کد خبر : 24343

رفتارهای بچه ها | رفتارهای قلدرانه بچه ها

قلدرهای دوران کودکی در بزرگسالی درگیر رفتارهای جنایی جدی‌تری می‌شوند. با این حال این فقط خود قلدرها نیستند که در معرض خطر درگیر شدن در رفتارهای بزهکارانه هستند.

به گزارش ورنداز :

رفتارهای قلدری در دوران کودکی 

قلدرهای دوران کودکی در بزرگسالی درگیر رفتارهای جنایی جدی‌تری می‌شوند. با این حال این فقط خود قلدرها نیستند که در معرض خطر درگیر شدن در رفتارهای بزهکارانه هستند.

 

رفتارهای قلدری در دوران کودکی 

بر اساس آخرین تحقیقات، قرار گرفتن در معرض قلدری تأثیر قابل توجهی بر کودک  در مراحل بعدی زندگی دارد. جای تعجب نیست کودکانی که مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند، در بزرگسالی نسبت به کودکانی که مورد آزار و اذیت قرار نگرفته‌اند، بیشتر در معرض رفتارهای مجرمانه یا بزهکارانه هستند. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد تقریباً 14 درصد از کسانی که به طور مکرر مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند، در بزرگسالی به علت ارتکاب جرم مجازات و در زندان هستند، در حالی که تنها 6 درصد از کودکانی که مورد آزار و اذیت قرار نگرفته‌اند، در زندان به سر می‌برند.ارتباط بین قلدری و رفتار مجرمانه روشن است. بیش از 20 درصد از قربانیان قلدری در مقطعی از زندگی بزرگسالی خود به جرم و جنایت  محکوم شده‌اند، در حالی که این رقم در غیر قربانیان تنها 11 درصد است. علاوه بر این، مطالعات نشان می‌دهد که 75 درصد از تیراندازی‌های مدارس در ایالات متحده توسط جوانانی که قربانی قلدری شده‌اند، انجام شده است. این مطالعات نشان داده که قربانیان ممکن است این رفتارها را به عنوان راهی برای بازیابی قدرت و کاهش شرم انجام دهند. آنها به اعمال مجرمانه متوسل می‌شوند یا با این تصور که طرف مقابل آنها را مورد حمله قرار می‌دهد، رفتار پرخاشگرانه را آغاز می‌کنند.واکنش قربانیان قلدری متفاوت است. برخی افکار خودکشی  دارند. گاهی اوقات، قربانیان قلدری به افکار قتل یا بزهکارانه روی می‌آورند اما آنها را برای خود نگه می‌دارند. به‌طور غم‌انگیز، این قربانیان ممکن است پس از انفجار خشم‌شان افکار منفی خود را متوجه برخی از افراد کنند و به آنها صدمه بزنند.

متخصصان می‌گویند اثرات بلندمدت قلدری را نمی‌توان نادیده گرفت و صرفا آن را به «کودک بودن بچه‌ها» نسبت داد.

بهترین راه برای مقابله و پیشگیری از قلدری این است که الگوی خوبی باشیم. از آنجا که کودکان رفتارهای مختلفی را که بزرگسالان انجام می‌دهند - چه مثبت یا منفی - منعکس می‌کنند، درگیر شدن در رفتار مسالمت‌آمیز و غیرخشونت‌آمیز تأثیر شگرفی بر رفتار فرزندان خواهد گذاشت. درگیر کردن جوانان در گفت‌و‌گوها و فعالیت‌های ضدقلدری تأثیر مثبتی بر کودکان نشان داده است.

راه دیگر برای رسیدگی به اثرات قلدری، برگزاری گروه‌درمانی برای قلدرها و قربانیان است. در حالی که قلدر ممکن است دنیا را به عنوان قلمروی خود ببیند و زمانی که خود را بر دیگران برتری می‌دهد، احساس قدرت بیشتری ‌کند، قربانی ممکن است در مقابل قلدر و سایر افراد احساس ترس و شرم کند.صرفنظر از نحوه برخورد با قلدری، ضروری است که قربانیان شنیده شوند و به آنها فرصت داده شود تا صحبت کنند. با افزایش قلدری در مدارس، مهم است که به قربانیان قلدری از همان دوران کودکی مراقبت و توجه شود.

منبع رکنا
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی