کد خبر : 19553

افزایش حقوق بازنشستگان | واریز حقوق بازنشستگان

در این مطلب جزییات حقوق بازنشستگان میخوانید

به گزارش ورنداز :

در این مطلب جزییات حقوق بازنشستگان میخوانید 

وعده افزایش حقوق بازنشستگان بالاخره عملی شدنوبت پنجم وام ضروری بازنشستگان کشوری به مبلغ ۱۵میلیون تومان برای بازنشستگان واجد شرایط  اواخر هفته جاری واریز خواهد شد.

 

در هر نوبت به بیش از ۳۱ هزار بازنشسته کشوری وام ضروری پرداخت می‌شود. بازنشستگان از تاخیر در پرداخت وام ضروری انتقاد دارند و می‌گویند: وام ضروری باید به سرعت در حد یک هفته تا ده روز به بازنشسته‌ای که نیاز به پول دارد، پرداخت شود؛ نباید هفته‌ها در انتظار بمانیم.طبق آخرین صحبت‌ها و اطلاعات ارائه شده توسط رئیس کمیسیون برنامه و بودجه اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان با هدف ایجاد عدالت در پرداخت‌ها در برنامه هفتم توسعه محقق خواهد شد.برای اطلاع از جزئیات خبر افزایش حقوق بازنشستگان باما همراه باشید.نوبت پنجم وام ضروری بازنشستگان کشوری به مبلغ ۱۵میلیون تومان برای بازنشستگان واجد شرایط  اواخر هفته جاری واریز خواهد شد.

 

در هر نوبت به بیش از ۳۱ هزار بازنشسته کشوری وام ضروری پرداخت می‌شود. بازنشستگان از تاخیر در پرداخت وام ضروری انتقاد دارند و می‌گویند: وام ضروری باید به سرعت در حد یک هفته تا ده روز به بازنشسته‌ای که نیاز به پول دارد، پرداخت شود؛ نباید هفته‌ها در انتظار بمانیم.هنوز بسیاری از بازنشستگان کشوری نتوانسته‌اند این وام پانزده میلیون تومانی را دریافت کنند و در صف انتظار هستند.

وعده افزایش حقوق بازنشستگان بالاخره عملی شد!

طبق آخرین صحبت‌ها و اطلاعات ارائه شده توسط رئیس کمیسیون برنامه و بودجه اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان با هدف ایجاد عدالت در پرداخت‌ها در برنامه هفتم توسعه محقق خواهد شد.برای اطلاع از جزئیات خبر افزایش حقوق بازنشستگان باما همراه باشید.

 واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به همراه یک ماه معوق سایر سطوح از دیگر اقدامات وزارت کار در سال ۱۴۰۱بود. در تازه‌ترین اظهار نظر رییس کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرده که اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان با هدف ایجاد عدالت در پرداخت‌ها در برنامه هفتم توسعه محقق خواهد شد.در حالی که قرار بود همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از ابتدای سال در حقوق‌ها درنظر گرفته شود،اما تاکنون این طرح اجرایی نشده است. سه میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته در انتظار اجرای مصوبه قانونی همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هستند.

برای صدور «حکم بازنشستگی» و حقوق بازنشستگان چه کنیم؟

همچنین باید گفت که شرایط بازنشستگی برای تمام بیمه شدگان اعم از بیمه شدگان اجباری، اختیاری و حرف و مشاغل آزاد یکسان است. محمدحسن زدا، سرپرست اسبق سازمان تامین اجتماعی نیز به این پرسش که آیا بازنشستگی بیمه شدگان در صنوف مختلف متفاوت است؟ اینگونه پاسخ داده است که «صنوف مختلف تصور می‌کنند بازنشستگی‌شان تفاوت دارد؛ در حالی که اینطور نیست. نانوا، قناد و در هر شغل دیگری طبق قانون تامین اجتماعی بازنشستگی برای مردان با ۵۰ سال سن و ۳۰ سال سابقه و برای زنان با ۴۵ سال سن و ۳۰ سال سابقه امکان پذیر بوده و این قانون برای همه است.»

شرایط بازنشستگی زنان بیمه تامین اجتماعی وحقوق بازنشستگان تغییر کرد؟

بازنشستگی حسب بند «۱۵» ماده «۲» قانون تامین اجتماعی، «عدم اشتغال بیمه‌شده به کار به سبب رسیدن به سن بازنشستگی مقرر در این قانون» تعریف شده است. «سن» و «سابقه بیمه‌پردازی» یا همان سنوات پرداخت بیمه، دو معیار احراز شرایط بازنشستگی در قانون مذکور هستند.

در صورتی که مستمری استحقاقی فرد بر اساس این بند کمتر از حداقل حقوق سال مربوطه باشد تا حداقل حقوق ارتقاء خواهد یافت.۲- فرد تحت پوشش با ۶۰ سال سن و زیر ۲۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه متناسب با تعداد سال‌های پرداخت حق بیمه بازنشسته می‌شود.

 

۳-فرد تحت پوشش با ۶۰ سال سن و ۱۰ سال سابقه

* در شرایطی که فرد زیر ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشد می‌تواند سابقه خود را با خرید حق بیمه تکمیل کرده و با ۱۰ روز حقوق بازنشسته شود.

۴- فرد تحت پوشش با ۵۰ سال سن و ۳۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه با حقوق کامل باز نشسته می‌شود.۵-فرد تحت پوشش بدون شرط سنی با ۳۵ سال سابقه خدمت می‌تواند بازنشسته شود.

* حداکثر سابقه برای پذیرش و محاسبه در تعیین مستمری ۳۵ سال است.

شرایط و انواع بازنشستگی زنانشرایط بازنشستگی و حقوق بازنشستگان درقانون تأمین اجتماعی

براساس ماده ۷۶ قانون، مشمولان این قانون در صورت دارا بودن شرایط زیر حق استفاده از مستمری بازنشستگی را خواهند داشت:

– حداقل سابقه پرداخت حق بیمه مقرر را قبل از تاریخ تقاضای بازنشستگی دارا باشند.

– سن مرد به ۶۰ سال تمام و سن زن ۵۵ سال تمام رسیده باشد .

در ادامه به صورت خلاصه به شرایط و انواع بازنشستگی زنان و مردان اشاره می شود:

 

شرایط و نحوه بازنشستگی مردان

۱- فرد تحت پوشش با ۶۰ سال سن و ۲۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه می‌تواند با حداقل حقوق پایه و بیشتر بازنشسته شود.۲-فرد تحت پوشش با ۵۵ سال سن و حداقل ۲۰ سال سابقه می‌تواند درخواست بازنشستگی کند.

۳-فرد تحت پوشش با ۴۲ سال سن برای مشمولان قانون کار و ۲۰ سال سابقه می‌تواند بازنشسته شود.

*در خصوص این گروه از بیمه شدگان، در صورتی که مستمری استحقاقی از حداقل حقوق سال مربوطه کمتر باشد، تا حداقل حقوق افزایش نمی یابد.

۴- فرد تحت پوشش با داشتن ۳۵ سال سابقه بدون شرط سنی می‌تواند بازنشسته باشد.

۵- فرد تحت پوشش اگر معلول عادی باشد می‌تواند با ۴۵ سال سن و با داشتن حداقل ۲۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه تقاضای بازنشستگی کند.

۶- فرد تحت پوشش بازنشستگی با داشتن ۵۵ سال سن با حداقل۱۰ سال سابقه متناسب با سنوات پرداخت حق‌بیمه می‌تواند بازنشسته شود.

شرایط بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور

طبق قانون بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور، افرادی که حداقل ۲۰ سال متوالی و ۲۵ سال متناوب در کارهای سخت و زیان آور (مخل سلامتی) اشتغال داشته اند و در هر مورد حق بیمه مذکور را به سازمان پرداخته باشند، بدون شرط سنی می توانند تقاضای بازنشستگی کنند.

همچنین چنانچه کمیسیون‌های پزشکی موضوع ماده ۹۱ قانون تامین اجتماعی قبل از رسیدن بیمه شده شاغل در کارهای سخت و زیان آور به سابقه مقرر (۲۰ سال متوالی و ۲۵ سال متناوب برای کارهای سخت و زیان آور) فرسایش جسمی و روحی وی را ناشی از اشتغال به کارهای سخت و زیان آور تشخیص دهند، فرد بیمه شده می تواند درخواست بازنشستگی کند. بر این اساس هر سال سابقه پرداخت حق بیمه در کارهای سخت و زیان آور ۱.۵ سال محاسبه خواهد شد.شرایط سنی بازنشستگی برای زنان پنج سال از آقایان کمتر است. به این معنی که زنان با سن کمتری می‌توانند بازنشسته شوند.

در مورد سابقه لازم برای بازنشستگی نیز عموما شرایط برای زنان و مردان یکسان است، ولی در چند مورد برای زنان از نظر سابقه شرایط سهل‌تری در نظر گرفته شده است.

نکته سوم مربوط به وجود شرایط همزمان سن و سابقه برای بازنشستگی زنان است. به این معنا که به غیر از سه مورد (بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور، بازنشستگی جانبازان و بازنشستگی با ۳۵ سال سابقه پرداخت حق‌بیمه) قاعده اصلی در بازنشستگی تحقق توامان شرط سن و سابقه در احراز بازنشستگی است.

۱- فرد تحت پوشش با ۴۵ سال سن و ۳۰ سال سابقه می‌تواند بازنشسته شود.۲-فرد تحت پوشش با ۵۵ سال سن و حداقل ۲۰ سال سابقه می‌تواند درخواست بازنشستگی کند.

۳-فرد تحت پوشش با ۴۲ سال سن برای مشمولان قانون کار و ۲۰ سال سابقه می‌تواند بازنشسته شود.

*در خصوص این گروه از بیمه شدگان، در صورتی که مستمری استحقاقی از حداقل حقوق سال مربوطه کمتر باشد، تا حداقل حقوق افزایش نمی یابد.

۴- فرد تحت پوشش با داشتن ۳۵ سال سابقه بدون شرط سنی می‌تواند بازنشسته باشد.

۵- فرد تحت پوشش اگر معلول عادی باشد می‌تواند با ۴۵ سال سن و با داشتن حداقل ۲۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه تقاضای بازنشستگی کند.

۶- فرد تحت پوشش بازنشستگی با داشتن ۵۵ سال سن با حداقل۱۰ سال سابقه متناسب با سنوات پرداخت حق‌بیمه می‌تواند بازنشسته شود.

شرایط بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور

طبق قانون بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور، افرادی که حداقل ۲۰ سال متوالی و ۲۵ سال متناوب در کارهای سخت و زیان آور (مخل سلامتی) اشتغال داشته اند و در هر مورد حق بیمه مذکور را به سازمان پرداخته باشند، بدون شرط سنی می توانند تقاضای بازنشستگی کنند.

همچنین چنانچه کمیسیون‌های پزشکی موضوع ماده ۹۱ قانون تامین اجتماعی قبل از رسیدن بیمه شده شاغل در کارهای سخت و زیان آور به سابقه مقرر (۲۰ سال متوالی و ۲۵ سال متناوب برای کارهای سخت و زیان آور) فرسایش جسمی و روحی وی را ناشی از اشتغال به کارهای سخت و زیان آور تشخیص دهند، فرد بیمه شده می تواند درخواست بازنشستگی کند.

منبع ۵۵ انلاین
ارسال نظر

نظرات کاربران
  • زندی

    سلام همه بازنشستگان سر کاریم

  • بازنشسته کارگری

    حقوق ماراکه۲۳هرماه پرداخت میکردندهنوزپرداخت نکرده اند وامروزساعت ۶.۳۰بعدازظهراست وخبری ازپرداخت نیست علت چیست!!؟

  • سیروس اصغری اردلانی ازتبریزیاحق

    حقوق من 7سال است که بازنشسته شدمبا15سال سابقه ازاول1401تاآبان2620345(ت)حال130000کم کرده اند تامین اجتماعی حقخورمظلمان است

  • ناشناس

    چراهرچه هست برای بازنشستگان کشوری و لشکری است تفریح-سفر و... را برای تامین اجتماعی هم قراردهید تبعیض چرا؟

  • ناشناس

    سلام چرا فرق بین بیمه تامین اجتماعی می گذارید لشکری و کشوری وفرهنگی وغیره تامین اجتماعی از کشور دیگری آمدن حقوق ۶میلیون وام هیچ خدمات درمانی صفربعد ۴۰سال کار و۳۵ بیمه باید تا آخر عمر جون بکنم این عدالت وعاقبت زحمت دورد بر شرفتون همساز سازی اینه

  • قادری

    تاریخ ثبت نام وام ۱۵ ملیونی کی هست لطف کنید تاریخ را اعلام کنید

  • ناشناس

    چرا معوقات بازنشستگان علوم پزشکی که از تیرماه سال 1400 طلبکاریم پرداخت نمیشه

  • ناشناس

    سلام لطف کنید حکمهای 200000هزار دانشگاه علو م پزشکی را اجراکنید

  • ناشناس

    بنده نوبت وام ضروری پنجم بود ولی متاسفانه تا امروز 25دی پرداخت نشده است

  • محمدعلی محمدیان

    25%معوقه باقی مانده از سال1400 یکجا رسید چقدر چشم براه بمانیم

  • بازنشسته کشوری

    پس ۱۴ هزار میلیارد همسان‌سازی بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ چه شد واقعا حق بازنشستگان خوردن دارد به خود بیایید و حق بازنشستگان را بهشان بدهید

  • ناشناس

    فقط همسان‌سازی بازنشستگان و پرداخت از اول سال ۱۴۰۱

  • ناشناس

    اگر برای همه یکسان است چرا جان دادیم مال دادیم مثل حیوان جهاد نصر کار گرفت مسخره هم کردند که از چه خانواده ایم ولی تعغیر ی نکرده

  • معلم بازنشسته

    بعید به نظر میرسه، کسی توی این کشور دلش به حال بازنشستگان، سوخته باشه. البته حرف تا عمل، زمین تا آسمان فاصله داره. هیچ عدالتی در پرداخت ها نیست.

  • علی اکبریان آمل

    هنوز برنامه هفتم به مجلس تقدیم نشد فعلا دولت گفته از مجلس اجازه بگیرد بر اساس برنامه ششم توسعه کارکند معلوم نیست کی برنامه هفتم پس از تایید مجلس به دولت احاله شود خدا می داند.

  • ناشناس

    اگه همسان سازی اجرا شود عین عدالت است

  • ناشناس

    چرا بیمه اکمل هر نفر ۱۸۰هزار کم کرده من ۷۰۰هزار از حقوق کم کردن

  • ناشناس

    مادربزرگ من همیشه 23حقوق می‌گرفت امروز 26داره میشه چرا پرداخت نکردن؟؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس

    25 درصد یک سال گذشت بدقولی تامین اجتماعی و مانع شدن دولت دو دستشون تو یه کاسه است

  • ناشناس

    واقعا شماها خجالت نمی کشید فقط برای تبلیغات فروش .وسایل بنجل اینهمه خبرهای دروغ می نویسید بابا برید بمیرید ریدید به تمام گوگل ودیگر رسانهای داخلی کشور که همه اش دروغ وتعریف وتمجید ازخودتان

  • چرافرق میزارین به خدا منم ابرودارم تاکی بایدحسرت بخوریم

    خدا از شما نمکزه چرافرق

  • ناشناس

    سلام و عرض احترام
    بنده حدود ۵ ماه هست با سابقه ی ۳۱ سال و ۵۴ سال سن بازنشست شده ام و ۴۹۹۰۰۰۰ تومان حقوق دریافت میکنم یعنی یک چهارم زیر خط فقر
    تو رو خدا با وعده وعیدهای الکی دل ما را خون نکنید
    مرگ بهترداز این خجالت زدگی پیش زن و فرزندان هست

  • داود

    ۹ همت بازنشستگان کشوری چی شد؟واقعا پول مارو چرا نمیدن چرا حکم همسانسازی نمیزنن خجالت بکشن

  • بدبخت

    یعنی یه روده راست تو شکم این ارازل جمهوری اسلامی نیست همش دروغ دروغ دروغ اینقدر به این مردم بیچاره دروغ گفتن که عادت روزانه شده از روز اول که خمینی توی بهشت زهرا دروغ گفت تا الان که راه امام را دارن ادامه میدن

  • امیدعلی

    سلام همه حرف وحدیث هادرموردبازنشته هادروغه دروغه تا این مدیران نالایق وفاسد درراس امورهستند ماوجامعه انقلابی عذاب میکشیم اگررهنمودهای مقام‌ولایت وسرمشق امورقرارمیگرفت اینقدر بدبخت نمیشدیم

  • 10436

    دبیر بازنشسته :دررابطه با همسان‌سازی حق ماها ادانشد،بااین شتاب تورم بازنشستگان کشوری زندگی سختی راسپری می کنند، مسوولین فکری هم به حال این قشر بنمایند، باتشکر

  • ناشناس

    بارهزاررحمت درزمان شاغل بودن بازیک اداره ای بود انواع وام حتی ثبت نام خودرو یامسکن متأسفانه از زمانیکه بازنشست شدیم علاوه براینکه هیچ مزایایی ازاداره نیست چون بازنشست شدیم مسولین محترم بازنشستگی هم سالانه فقط برای ثبت نام پانزده میلیون وام برای بازنشستگان اقدام می‌کنند بااین همه گرانی باپانزده میلیون چه کاری میشه انجام داد

  • ناشناس

    همش میگید همسان سازی ولی هیچ خبری نیست اگر مرهم نیستید نمک زخم هم نباشید بیچاره بازنشسته های تامین اجتماعی .

  • ناشناس

    تاکی میخواهیدبه بازنشستگان تامین اجتماعی دروغ بگوییدوحق وحقوق متناسب سازی راپرداخت نکنید،ماوبچه هایمان که ازگرفتن حقوق مکفی محروم هستیم خدای هم داریم.
    مدتی هست آقای دهقان کیامیگویددرموردمتناسب سازی مدیرعامل تامین اجتماعی راندیدم مگراین مدیرعامل کجاست،چرارزمندگان دبروزرامسخره میکنید.
    درموردعیدی تامین اجتماعی کارمندهست ولی درموقع گرفتن مزایاوحقوق تامین اجتماعی هست،بلانسبت بازنشستگان تامین.
    حکایت شترمرغ.
    بهرحال حق مان رابدهیدتابجای این مطالب ، حرفهای خوب بنویسیم.
    باتشکربازنشسته خجل ازخانواده ونوه ها.

  • نامی

    سلام وقتی یک بازنشسته نظامی با مدرک لیسانس مکانیک و جایگاه ۱۷ توان اداره خانواده را ندارد اون دولت را باید چه نامید

  • حسین

    داستان زندگی بازنشستگان حکایت این است .روز بنده خدایی ازشدت گرسنگی به خود می‌پیچید وگریه میکرد ،رییس اداره‌ای نان در. دست بنده خدا را دید ناراحت هست علت را جویا شد کمک کند بنده گفت ازگرسنگی دلم درگرفته وگریه میکنم اگه میشه یک تکه ازنانت یمن بده تا دلدردم. خوب شود رییس گفت شرمنده اگه بخواهی می‌شینم تا فردا صبح واست گریه میکنم ولی ازنان خبری نیست نمیدهم حالا داستان زندگی بازنشستگان عزیز است که همه فقط فکشان کار میکند از عقل شرمنده که نیست !

  • ناشناس

    آخوندها کمتر بچاپن این ملت رو پول ملت خوردن نداره حق حقوق مردم رو کامل بدین

  • منصور ضیایی

    باسلام .مهر آبان وا آذر ماه
    ۴۰۱ بدون درخواست مبلغ ۷۸۰ هزار تومان ازحقوق من کسر شده ولی با ا۰عتراض من قطع شده ولی تا کنون عودت داده نشده حق الناس است ..منتظر دریافت هستم .

  • ناشناس

    ای خدا خودت ی کاری بکن میسپارم ب خودت در حق ما تامین اجتماعیها خیلی اجهاف میشه باید جواب پس بدن بلاخره ی روزی

  • منصور ضیایی

    با سلام . بیمه آتیه سازان بدون هماهنگی با اینجانب در مهر و آبان و آذر ماه مبلغ هفتصد و هشتاد هزار تومان از حقوق اینجانب کسر نموده است . درخواست رسیدگی فوری و عودت مبلغ مذکور را دارم . با تشکر .

  • ناشناس

    معوقه های مارو پرداحخت کنید دیگه همش یادتون از لشگری کشوری وهمه ارگانها میاد جز تامین اجتماعی

  • ناشناس

    خدایا ب فریادمان برس کسی صدای مارو نمیشنوه ب ما خیلی داره ظلم میشه چندین سال زحمت کشیدیم این حال وروزمون سفرهامون خالیه حق ما ب درگاه خدا گم نمیشه ی روزی از حلقوم این دولت مردان میگیره

  • از امل تقی نژاد

    حقوقها همیشه 24واریز میشد ولی حقوق دیماه هنوز واریز نشده مسناجر و قسط بانک عقب افتادبا این حقوق ناچیز با آبروی مردم بازی نکنین و وعده سر خرمن ندین

  • ناشناس

    فقط حرف مفته خداقل حقوق اگر۸ملیون نشه ول معطلیم البته گفتم حداقل بگیران ،،، البته اونم فقط دونفر واجاره نشین نباشه وقسط بانکی وجوان دم بخت نداشته باشه وبیمارنباشه که هنوز همچین ادمی زاییده نشده .. حقوق باید میانگین بالای ۱۵بشه تا بتونی عادی زندگی کنی

  • ناشناس

    با این حقوق ما فقط ی هفته چرخ زندگی رو میگذرونیم اونم در حد خوردن ی بازنشسته که چند تا بچه داره و نوه داره باید شرمنده جلوی بچه هاش خدا ازتون نگذره حق ما خوردن نداره

  • مجید

    جمهوری اسلامی اصلا با عدالت منافات داره هزار توی تو در تو همه جا درست کردن و فساد سیستماتیک و بی مدیریتی همه جا را گرفته هزار نوع حقوق تو این مملکت هست چه شکلی میخوان همسان سازی کنند فقط شعار میدن و وعده وعید دروغ میدن

  • ناشناس

    من ۲۲۰۰۰۰۰ دومیلیون دویست میگیرم سه ملیون کرایه میدم چرا به این قسمت ورود نمی کنید

  • ناشناس

    همسان سازی باز نشستگان باید اجرا شود یعنی باز نشسته نود درصد حقوق شاغل هم‌تراز خود را بگیرد حالا تورم بماند

  • فرامرر جعفری

    سلام خسته نباشید چرا دولت قانون پرداخت حق مناطق جنگی بازنشستگان لشکری را اجرا نمی کند وقتی دولت به قانون پایبند نباشد وای به حال مردم عادی بخدا سنگ روی سنگ بند نمیاد

  • سید عنایت الله موسوی۸

    چرا حقوقهای بارنشستگان برای افراد روشن و توضیح نمی شود

  • محمد

    کشوری یا تأمین اجتماعی چه فرقی داره همه باید یکسال حقوق بگیرند یکی با بیست‌سال‌ بالایی میلیون تومان حقوق...یکی در کشوری ۳۰ سال ۶ میلیون تومان حقوق میگیره.پس اين عدالت کجاست.دولتمردان سفره بازنشسته‌ها راخوب درک‌ کنند...اگر خانواده دارند..چندین ساله‌ سرکاری...التماس تفکر

  • م.شایق

    بازنشسته تامین اجتماعی هستم ۷ساله بازنشسته شدم .تا این تاریخ هیچ وامی دریافت نکردم

  • ناشناس

    چرخ مملکت فقط با دروغ به نفع آقایون رؤسا می‌چرخه و دودش هم تو چشم قشر ضعیف ،

  • ناشناس

    کجا این دولت درست عمل کرده ، که اینجا عمل کنه

  • امین سعیدی

    دروغ فقط سرکاری به بازنشستگان کشوری هم رکب زدن

  • ناشناس

    سلام بالاغیرتاً بیایید فقط یک هفته مثل بازنشستگان زندگی را سپری کنید،اونوقت شاید دلتان به حال این قشری پناه به سوز بیاید وکاری بکنید.
    جان پسر تو سفره ی بی نان ندیده ای
    جنگ عیال و ناله ی طفلان ندیده ای
    ننشسته ای تو با زن بدخو وبد زبان
    در آن زمان رسیدن مهمان ندیده ای...

  • ناشناس

    چرا همسان سازی، برای باز نشستگان تاممین اجتماعی انجام نمی گیره، چرا حقوق و عیدی به زمان پرداخت نمیشه چرا همیشه برای افزایش حقوق سال بعد، به سال بعد کشانده میشه،. چرا حق و حقوق تامین اجتمایی به درستی انجام نمیشه،،، لعنت بر کسانی که جلوی حق و حقوق بازنشستگان می‌افتن تا اجرا نشه،

  • محبوبه

    بازم یه دروغ دیگه جهت افزایش و همسان سازی حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی
    ۲ ماه به به سال جدید مونده وعده ها شروع میشه
    دو ماه بعد از سال جدید تصویب نمیشه😅😅😅

    این است صدای جمهوری اسلامی ایران

  • ناشناس

    این چه همسان سازی که اجرا نمیشه

  • 10409

    باز نشسته لشکری وکشوری وتامین اجتماعی همه مثل همیم محروم وفراموش شده سفر وتفریح کجا ما همه تو بایگانیم

  • حافظ صاکی

    قراربودامسال اجراشودوردیف بودجه ای درنظرگرفته شد. اما اجرایی نشد. برنامه هفتم هم که هنوزنوشته نشده است.. وعده های سرخرمنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • حافظ صاکی

    وعده زیادشنیدیم اماعمل ندیدیم.

  • ناشناس

    به داد باز نشستگان برسید😭😭😭😢😢بخدا مشکلاتمان خیلی زیاده چرا هماهنگ سازی نمی کنید

  • ساعی

    این همسان سازی هم هفت خان رستم رو گذشت .این دولت چقدر احمقه یکبارنمیگه بابا سالم هاش موندن حالا ما بیاییم به بازنشسته های‌پیر وپاتیل پول بدیم..

  • دورود با ۲۴سال سابقه و۶۰ سال سن حق بیمه کامل حساب میشه شغل راننده

    با ۲۴ سال سابقه و ۶۰ سال سن حقوق کامل میدن یا خیر بیمه رانندگی

  • afsaneh shahrokhi

    همه این صحبت ها یعنی برین کشک تونو بسابید

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی