کد خبر : 18205

شوره سر | درمان شوره سر

شوره سر به هیچ عنوان زیبا نیست و رهایی از آن بسیار دشوار است. شوره سر باعث خشکی و تشنگی پوست سر می شود. اگر به سبک زندگی خود توجه داشته باشیم متوجه می شویم انطور که باید از پوست سر خود مراقبت نمی کنیم.

به گزارش ورنداز :

درمان شوره سر

شوره سر به هیچ عنوان زیبا نیست و رهایی از آن بسیار دشوار است.  شوره سر باعث خشکی و تشنگی پوست سر می شود. اگر به سبک زندگی خود توجه داشته باشیم متوجه می شویم انطور که باید از پوست سر خود مراقبت نمی کنیم. اولین نشانه شوره سر خارش و وجود پوسته های سفید رنگ بر روی پوست سر است. استفاده از روغنها و کرم های درمانی برای رفع آن کافی نیستند.

چه عواملی سبب بروز شوره سر می شوند؟

عوامل متعددی سبب می شوند که شوره سر بر روی سر پدیدار شود و جلوه بسیار بدی دارد. بسیاری از افراد بروز این شوره ها را نشانه ای از کثیفی می دانند! بهتر است بدانید عدم شستشوی مرتب و درست موی سر سبب بروز شوره سر می شود. به همین دلیل اهمیت دادن به بهداشت موها و شستشوی مرتب آنها از بروز این دانه های سفید رنگ و بدترکیب بر روی پوست سر جلوگیری به عمل می آورد.

ماساله زیا نوعی مخمر شبیه قارچ است که بر روی پوست سر تمامی افراد وجود دارد. گاهی میزان این مخمر بر روی پوست سر زیاد می شود و همین امر سبب پیدایش شوره سر می شود. اگر پوست سر بیش از اندازه خشک و یا چرب باشد نیز معمولا دانه های سفید رنگ شوره بر روی پوست سر نمایان می شوند.

همچنین گاهی فرد به محصولات شستشوی موی سر حساسیت نشان می دهد و همین امر سبب می شود شوره سر بر روی کف سر او به وجود آید و منظره ناخوشایندی را ایجاد کند!

شوره سر به چند دسته تقسیم می شود؟

انواع شوره سر وجود دارند که شناخت آنها به درمان هر چه سریعتر این بیماری کمک می کند:

  • شوره سر خشک: اگر پوست سر خشک شود سبب می شود لایه های مسطح و دایره ای شکلی از پوست سر جدا شود. این شوره خارش آزار دهنده ای را بر روی پوست سر به وجود می آورد.
  • شوره سر چرب: در این نوع شوره که در اثر چربی بیش از اندازه پوست سر به وجود می آید، همانند مورد قبلی لایه هایی از پوست به شکل برجسته و زرد رنگ بر روی پوست سر نمایان می شوند که جداکردن آنها از سر دشوار است و اگر لایه پوستی را جدا کنید معمولا خارش شدید دارد و خونریزی پدید می آید.

شوره سر به چند دسته تقسیم می شود؟

برای درمان این مشکل چه کارهایی انجام دهیم؟

برای درمان شوره سر به باید به مواردی توجه داشته باشید. از خارش پوست سر بپرهیزید. زیرا خارش تنها شدت شوره سر را افزایش می دهد. در هنگام شستشوی مو، پوست سر را به خوبی ماساژ دهید. بعد از شستشو حتما موها را خشک کنید اما برای اینکار از سشوار استفاده نکنید.

اگر از سشوار استفاده می کنید بهتر است دمای آن پایین باشد. نظافت بالشت را حفظ کنید و دایما آن را بشویید و تعویض کنید. از شامپوی مناسب با پوست استفاده کنید. همچنین برای درمان شوره سر می توانید از اسپای پوست سر استفاده کنید.

چرا اسپای پوست سر شوره را از بین می برد؟

شوره سر بر روی شانه ها و لباس می ریزد (به خصوص اگر لباس تیره باشد) و باعث خجالت فرد می شود. این فرد حاضر است هر کاری بکند تا از این شوره ها خلاص شود. اسپای منظم پوست سر پاسخی برای این مشکل است.  تکرار مداوم اسپای پوست سر دارای مزایای زیر است:

  • رفع شوره سر
  • سم زدایی پوست سر
  • تنظیم چربی پوست سر
  • حفظ سلامت مو
  • نرمی و درخشندگی مو
 
 
 
سابسیژن روشی برای درمان جای زخم و آکنه
 

به همین دلیل بسیاری از کارشناسان زیبایی  توصیه می کنند اسپای پوست سر در رژیم زیبایی بانوان گنجانده شود.

چگونه در خانه اسپای پوست سر انجام دهیم؟

برای انجام اسپای پوست سر به مراحل زیر دقت داشته باشید:

  • مرحله1: کف سر خود را با روغن ماساژ دهید. روغن ماساژ پوست سر، مانند روغن نارگیل، زیتون و بادام، سبب تقویت و تحریک گردش خود در پوست سر می شود.
  • مرحله 2: بخار آب را به پوست سر خود برسانید.بخار آب سبب می شود مواد مغذی جذب پوست شوند. برای اینکار می توانید یک حوله را در آب داغ بگذارید. سپس آب آن را بگیرید و بر روی موی خود بگذارید.
  • مرحله 3: موهای خود را بشویید. از شامپویی کع سولفور ندارد برای تمیزی موهایتان استفاده کنید. برای اینکه روغن به خوبی از موهایتان پاک شود، موهایتان را دوبار بشویید.
  • مرحله4: ماسک مو بزنید. می توانید در پایان از یک ماسک مو استفاده کنید و اجازه دهید به مدت نیم ساعت بر روی پوست سر و مو شما بماند. سپس موی خود را آب کشی کنید.

درمانهای سنتی  برای درمان شوره سر کدامند؟

در اینجا قبل از پیشنهاد هر روشی به شما گوشزد می کنیم که برای درمان شوره سر باید به پزشک مراجعه کنید تا نوع شوره را تشخیص دهد و داروهای مناسب برای درمان این بیماری را برای شما تجویز کند. هرگز سرخود مصرف هیچ گونه داروی سنتی و یا شیمیایی را آغاز نکنید. قبل از استفاده از هر روش با پزشک مشورت کنید. در اینجا به برخی از درمانهای سنتی برای رفع شوره سر اشاره می کنیم:

  • یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را به یک فنجان آب داغ بیافزاید و اجازه دهید کمی سر شود سپس آن را پس از شستشوی موها، به کف سر خود بزنید، پس از 15 دقیقه مو خود را آب کشی کنید.
  • برای درمان شوره سر می توانید از روغن زیتون و یا روغن نارگیل استفاده کنید. روغن مورد نظر را یک ساعت قبل از حمام به کف سر خود بزنید.
  • سرکه سیب ماده ای مناسب برای رفع شوره سر است. پس از شستشوی سر، سرکه سیب را موهای خود بزنید. اجازه دهید 15 دقیقه بر روی موهایتان بمانند سپس مو را آب کشی کنید.
  • آب لیمو نیز ماده ای حیرت آور برای از بین بردن شوره هاست. برای اینکار همانند روش سرکه سیب عمل کنید.

اگر به دنبال شامپوهایی برای رفع شوره سر هستید می توانید از « شامپو سلینوم سولفید » استفاده کنید. همچنین «شامپو پیرینتیوم زینک» و «کتوکونازول» نیز بسیار مفید هستند.

مطالعات اخیر نشان می دهند که استعمال دخانیات سبب بروز این مشکل می شود. بنابراین اگر از دخانیات استفاده می کنید و مبتلا به شوره سر هستید بهتر است استفاده از دخانیات را کنار بگذارید.

برای تهیه محصولات مراقبت از مو به کجا مراجعه کنیم؟

برای تهیه بهترین محصولات دارویی مانند مولتی ویتامین  و محصولات مراقبت از مو می توانید به داروخانه های مراکز شهر مراجعه کنید.

منبع داروخانه آنلاین
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی