کد خبر : 14429

فایده غیبت کردن

اگر دوست دارید با دوستان خود دور هم جمع شوید و با هم گفت‌وگو کنید، احتمالاً در آن دورهمی غیبت هم می‌کنید. ممکن است در مورد آن دختری که همگی او را می‌شناسید صحبت کنید یا در مورد عشق سابقتان صحبت کنید. اصولاً غیبت به معنای این است که فردی نظر شخصی یا احساسی خود را در مورد دیگران بگوید.

به گزارش ورنداز :

پنج فایده باورنکردنی غیبت کردن| فواید غیبت کردن چیست؟
اگر دوست دارید با دوستان خود دور هم جمع شوید و با هم گفت‌وگو کنید، احتمالاً در آن دورهمی غیبت هم می‌کنید. ممکن است در مورد آن دختری که همگی او را می‌شناسید صحبت کنید یا در مورد عشق سابقتان صحبت کنید. اصولاً غیبت به معنای این است که فردی نظر شخصی یا احساسی خود را در مورد دیگران بگوید.
غیبت به جنبه‌های منفی رفتارها، ظاهر یا دستاوردهای یک فرد می‌پردازد، اما شکل خفیف دیگری از غیبت می‌تواند بحث درباره اطلاعات کلی ما در مورد دیگران باشد. اما آیا می‌دانستید که شایعه پراکنی یا غیبت می‌تواند برای شما مفید باشد؟ البته با ایجاد مرزهایی مشخص. متخصصان می‌گویند غیبت کردن بخشی از طبیعت انسان است و می‌تواند مزایای بسیاری داشته باشد که می‌توانید با افرادی که با آنها غیبت می‌کنید، بنشینید و ارتباط برقرار کنید.
بالا رفتن مهارت‌های اجتماعی
از آنجا که غیبت کردن معمولاً شامل گفت‌وگو با دیگران است، این کار به شما کمک می‌کند تا روابط بهتر و ارتباط قوی‌تری با مردم ایجاد کنید. علاوه بر این، به تقویت مهارت‌های اجتماعی شما کمک می‌کند. مطالعه‌ جدیدی نشان داد که غیبت به ایجاد روابط بهتر کمک می‌کند، یادگیری را آسان می‌کند و رفتار گروهی را بهبود می‌دهد. فواید دیگر غیبت را در زیر بخوانید.
به کاهش اضطراب کمک می‌کند
غیبت مکالمه‌ای است که در آن ممکن است احساس کنید نیاز به انتشار اطلاعاتی در مورد خود یا دیگران دارید. رها کردن این افکار، احساسات و عواطف می‌تواند باعث ایجاد یا افزایش اضطراب یا استرس شود. هنگامی که در حال غیبت کردن هستید، این کار به شما کمک می کند تا برون‌ریزی کنید و هرگونه تنشی را که ممکن است در خود نگه داشته باشید از بین ببرید.
باعث ایجاد همدلی می‌شود
غیبت همیشه چیز بدی نیست. غیبت می‌تواند به شما در ارتباط با دیگران، درک ارتباطات انسانی، شناسایی موقعیت اجتماعی و کمک به مدیریت قوانین اجتماعی کمک کند و همدلی ایجاد کند. هنگامی که مردم در حال غیبت کردن هستند، چه در مورد خود و چه دیگران، می‌توانند از تجربیاتی که در مورد آنها به دست آورده‌اند یاد بگیرند. می‌توانید از غیبت به عنوان ابزاری برای ایجاد تغییراتی در زندگی خود استفاده کنید.
مشاوره در حل مشکل
هنگام غیبت کردن، ممکن است در مورد مشکلاتی که ممکن است داشته باشید یا با آنها سر و کار داشته باشید صحبت کنید. به اشتراک گذاشتن این اطلاعات یا صحبت درباره آن با شخص دیگری می‌تواند به شما کمک کند دیدگاه‌ها یا توصیه‌های جدیدی از دیدگاه آن‌ها به شما ارائه شود. شما و شخصی که این گپ را با او به اشتراک می‌گذارید، می‌توانید یاد بگیرید که برای صحبت کردن در مورد وضعیتتان، همکاری مشترک داشته باشید. این کار اغلب منجر به حل مشکلات و کشف راه‌حل‌های مفید می‌شود.
(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع ۵۵ آنلاین
ارسال نظر

نظرات کاربران
  • مینو

    😂به نظرمن کاملا برعکسه چون وقتی غیبت میکنیم دیگه دیگران به مااعتماد نمیکنن وازشون دور میشیم
    وامکان داره حرفامون به گوش شخصی که مورد غیبتمونه برسه وآب ومپن بره
    و درقرآن کاملا ردشده

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی