کد خبر : 1966

نقاشی مینیمال

نقاشی مینیمال چیست و چگونه می‌توان آن را خلق کرد؟

به گزارش ورنداز :

نقاشی مینیمال از یکی از جدیدترین مکاتب قرن بیستم آغاز می‌شود. این شکل از نقاشی به شکلی گفته می‌شود که یک مفهوم را با ساده‌ترین خطوط و خلق تصویر به نمایش می‌گذارد و از بیان هر جزئیات اضافه‌ای که نقشی در بدنه اصلی ماجرا ندارند پرهیز می‌کند. شما خیلی ساده می‌توانید طرح‌های نقاشی مینیمال ساده، نقاشی مینیمال فانتزی، نقاشی مینیمال رنگی و نقاشی مینیمال خطی را در سرتاسر اینترنت جست‌وجو کنید. ما هم چند نمونه از این طرح‌ها را به شما نشان خواهیم داد.

نقاشی مینیمال چیست؟

به‌طورکلی مینیمالیسم یا ساده گرایی یکی از مکاتب هنری قرن 20م است که بر مبنای سادگی و خالی از پیچیدگی معمول فلسفی بودن تعریف می‌شود. حتماً شعار Less is more به گوشتان خورده است. در نقاشی مینیمال این شعار به معنای دقیق کلمه نمایش داده می‌شود.

ویژگی نقاشی مینیمال به شکل زیر است:

تصویر ساده

استفاده از اشکال هندسی در ساده‌ترین کل ممکن

کم بودن اجزای نقاشی تا آخرین حد ممکنه

ابراز مفهوم کاملاً مستقیم

نقاشی مینیمال فانتزی

فانتزی به معنای خیال‌پردازانه است. پس طبعاً نقاشی مینیمال فانتزی گونه‌ای از نقاشی است که ارتباط چندانی با واقعیت ندارد. خیلی از نقاشی‌های مینیمال را می‌توان در این دسته‌بندی جای داد. ولی اغلب نزد مخاطب این نقاشی‌ها؛ نقاشی مینیمال رنگی ای هستند که از جذابیت اغراق گونه‌ای برخوردارند. می‌توان آن‌ها را با صفات دخترانه، شاد و... نیز توصیف کرد. در تصاویر زیر می‌توانید انواع نقاشی مینیمال فانتزی را ببینید.

به نظر شما خلق یه نقاشی مینیمال چقدر میتونه سخت باشه؟

منبع ویرگول
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی