کد خبر : 22215

سفره هفت سین | سفره هفت سین با موجودات عجیب

در بساط دست فروشان مار، لاک پشت، سمند لرستانی و خرچنگ نیز رواج یافته تا در کنار ماهی قرمز تزئین کننده سفره هفت سین باشد.

به گزارش ورنداز :

در بساط دست فروشان مار، لاک پشت، سمند لرستانی و خرچنگ نیز رواج یافته تا در کنار ماهی قرمز تزئین کننده سفره هفت سین باشد.

این روزها اگر از پیاده‌روهای شهرهای مختلف بگذریم فروش رنگ وارنگ اجناس مختلف با زرق و برق خیابان‌ها را تزئین کرده‌ و چشم را نوازش می‌دهند.

اما در کنار همه کالاها و اجناس فروش مار، لاک پشت، سمند لرستانی و خرچنگ نیز رواج یافته تا در کنار ماهی قرمز تزئین کننده سفره هفت سین باشد، اقدامی که شاید نسل این حیوانات را با تهدید روبرو می‌کند و در آینده نه چندان نزدیک شاهد انقراض آنها از صحنه روزگار باشیم.

5827653

5827652

دست‌ فروشانی که همه چیز برای عرضه آورده‌ند و برای گذران زندگی و تامین نیازهای مردم شب و روز و در سرما و گرما کنار خیابان بساط کرده‌اند تا سفره خانواده خود را پر کنند.

بساط شب عید دست فروشانی را لباس و آجیل، کیف و کفش و حتی ماهی شب عید و خوراکی‌های مختلف و تزئینی و همه چیز تشکیل می‌دهد، البته بساطی این روزها با همکاری شهرداری شب و روز برپاست تا هم مردم نیازهای خود را بدون واسطه تامین و هم دستفروشان بتوانند، گذران زندگی کنند.

اسماعیل قلی زاده، رئیس یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به ممنوع بودن فروش حیوانات وحشی از جمله مار، لاک پشت، سمند لرستانی و خرچنگ گفت: در صورت مشاهده با متخلفان برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه در صورت مشاهده برای خاطیان پرونده تشکیل می‌شود، تصریح کرد: سمند لرستانی یک گونه غیر بومی استان و از جمله حیواناتی است که در خطر انقراض است و در صورت مشاهده فروش این نوع گونه جانوری اقدامات شدیدی طبق قانون با خاطیان صورت می‌گیرد.

رئیس یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به پایش‌های صورت گرفته گفت: فعلا موارد ممنوعه مشاهده نشده است و در صورت مشاهده برخورد لازم صورت می‌گیرد.

گفتنی است، سال گذشته نیز در گزارش به فروش جانوران و حیوانات بومی و غیر بومی استان پرداختیم، اما در روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ فروش حیوانات افزایش یاقته است و به نظر می‌رسد که باید متولیان امر در این زمینه سختگیری‌های بیشتری به خرج بدهند.

منبع 55 آنلاین
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی