کد خبر : 15306

جوجه کباب | تهیه جوجه کباب تریاکی به صورت خانگی | آموزش پخت انواع کباب ها

جوجه کباب تریاکی یکی از انواع کباب های بسیار محبوب بین المللی است که اصالت آن متعلق به کشورهای شرق آسیا می باشد

به گزارش ورنداز :

طرز تهیه جوجه کباب تریاکی , دستور پخت جوجه کباب تریاکی

طرز تهیه جوجه کباب تریاکی

مرحله اول

برای تهیه جوجه کباب تریاکی خوشمزه ابتدای کار سینه مرغ را به صورت مکعبی یکسان خرد می کنیم. در ادامه سرکه را به همراه شکر قهوه ای و سس سویا درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله مخلوط سس را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم مواد ترکیب و یکدست شده، سپس سس غلیظ شود. در ادامه سس را از روی حرارت بر می داریم و اجازه می دهیم خنک شود.

مرحله سوم

حالا پوست سیر و پیاز را جدا می کنیم و می شوییم. در ادامه سیر را به همراه پیاز با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم و به مخلوط سس اضافه می کنیم، سپس برش های سینه مرغ را به مخلوط سس اضافه می کنیم.

جوجه کباب یونانی یکی از کباب های خاص و خوشمزه کشور یونان است که با رسپی های متنوعی درست می شود

مرحله چهارم

در این مرحله توجه داشته باشید سس سویا شور است به همین دلیل در اضافه کردن نمک دقت کنید. در ادامه نمک و فلفل سیاه سس را اندازه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا سینه مرغ به سس آغشته شود.

مرحله پنجم

حالا روی کاسه حاوی سینه مرغ مزه دار شده را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۲ تا ۳ ساعت در یخچال استراحت کند تا سینه مرغ مزه دار شود. ۱ ساعت قبل از کباب کردن مقداری روغن زیتون به مواد اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله زغال ها را به صورت یکدست روشن می کنیم و جوجه ها را به صورت یکدست به سیخ می کشیم. در ادامه سیخ ها را روی حرارت زغال قرار می دهیم و به صورت مرتب می چرخانیم تا به صورت یکدست کباب شوند.

جوجه کباب تابه ای یکی از انواع کباب های خوشمزه خانگی است که با طعم های متنوعی درست می شود

مرحله هفتم

در صورت تمایل چند سیخ گوجه فرنگی هم روی منقل کباب می کنیم. در نهایت جوجه کباب را به همراه گوجه کبابی درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس به سیلقه خود به همراه نان یا برنج سرو می کنیم. نوش جان.

مواد لازم برای ۲ نفر
سینه مرغ ۲۰۰ گرم
سیر ۱ حبه
پیاز ۱ عدد
سرکه ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری
عسل یا شکر قهوه‌ای ۱ قاشق غذاخوری
سویا سس ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

 

منبع نکته چی
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی