کد خبر : 22815

سنگ کلیه | درمان سنگ کلیه | درمان خانگی سنگ کلیه

دون مراجعه به بیمارستان به سادگی در خانه سنگ کلیتو درمان کن این مطلبو بخون ...

به گزارش ورنداز :

درمان سنگ کلیه

نوشیدن آب

هنگام عبور سنگ افزایش مصرف آب می‌تواند به سرعت بخشیدن به این روند کمک کند. سعی کنید به جای 8 لیوان آب در روز 12 لیوان آب مصرف کنید. پس از دفع سنگ باید روزانه 8 تا 12 لیوان آب بنوشید. کم آبی یکی از عوامل خطر اصلی برای سنگ کلیه است. همچنین به رنگ ادرار خود توجه کنید. باید بسیار روشن و زرد کم رنگ باشد زیرا ادرار زرد تیره نشانه کم آبی بدن است.

اگرچه ممکن است آب به تنهایی برای انجام این کار کافی باشد اما افزودن برخی مواد ممکن است مفید باشد. قبل از شروع هر یک از دارو‌های خانگی ذکر شده در زیر با یک پزشک صحبت کنید.

مصرف آب لیمو:

لیمو حاوی سیترات بوده که یک ماده شیمیایی است که از تشکیل سنگ‌های کلسیمی جلوگیری می‌کند. سیترات همچنین می‌تواند سنگ‌های کوچک را بشکند و به آن‌ها اجازه دهد راحت‌تر عبور کنند. آب لیمو فواید متعدد دیگری برای سلامتی دارد. به عنوان مثال به مهار رشد باکتری‌ها و تأمین ویتأمین C کمک می‌کند.

نوشیدن آب ریحان:

ریحان سرشار از مواد مغذی است. این دارو به طور سنتی برای اختلالات گوارشی و التهابی استفاده می‌شود. در آب ریحان آنتی اکسیدان‌ها و عوامل ضد التهابی وجود دارد بنابراین می‌تواند سلامت کلیه‌ها را حفظ کند. اما شواهد کمی برای حمایت از این درمان وجود دارد. برای امتحان کردن آن از برگ‌های تازه یا خشک ریحان برای تهیه چای استفاده کنید و روزانه چندین فنجان از آن بنوشید.

مصرف سرکه سیب:

سرکه سیب حاوی اسید استیک است و اسید استیک به حل شدن سنگ کلیه کمک می‌کند. یک مطالعه آزمایشگاهی نشان داد که سرکه سیب در کمک به کاهش تشکیل سنگ کلیه موثر است. اما مطالعات بیشتری مورد نیاز است تا ببینیم آیا سرکه همان اثر را روی سنگ کلیه در داخل بدن انسان دارد یا خیر. اگر سرکه سیب در مقادیر بیشتر مصرف شود می‌تواند باعث مشکلاتی مانند آسیب به مینای دندان، رفلاکس اسید و گلودرد شود. افراد مبتلا به دیابت باید هنگام نوشیدن این مخلوط احتیاط کنند. سطح قند خون خود را در طول روز به دقت کنترل کنید. اگر دارو‌های خاصی از جمله انسولین یا دیورتیک‌ها مانند اسپیرونولاکتون (آلداکتون) مصرف می‌کنید نباید این مخلوط را بنوشید.

نوشیدن آب کرفس:

کرفس در طب سنتی به عنوان دارویی برای کمک به سنگ کلیه استفاده می‌شود. مانند سایر عصاره‌های گیاهی کرفس هم ممکن است با دارو‌ها یا درمان‌های دیگر تداخل داشته باشد که ممکن است عوارض ناخواسته‌ای ایجاد کند. همیشه بهتر است قبل از استفاده از دارو‌های جدید با پزشک مشورت کنید.

مصرف آب انار:

قرن هاست که از آب انار برای بهبود عملکرد کلی کلیه‌ها استفاده می‌شود و سنگ‌ها و سایر سموم را از سیستم شما دفع می‌کند. آب انار سرشار از آنتی اکسیدان است که به حفظ سلامت کلیه‌ها کمک می‌کند و ممکن است در جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه نقش داشته باشد. برخی از دارو‌های مورد استفاده برای کاهش کلسترول ممکن است با آب انار تداخل داشته باشند. اگر دارویی مصرف می‌کنید قبل از مصرف آب انار با پزشک مشورت کنید.

استفاده از گندم:

سبزه گندم مملو از مواد مغذی فراوانی است و مدت‌هاست که برای افزایش سلامتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سبزه گندم جریان ادرار را افزایش می‌دهد تا به دفع سنگ کمک کند. همچنین حاوی مواد مغذی حیاتی است که به پاکسازی کلیه‌ها کمک می‌کند. اگر آب سبزه گندم تازه در دسترس نیست می‌توانید مکمل‌های پودری سبزه گندم را طبق دستور مصرف کنید.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر نتوانید در عرض 6 هفته سنگ خود را دفع کنید یا علائم شدیدی را تجربه کردید به پزشک مراجعه کنید:

  • درد شدید

  • خون در ادرار شما

  • تب

  • لرز

  • حالت تهوع

  • استفراغ

نتیجه‌گیری:

هنگامی که سنگ کلیه را دفع کردید ممکن است بخواهید آن را ذخیره کنید تا برای آزمایش نزد پزشک ببرید. با یک پزشک در مورد تغییراتی در شیوه زندگی که می‌توانید برای جلوگیری از تشکیل سنگ‌های بیشتر ایجاد کنید صحبت کنید. همیشه قبل از استفاده از دارو‌های خانگی، گیاهان دارویی یا مکمل‌ها با پزشک مشورت کنید.

 

 

منبع فرتاک نیوز
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی