کد خبر : 19590

طرز تهیه کلم پلو | کلم پلو شیرازی

طرز تهیه کلم پلو شیرازی را مرحله به مرحله در ورانداز مطالعه میکنید

به گزارش ورنداز :

طرز تهیه کلم پلو شیرازی را مرحله به مرحله در ورانداز مطالعه میکنید 

شیراز شهر زیبا و تاریخی ایران در کنار جذابیت های گردش گری غذاهای معروف و خوشمزه ای دارد که حتما در سفرهای خود آن را تجربه کنید

طرز تهیه کلم پلو شیرازی

 
 

مرحله اول

برای درست کردن کلم پلو شیرازی در ابتدا کلم را خرد می کنیم و می شوییم کلم پیج را می توانید روی تخته آشپزخانه قرار داده و با کارد به سایز دلخواه خرد کنید سپس در آبکش ریخته و تمیز بشویید.

مرحله دوم

باید سایز کلم خیلی درشت نباشد تا بعد از پخت با قاشق به راحتی خورده شود آب کلم ها که گرفته شد تابه را روی حرارت اجاق گاز قرار داده و کمی روغن می ریزیم وقتی گرم شد کلم ها را اضافه می کنیم.

 
 

مرحله سوم

کلم ها را تفت می دهیم تا حجم آن ها کمتر شود سپس دو تا سه قاشق غذاخوری به کلم ها آبلیمو می افزاییم این میزان را با توجه به ذائقه خود می توانید تغییر دهید.

مرحله چهارم

برای درست کردن کوشت قلقلی پیازها را پوست می گیریم و با کمک میکسر پوره می کنیم یا از رنده ریز استفاده می کنیم در ادامه آب پیاز را می گیریم و پیاز رنده شده را به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله نمک، فلفل قرمز، زرد چوبه و ادویه گوشت را اضافه می کنیم سپس با دست شروع می کنیم به ورز دادن گوشت تا مواد با هم ترکیب شوند برای ۵ دقیقه ورز می دهیم تا مواد انسجام لازم را پیدا کند.

 
 
طرز تهیه کلم پلو شیرازی خوشمزه و مجلسی با سبزی خشک ادویه کلم پلو شیرازی طرز تهیه کلم پلو شیرازی بدون سبزی سبزی کلم پلو چه سبزی هایی  بهترین کلم پلو شیرازی طرز تهیه کلم پلو شیرازی با مرغ طرز تهیه کلم پلو ساده طرز تهیه کلم پلو تهرانی Shirazian Kalam Polo ;gl \g,
 

مرحله ششم

در ادامه چند بار مخلوط گوشت را در دست گرفته و به داخل کاسه می کوبیم تا بافت آن منسجم تر شود و در زمان پخت از هم وا نرود اگر احساس کردید که مواد بافت منسجمی نیافته کمی آرد نخودچی بیافزایید.

 
 

مرحله هفتم

گوشت ها را به شکل قلقلی های کوچک و یک اندازه در دست درست کنید در تابه مقداری روغن بریزید و پس از داغ شدن قلقلی ها را سرخ کنید یکسان بودن اندازه گوشت ها باعث می شود که همه آن ها با هم سرخ شوند.

مرحله هشتم

گوشت ها سریع سرخ می شوند پس از آن ها غافل نشویید، برنج ها را که از قبل پاک کرده و شسته ایم برای چند ساعت می خیسانیم سپس در قابلمه ریخته روی آن آب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم.

 
 

مرحله نهم

آب باید به اندازه دو بند انگشت بالاتر از روی برنج باشد روغن و نمک را اضافه می کنیم و دمای زیر قابلمه را کم می کنیم تا آب آن کاملا تبخیر شود سپس سبزی خشک را با زیره مخلوط کرده و به همراه کلم سرخ شده روی برنج می ریزیم.

مرحله دهم

مواد را با برنج مخلوط می کنیم در صورت تمایل می توانید یک قاشق زردچوبه هم بیافزایید که رنگ غذا را زیباتر می کند اطراف برنج را به سمت وسط جمع می کنیم و برنج را دم می گذاریم.

 
 

مرحله یازدهم

بعد از پختن برنج در ظرف سرو می کشیم برای تزیین کلم پلو مجلسی گوشت قلقلی را دور و روی آن می چینیم کلم پلو خوشمزه و خوش عطر ما آماده سرو است از خوردن آن در کنار خانوده لذت ببرید. نوش جان.

سبزی کلم پلو شامل چیست؟

سبزی کلم پلو شامل ترخان، ریحان، شوید و تره است که می توانید به صورت تازه یا خشک در غذا استفاده کنید.

 
 
 
منبع نکته چی
ارسال نظر

تبلیغات متنی