روند آرایش با صابون ابرو خواهد کرد:

۱- قسمتی از صابون ابرو درون ظرف را با کمی آب خیس کنید. بعد از خریداری انواع صابون ابرو باید برای استفاده از آن، قسمتی را خیس کرده تا امکان برداشتن آسان صابون توسط اسپویل یا برس وجود داشته باشد. به همین دلیل یک قسمت کوچک از صابون را با اسپری آب مرطوب کنید. توجه داشته باشید دو یا سه قطره آب کافی است. برای خیس کردن صابون از اسپری‌های آرایشی نیز استفاده می‌کنند. اجازه دهید آب حدود یک دقیقه در صابون خیس بخورد. در این هنگام خمیری از صابون تشکیل می‌شود که باید بر روی ابروها قرار گرفته و شانه شود.

۲- یک اسپویل یا برس شانه ابرو را بر روی صابون نرم شده بمالید.

صابون را به اندازه کافی روی اسپویل قرار دهید. برخی از افراد به جای ایجاد خمیر صابون، خود اسپویل را مرطوب می‌کنند تا صابون کمتری برداشته شود. باید توجه داشت که در آرایش هر چه از محصول کمتری استفاده شود، شانس اصلاح، ترمیم و بهبود کیفیت آرایش بیشتر خواهد شد. ۳- ابروهای خود را با اسپویل یا برس به سمت بالا بکشید.

برای صابون کشیدن به ابروها از گوشه داخلی ابرو شروع کرده و به سمت دم انتهای ابرو حرکت کنید. موها در جهت حرکت به سمت بالا می‌چسبند و در عرض چند ثانیه خشک می‌شوند.

۴- با کمک اسپویل به ابروها فرم مناسب دهید.

کمی دیگر از صابون خیس خورده را روی اسپویل قرار داده و بالای موهای ابرو را به سمت دم ابرو شانه کنید. این کار ظرافت بیشتری به ابروها داده و به آن‌ها حالتی طبیعی می‌بخشد. این مرحله اختیاری است؛ به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که اگر قبل از این به ظاهر دلخواه ابروهای خود رسیده‌اید، موهای ابرو را صاف نگه دارید و به حالت دیگری تغییر ندهید. ۵- فضاهای خالی بین ابروها را با مداد یا پودر پر کنید.

به‌طور طبیعی در بین موهای ابرو فضای خالی وجود دارد. استفاده از صابون ابرو موجب می‌شود تا این فضاها بیشتر به چشم آیند. پر کردن فضاهای خالی ابرو با مداد یا پودر، ابروها را پر نشان می‌دهد و شکل و س اختار بهتری به آن‌ها می‌دهد. همچنین می‌توانید خطی از رنگ که با سایه ابرو مطابقت دارد، زیر ابرو بکشید و با یک برس صاف یا مخروطی، آن را به سمت بالا کشیده و در موهای ابروی خود مخلوط کنید. در این مرحله بد نیست که به نکات زیر نیز توجه کنید:

•  اگر می‌خواهید ابروهای خود را بیشتر برجسته کنید، قسمت پایین ابرو خود را با کانسیلر بپوشانید تا کنتراست ایجاد شود؛

• همچنین اگر ابروهای پر و تیره‌ای دارید از این مرحله صرف‌نظر کنید.

مواد تشکیل دهنده صابون ابرو چیست؟

برای تمامی افرادی که قصد دارند از لوازم آرایشی استفاده کنند، اهمیت زیادی دارد که محصولاتی با ترکیبات شناخته شده را مصرف کنند؛ به‌خصوص اگر قرار باشد این محصولات در صورت و اطراف چشم استفاده شوند، اهمیت موضوع بیشتر می‌شود. صابون ابرو که از آن به‌عنوان صابون لیفت ابرو هم نام می‌برند، از ترکیبات شناخته شده‌ای تشکیل شده است که عبارتند از:

موم طبیعی: برای اینکه صابون ابرو چسبندگی لازم را داشته باشد از موم طبیعی در داخل آن استفاده می‌شود. این موم علاوه‌بر خاصیت چسبندگی دارای مواد مغذی قابل جذب است که به تقویت موهای ابرو می‌پردازد؛

گلیسرین: وجود گلیسیرین در این محصول آرایشی ساختار آن را تبدیل به صابون کرده است. گلیسیرین نوعی چربی گیاهی است که به خوبی رطوبت مورد نیاز را در محصولات آرایشی فراهم می‌کند. گلیسیرین موجود در صابون ابرو، رطوبت مورد نیاز برای تارهای ابرو را فراهم کرده و همچنین باعث براقی و جذابیت ابروها می‌شود؛

سایر مواد: در صابون ابرو از روغن‌های گیاهی و مواد تقویت‌کنندۀ موی ابرو مانند انواع ویتامین‌ها استفاده می‌شود.

عوارض صابون ابرو

باید توجه داشت که استفاده متعادل از صابون بر روی ابروها عوارض خاصی را به همراه ندارد؛ اما استفاده بیش از حد در روز باعث تحریک پوست و کاهش رشد ابرو می‌شود. همچنین اگر پوست ناحیۀ ابرو خشک و تحریک‌پذیر شده است، موهای اطراف آن به سختی رشد می‌کنند؛ بنابراین اگر ابروهای نازک یا کم پشت دارید هر روز از این محصول استفاده نکنید.

برای مرطوب نگه داشتن ابروهای خود از یک صابون آب‌رسان مناسب استفاده کنید. اگر در هر شرایطی صابون ابرو باعث ایجاد حساسیت شد بهتر است ابروهای خود را با ژل مناسب مو شانه کنید.

در افرادی که زیاد عرق می کنند بهتر است از پماد موضعی ابرو استفاده کنند، زیرا هنگامی که صابون با آب تماس پیدا کند کف کرده و عرق شدید باعث انتقال کف صابون به داخل چشم می‌شود.

نکات مهم در زمان خرید صابون ابرو

بعد از دانستن اینکه صابون ابرو چیست، چه عوارض و نیز کاربردی در آرایش زیبایی دارد، بد نیست کمی هم به نکات مهمی که در زمان خرید اهمیت دارند توجه کنیم؛ نکاتی از جمله:

۱- رنگ صابون ابرو

در آرایش صورت ترکیب رنگ از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر دارای ابروهای تیره و پرپشت هستید از صابون‌های شفاف با کیفیت استفاده کنید تا رنگ ابرو تغییر نکند. صابون‌هایی که شفاف نیستند در برخی از قسمت‌های ابرو لکه‌هایی ایجاد می‌کنند.

۲- توجه به PH صابون

در هنگام خرید صابون ابرو به PH آن توجه کنید. هر چند PH بالا در صابون باعث بهبود حالت‌دهی به ابروها می‌شود، اما بعد از مدتی باعث آسیب جدی به پوست ناحیه رویش ابرو خواهد شد. انتخاب صابونی با PH ملایم احتمال ایجاد حساسیت و خارش پوستی را نیز کاهش می‌دهد. ۳- بررسی ترکیبات صابون ابرو

اینکه بدانید ترکیبات صابون ابرو چیست، به شما در انتخاب یک محصول طبیعی کمک زیادی خواهد کرد. هر چند در صابون‌ها سعی می‌شود از روغن‌های گیاهی مانند بادام، فندق، نارگیل و.. استفاده شود، اما این مواد نیز در برخی از افراد باعث ایجاد حساسیت خواهد شد.

اکثر متخصصان پوست توصیه می‌کنند قبل از استفاده از محصولات آرایشی آن‌ها را بر روی یک ناحیه کوچک از پوست تست کنید. اگر به محصول آلرژی خاصی داشته باشید، نتیجه آن مشخص می‌شود و دیگر مشکلات حادی برای شما بروز نخواهد کرد.

۴- انتخاب شانه ابرو

شانه ابرو یا اسپویل ابزاری است که به کمک آن صابون را برداشته و بر روی ابرو قرار می‌دهند. هر چه برس سر این شانه نرم باشد قابلیت جذب و شانه کردن موهای کوتاه را بهتر خواهد داشت. بهتر است از چندین شانه برای ابروها استفاده کنید.

۵- بیش از حد شانه نزدن ابرو

اگر شانه را بیش از حد به موهای ابروی خود بکشید باعث شکنندگی آن‌ها خواهد شد. همچنین حالت طبیعی ابروها از بین خواهد رفت. به همین دلیل توصیه می‌شود که بعد از قرار دادن صابون روی ابرو تنها یک یا دو بار به شانه کردن آن بپردازید.۶- قیمت صابون ابرو

بد نیست پیش از خرید صابون ابرو با قیمت حدودی آن آشنا باشید. قیمت صابون ابرو به عوامل مختلفی بستگی دارد. کیفیت برند، حجم صابون، تعداد برس موجود در بسته‌بندی، نوع مواد استفاده شده در صابون ابرو، نحوه بسته‌بندی و.. از عوامل تاثیرگذار بر قیمت صابون‌ها هستند. به‌طور معمول در بازار صابون‌های ابرو با برندهای ایرانی، ترکیه، آلمان، سوئیس، سوئد، مالزی و.. پرطرفدارتر هستند و قیمتی بین ۵۰ هزار تومان تا ۱۵۰ هزار تومان دارند.  

۷- استفاده از صابون بر روی ابروهای کم پشت

هر چند در افرادی که دارای ابروهای پرپشت هستند استفاده از صابون مناسب است، اما افراد دارای ابروهای کم پشت نیز امکان استفاده از صابون ابرو را دارند. آن‌ها باید کمی هم از مداد یا پودر ابرو برای پر کردن فضاهای خالی بین تارهای موی ابرو استفاده کنند.

۸- صابون ابرو خانگی

در بسیاری از وبلاگ‌ها یا پیج‌های اینستاگرامی، آموزش‌هایی برای ساخت صابون ابرو خانگی ارائه شده است. اگرچه این محصول آرایشی بسیار ساده است اما در ساخت خانگی آن اگر به نکاتی توجه نشود ممکن است باعث آسیب به پوست یا چشم شود.
اکثر کسانی که می‌دانند صابون ابرو چیست، آن را از برندهای معتبر و فروشگاه‌های مجاز تهیه می‌کنند.

۹- روش‌های جایگزین لیفت ابرو

استفاده از صابون ابرو یکی از معروف‌ترین روش‌های لیفت ابرو است، اما باید توجه داشت که صابون تنها روش لیفت ابرو نیست. برای لیفت ابرو از انواع ژل، چسب ابرو، عسل، وازلین، کتیرا و آلوئه‌ورا استفاده می‌شود. قبل از تجربه کردن شیوه‌های مختلف لیفت ابرو بایستی برای انتخاب بهترین روش با یک کارشناس زیبایی و میکاپ مشورت کرد.

۱۰- روش پاک کنندگی صابون ابرو

مزیت مهم صابون ابرو پاکسازی ساده آن است. برای پاک کردن صابون از روی ابروها باید صورت را با آب ولرم شست. دقت کنید که کف صابون به چشم نرود، هر چند که PH پایین صابون ابرو چشم‌ها را نمی‌سوزاند، اما ممکن است باعث ایجاد حساسیت و خارش شود.

فرم دهی به ابروها با صابون

برای داشتن صورتی زیبا، آرایش مناسب ابروها اهمیت زیادی دارد. افرادی که به دنبال ابروهای طبیعی هستند به خوبی می‌دانند که صابون ابرو چیست و چه کاربردی دارد. با انتخاب بهترین صابون ابرو یک ابزار آرایشی ساده و بالطبع مقرون‌به‌صرفه را برای داشتن ابروهایی منظم در اختیار خواهید داشت. یک تکنیک سریع که هم افراد تازه‌کار از آن استفاده می‌کنند و هم افراد حرفه‌ای در میکاپ آن را برای دستیابی به استایل‌های مختلف به‌کار می‌گیرند.

منبع فرتاک نیوز
ارسال نظر

نظرات کاربران
  • داود طنوریان

    شاید صابون گلیسیرین دارد خوب است موفق باشد

  • داود طنوریان

    صابون خوب است باعث نرمی ولطافات پوست میشود موفق باشید

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی