کد خبر : 15280

طرز تهیه ترشی | ترشی لوبیا سبز

ترشی لوبیا سبز یکی از انواع ترشی های خوشمزه و اصیل ایرانی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی لوبیا سبز در ادامه با ما همراه باشید.

به گزارش ورنداز :

ترشی لوبیا سبز یکی از انواع ترشی های خوشمزه و اصیل ایرانی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی لوبیا سبز در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم ترشی لوبیا سبز
لوبیا سبز ۳۰۰ گرم
هویج ۱ عدد
سیر ۲ حبه
تخم گشنیز ۱ قاشق مرباخوری
سرکه به مقدار کافی
مرزه و ترخون به مقدار کافی
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

طرز تهیه ترشی لوبیا سبز

مرحله اول

برای تهیه ترشی لوبیا سبز خوشمزه  در ابتدای کار لوبیا سبز را می شوییم، سپس به اندازه های دلخواه خرد می کنیم. در ادامه لوبیا سبز را به همراه ۱ لیوان آب و ۱ لیوان سرکه درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت زیاد گذاشته و اجازه می دهیم لوبیا سبز به مدت ۱۰ دقیقه درون آب بجوشد تا کمی نرم شود. پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت برداشته و لوبیا سبز را درون آبکش می ریزیم.

مرحله سوم

در ادامه لوبیا سبز را روی یک پارچه تمیز پهن می کنیم تا کاملا خشک و رطوبت اضافی اش کاملا گرفته شود. حالا هویج را شسته و پس از جدا کردن پوست آن به اندازه های همسان با لوبیا سبز خرد می کنیم.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید تمام مواد ترشی کاملا خشک و بدون رطوبت باشند در غیر این صورت ترشی کپک می زند. در ادامه مرزه و ترخون را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود.

مرحله پنجم

در این مرحله لوبیا سبز را به همراه هویج، مرزه، ترخون و سیر خرد شده به صورت لایه ای درون یک ظرف مناسب می ریزیم، سپس تخم گشنیز را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به صورت پخش درون ظرف می ریزیم.

مرحله ششم

حالا به اندازه ای که روی مواد ترشی را کاملا بپوشاند به ظرف سرکه اضافه کرده و درب ظرف را محکم می بندیم تا از ورود هوا جلوگیری کنیم. در ادامه ظرف را به مدت ۴۸ ساعت در دمای محیط نگهداری می کنیم تا ترشی برسد. نوش جان.

منبع پاتوق آنلاین
ارسال نظر

تبلیغات متنی