کد خبر : 19761

شیر شتر | فواید شیر شتر

پروتئین های موجود در شیر شتر ، اسیدآمینه های ضروری برای انسان را بیشتر از میزان مورد نیاز روزانه تامین میکند.

به گزارش ورنداز :

پروتئین های موجود در شیر شتر ، اسیدآمینه های ضروری برای انسان را بیشتر از میزان مورد نیاز روزانه تامین میکند.

مقدار ویتامین ب 1 ، ویتامین ب 2 ، اسید فولیک و اسید پانتوتنیک در شیر شتر کم است. 

مقدار ویتامین ب 6 و ویتامین ب 12 در شیر شتر به اندازه شیر گاو ولی بیشتر از شیر انسان است. 

مقدار نیاسین موجود در شیر شتر بیشتر از شیر گاو است. 

ویتامین ث موجود در شیر شتر تقریبا 3 برابر بیشتر از دیگر شیرها است. 

مقدار لاکتوز شیر شتر کمتر از شیر گاو است و بسیاری از افرادی که دچار عوارض عدم تحمل لاکتوز می شوند میتوانند از این شیر استفاده کنند.

هضم شیر شتر نسبت به شیر گاو و شیر گوسفند راحت تر است. 

شیر شتر منبع خوبی از اسیدهای چرب با زنجیره بلند از جمله اسید لینوئیک و اسیدهای چرب اشباع نشده ، امگا 3 است که به بهبود سلامت مغز و قلب کمک میکند. 

انسان به فسفات کلسیم ، حداقل 800 میلی گرم در روز است که به ترتیب میزان با نوشیدن 4 – 5.2 فنجان شیر شتر تامین می شود.

کاهش علایم آلرژی با شیر شتر

شیر شتر سرشار از انتی اکسیدان است و حواص ضد باکتری دارد و میتواند باعث کاهش علایم آلرژی به خصوص آلرژی غذایی شود. ایمونوگلوبولین موجود در شیر شتر به کاهش علایم آلرژی کمک میکند.

کاهش وزن با شیر شتر

یکی از مواد مغذی ضروری برای رژیم کاهش وزن ، شیر شتر است، از آنجا که میزان پروتئین شیر شتر بالا است و چربی کمی دارد بنابراین به احساس سیری بیشتر و طولانی مدت کمک میکند و مانع از پرخوری می شود و از سویی دیگر به کاهش سطح کلسترول بد خون کمک می نماید.

کنترل التهاب مزمن با شیر شتر

شیر شتر خاصیت ضد التهابی دارد و میتواند به درمان سرفه ، برونشیت و بیماری های التهابی از جمله ورم مفاصل و رماتیسم کمک کند. 

کنترل دیابت با شیر شتر

تحقیقات نشان میدهد که شیر شتر باعث بهبود حساسیت بدن به انسولین شده و منجر به کاهش قند خون می شود. بیماران مبتلا به دیابت نوع 1 و نوع 2 اگر مقدار نیم لیتر شیر شتر را در دو نوبت ، به مدت 1 – 2 ماه ( برای برخی از افراد 2 سال طول می کشد ) به طور مرتب شیر شتر بنوشند، بهتر می توانند سطح قد خونشان را کنترل کنند و تزریق انسولین در آن ها به میزان 30 درصد کاهش پیدا می کند.

کاهش علایم اوتیسم با شیر شتر

نوشیدن شیر شتر به کاهش علایم اوتیسم به خصوص در کودکان کمک میک ند. آنتی اکسیدان های موجود در شیر شتر به از بین رفتن علایم اوتیسم کمک میکند.

شیر شتر علاوه بر این که باعث بهبود هوش کودکان می شود علایم اوتیسم را بهبود داده و براساس تحقیقات انجام شده باعث بهبود رفتار آنها می شود.

سلامت استخوان ها ومفاصل با شیر شتر

مقدار کلسیم بالای شیر شتر به تقویت استخوان ها کمک میکند و از باعث بهبود درد مفاصل می شود.

جوانسازی و زیبایی پوست با شیر شتر

شیر شتر به پاکسازی خون کمک میکند ، باعث سلامت کارکرد کبد و بهبود هضم می شود . تمام این موارد برای سلامت پوست ضروری هستند. وجود آلفا هیدروکسی اسید در شیر شتر به جوانسازی و شادابی پوست کمک می کند.

مصرف شیر شتر برای زنان باردار

مصرف شیر شتر برای زنان باردار به دلیل سبک و زودهشم بودن بسیار مفید است و به سلامت و رشد بهتر جنین کمک کرده و باعث استحکام استخوان های جنین و مادر می شود و ویتامین ها و پروتئین های مورد نیاز بدن زن باردار را تامین میکند.  

منبع بیتوته
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی