کد خبر : 15204

اصفهان | سفر به اصفهان | جاذبه گردشگری اصفهان | فاصله تهران تا اصفهان چقدر است

هنگامی به فکر سفر می افتیم و قصد داریم که خود را به یک ماجراجویی جانانه دعوت کنیم، این سوال در ذهن ما نقش می بندد که با ماشین شخصی به مسافرت برویم یا اتوبوس؟ کدام یک از انواع سفر با جیب ما جور درآمده و کدام سفر با زمان من برای سفر متناسب است؟ اکنون می خواهیم که سفر از تهران تا اصفهان بی نظیر را شروع کرده و تمامی روش های رفتن به اصفهان همراه با مسافت و زمان را بررسی کنیم.

به گزارش ورنداز :

نیم نگاهی به فاصله تهران تا اصفهان از نظر زمان و مسافت

برای آن که بتوانید در سفر خود از تهران تا اصفهان برنامه ریزی دقیقی را ارائه نمایید لازم است از فاصله تهران تا اصفهان آگاه شوید. شاید با خود فکر کنید که سفر نیاز به برنامه نداشته و هر زمان که به تعطیلات خورده می توانیم سفر کنیم.

اگر این تصور نیز در ذهن شما شکل گرفته است وقت آن رسیده است که به شما بگوییم که سفر تفریحی یا کاری بسیار با یکدیگر تفاوت داشته و پیش از سفر لازم است یک برنامه دقیق بچینید. هنگامی که با قصد دیدن جاذبه های بی شمار راهی اصفهان می شوید، قطعاً عجله ‌ای برای سریع تر رسیدن به مقصد مورد نظر را نخواهید داشت!

به همین علت می توانید نگاهی به جیب خود انداخته و متناسب با موجودی خود هر کدام از روش های سفر به اصفهان از جمله سفر با وسیله نقلیه اتوبوس قطار یا هواپیما را انتخاب کنید. در صورتی که برای رفتن به اصفهان از نظر داشته باشید وسیله نقلیه اهمیت بیشتری خواهد داشت. 

فاصله تهران تا اصفهان با ماشین شخصی

استفاده از ماشین شخصی برای سفر به اصفهان یکی از بهترین گزینه ها است که می توان انتخاب کرد. با سفر به اصفهان با ماشین شخصی می‌ توانید در هر زمانی که دلتان می خواهد به دل جاده زنده و از جاهای دیدنی اصفهان دیدن کنید.

 این نوع سفر در واقع با یک تیر دو نشان زدن است! زیرا که شهر های زیبا و مهمی سر راه شما قرار داشته و می‌ توانید تفریحی خاطره انگیز و استراحتی کوتاه برای خود به ارمغان آورید. فاصله تهران تا اصفهان با ماشین شخصی بسته به دو مسیر زیر متفاوت است:

⦁    مسیر اول: نخستین مسیری که از تهران تا اصفهان می توانید به پیماید عبور از شهرهای قم، سلفچگان و دلیجان است. مسافت بین تهران تا اصفهان از مسیر اول حدود ۴۴۳ کیلومتر برآورد شده که برای پیمودن این فاصله به ۵ ساعت و ۳۰ دقیقه زمان نیاز خواهید داشت.

⦁    مسیر دوم: انتخاب این مسیر کاملا سلیقه ای بوده و به افرادی پیشنهاد می شود که تمایل به دیدن شهرهای بیشتری داشته و توقف در مسیر برای لذت بردن از جاذبه های طبیعی و تاریخی شهرهای مختلف را می پسندند. این مسیر از اسلامشهر، قم و کاشان می گذرد. منظور از این مسیر ۴۳۱ کیلومتر مسافت داشته و ۴ ساعت و ۴۵ دقیقه در مسیر خواهید بود.

⦁    مسیر سوم: اگر قصد دارید که مسیر دیگری به اصفهان سفر کنید، می توانید این مسیر را انتخاب کنید. برای پیمودن این مسیر باید اتوبان کرج را در پیش گرفته و به سمت شهر ساوه حرکت کرد. در طول این مسیر از شهرهای سلفچگان، میمه و... عبور خواهید کرد. مسافت تهران به اصفهان از مسیر سوم ۴۳۹ کیلومتر بوده که برای پیمودن آن به ۵ ساعت و ۱۱ دقیقه زمان نیاز خواهید داشت.

فاصله تهران تا اصفهان با قطار

تور اصفهان

سفر با قطار یکی از آن انتخاب هایی است که از آن پشیمان نخواهید شد. تور مشهد با قطار یکی از پرطرفدارترین تورهای گردشگری است که علت محبوبیت آن را می‌ توان سفر با قطار دانست. 

سفر با قطار راحت تر بوده و دارای قیمت مناسبی است. شرکت های متعددی در حال خدمات رسانی از ایستگاه تهران به اصفهان بوده و از این طریق می توانید با خیالی راحت بلیط قطار رزرو کنید.

اگر می خواهید که سفر به اصفهان با قطار را تجربه کنید بهتر است بدانید که فاصله بین این دو شرح مسافتی حدود ۴۱۰ کیلومتر بوده که به مدت زمان ۷۹ ساعت مهمان قطار خواهید بود. 

فاصله تهران تا اصفهان با هواپیما

بسیاری از مسافران حال و هوای سفر طولانی مدت را نداشته و بسیار علاقه مند هستند که در زمان کوتاه تر به مقصد مورد نظر برسند. اگر می خواهید که دو سوته به اصفهان برسید می توانید از طریق رزرو بلیط هواپیما به این شهر سفر کنید. به همین علت است که تور کیش با هواپیما از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است.

فاصله تهران تا اصفهان با هواپیما ۳۳۸ کیلومتر بوده و در عرض کمتر از یک ساعت به اصفهان خواهید رسید. اگر قیمت خرید بلیط اصفهان با هواپیما برای شما اندکی زیاد است می توانید با اتوبوس به این شهر سفر کنید. اتوبوس دارای هزینه کم تر بوده و با این حال نسبت به قطار زودتر به مقصد می رسد.

 کدام فصل برای سفر به اصفهان از نظر هزینه مناسب تر است؟

اگر با دغدغه های هزینه سفر به اصفهان مواجه هستید پیشنهاد می کنیم که در فصل پاییز و زمستان به اصفهان سفر کنید. در این فصول آب و هوای اصفهان سرد بوده ولی جاذبه های گردشگری آن همچنان پابرجا هستند.

علت سرد بودن آب و هوای اصفهان بلیط اماکن گردشگری و هتل ها کم تر بوده و با هزینه کم تر می توانید سفری بی نظیر را برای خود به ارمغان آورید. به علاوه رزرو تور های مختلف به میزان قابل توجهی از هزینه های سفر شما خواهد کاست.

 

 

 

منبع آخرین خبر
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی