کد خبر : 18053

خرید آنلاین

در دنیای بدون مرز امروز، بسیاری از معاملات به صورت آنلاین و از راه دور انجام می‌شوند

به گزارش ورنداز :

راه‌هایی برای جلوگیری از کلاهبرداری در خرید آنلاین

در دنیای بدون مرز امروز، بسیاری از معاملات به صورت آنلاین و از راه دور انجام می‌شوند. خرید و فروش‌های آنلاین همان‌قدر که لذت‌بخش و جذاب بوده و زنداسکگی را آسان‌تر کرده‌اند، ممکن است خطرات و مشکلات خاص خودشان را هم داشته باشند. کلاهبرداری در خرید و فروش آنلاین یکی از اتفاقات رایجی است که در فضای پهناور مجازی ممکن است به کرات اتفاق بیفتد. از آن‌جایی که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است، بهتر است با رعایت نکاتی مهم و کلیدی، از خودمان در برابر کلاهبرداری‌های آنلاین محافظت کنیم.

نکاتی برای مصون ماندن از کلاهبرداری‌های آنلاین

۱. قبل از خرید آنلاین، آدرس، شماره تلفن و سایر اطلاعات تماس شرکت یا فروشنده‌ای را که از آن خرید می‌کنید، یادداشت نمایید. فقط به آدرس ایمیل بسنده نکنید.

 

۲. از شرکت‌ها و برندهای معتبر و مشهور خرید کنید.

 

۳. پیش از خرید، نظرات خریداران قبلی را بخوانید و درباره‌ی آن شرکت یا برند به طور کامل جستجو کنید.

 

۴. فقط از سایت‌هایی خرید کنید که دارای آدرس معتبر ‌اینترنتی و درگاه پرداخت امن هستند. آدرس‌های امن و مطمئن با //https آغاز می‌شوند.

 

۵. هرگز رمز عبور کارت بانکی، و سایر اطلاعات محرمانه‌ی بانکی خود را در اختیار کسی قرار ندهید. هیچ شرکت معتبری برای خرید آنلاین از شما اطلاع محرمانه درخواست نمی‌کند.

۶. اگر خارج از منزل هستید و آنلاین خرید می‌کنید، از شبکه‌ی اینترنتی همراه خودتان استفاده کنید و به Wi-Fi عمومی وصل نشوید. زیرا ممکن است برخی از هات‌اسپات‌ها امن نباشند.

 

۷. انتقال پول را فقط از طریق درگاه‌های امن بانکی انجام دهید.

۸. حتماً اطلاعات پرداخت خود را کپی و ذخیره نمایید.

 

۹. روی سیستمتان نرم‌افزارهای ضدویروس و تروجان نصب کنید.

۱۰. از رمز دوم پویا استفاده کنید.

 

۱۱. پس از اتمام فرآیند خرید از وب‌سایت خارج شوید.

۱۲. برای پرداخت وجه، از اسکرو سرویس‌ها استفاده کنید.

 

امین پرداخت به عنوان یکی از اولین و بهترین اسکرو سرویس‌های ایرانی، مفتخر است که امنیت خریدهای آنلاین و تراکنش‌های بانکی شما را تضمین نموده و از شما در برابر کلاهبرداری‌های آنلاین محافظت نماید.

 

ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی