کد خبر : 19762

افراد بی خانمان | افراد بی خانمان در شوش

مسئول آسیب‌های اجتماعی شهرداری منطقه ۱۲ می گوید که هر شب دو گرمخانه سیار با ظرفیت 70 نفر در میدان شوش مستقر است.

به گزارش ورنداز :

مسئول آسیب‌های اجتماعی شهرداری منطقه ۱۲ می گوید که هر شب دو گرمخانه سیار با ظرفیت 70 نفر در میدان شوش مستقر است.

یکی این سمت آتش روشن کرده و سعی می کند سرمای هوایی که به استخوان هایش رخنه کرده را کمی تسکین دهد، یکی آن سمت، مواد مخدر جا به جا می کند. دیگری سوپ تعارف می کند و تاکید می کند که مجانی است، آن یکی گوشه ای کز کرده و فندک زیر پایپش می گیرد. این یکی جلویش دو سه جفت کفش دست دوم چیده و می‌فروشد، دیگری زنجیرش را در دستش می‌چرخاند و به دیوار تکیه می دهد. آن پسر، ترک موتور رفیقش می‌نشیند و تک چرخ می زنند، این دختر کارتنی را روی زمین می اندازد و رویش می نشیند و در ادامه همانجا به خواب می رود. آن پیرمرد لبه جوی با یک تکه پیتزا کنار گربه ای سرگرم است، این زن از کیفش فندکی در می آورد و سیگار می کشد.

اینجا میدان شوش است، حوالی ساعت یک بامداد دی ماه سال 1401. اینجا در این نقطه شهر از گشت و گذار و زیست شبانه ای که خیلی ها آن را شیک و لاکچری تصور می کنند خبری نیست. زیست شبانه اینجا، همراه با رنج و غم است. وسیله گرمایشی، آتشِ درون پیت حلبی هاست و سقف آسمان و رخت خوابِ زمین، از آن کارتن خواب ها و معتادانی است که آنجا پاتوق کرده اند. این در حالی است که 15 ماه پیش، علیرضا زاکانی ، شهردار تهران گفته بود که ظرف مدت 6 ماه، تهران از معتادان متجاهر پاکسازی می شود!

هر شب دو گرمخانه سیار با ظرفیت 70 نفر در میدان شوش مستقر است

جلالی، مسئول آسیب‌های اجتماعی شهرداری منطقه ۱۲ که پنج شبی می شود که هر شب در محدوده پاتوق های کارتن خواب ها و معتادان در گشت های شبانه حضور دارد و بر روند کار نظارت دارد به رکنا می گوید که شهرداری منطقه ۱۲، دو دستگاه اتوبوس یا همان گرمخانه سیار را با همکاری معاونت خدمات اجتماعی شهرداری در میدان شوش مستقر کرده است.

وی می گوید: این اتوبوس ها، از ساعت ۱۰ شب به بعد، آنجا مستقر هستند. که هر شب 70 نفر در این اتوبوس ها می خوابند. البته لازم به ذکر است که این اتوبوس ها در سطح شهر و در دیگر میادین از جمله تجریش، آزادی، راه آهن و... هم وجود دارند. 

منبع رکنا
ارسال نظر

تبلیغات متنی