کد خبر : 13482

جذب زنبوران توسط گیاهان

پنج گیاهی که زنبورها را به خود جذب می‌کند زنبورها جز اندک حشراتی هستند که سروکارشان با گل است و تمام روز در حال یافتن گل‌ها و گیاهان تازه هستند که تغذیه کنند. 

به گزارش ورنداز :

گل مورد علاقه زنبور عسل

پنج گیاهی که زنبورها را به خود جذب می‌کند
زنبورها جز اندک حشراتی هستند که سروکارشان با گل است و تمام روز در حال یافتن گل‌ها و گیاهان تازه هستند که تغذیه کنند. یک باغ گل زیبا، دیدنی است و می‌تواند در طول سال به حیاط و منظره شما زیبایی ببخشد اما برای جذب زنبور عسل به راستی گل‌های مورد علاقه زنبورعسل چیست؟ بهتر است چه گل‌هایی در حیاط خانه بکارید؟
در اینجا به معرفی 5 گیاهی که در هر فصل برای زنبورها جذاب است و آن‌ها را به سوی خود جذب می‌کنند، می‌پردازیم.
پنستمون (PENSTEMON)
پنستمون گیاهی چند ساله است و منشا آن آمریکای شمالی است. به دلیل گلدهی طولانی مدت از اواخر بهار تا اواخر پاییز بسیار مورد توجه است و طیف رنگی از سفید، صورتی، قرمز تا بنفش و آبی دارد. بسته به گونه این گیاه، در مقابل سرما مقاوم یا نیمه مقاوم است.
داهلیا (DAHLIA)
گل داهلیا یا همان گل کوکب که یکی از گل‌های بسیار زیبای جهان است. گل کوکب گیاهی چند ساله است و دارای تنوع رنگی بسیار است و منشا آن آمریکای مرکزی و کلمبیا است. این گیاه رشد سریعی دارد و به علت سازگاری بالا با محیط در همه جای دنیا قابل  پرورش است. مدت زمان گلدهی کوکب به نسبت زیاد است و از اواخر بهار تا اواخر پاییز گل دارند.
کروکوس (CROCUS)
کروکوس یا گل زعفران دارای گل‌هایی به رنگ ارغوانی است که آسایشگاه زنبورهایی است که از زمستان جان سالم به دربرده‌اند و به فکر تولید‌مثل هستند.
هدرا هلیکس (HEDERA HELIX)
پاپیتال یا عشقه معمولی که با نام علمی هدرا هلیکس شناخته می‌شود گزینه مناسبی برای جذب زنبور است. نکته قابل ذکر این است که اگر این گیاه هرس شود دیگر گل نمی‌دهد و باید در نظر داشته باشید که برای این گیاه فضای زیادی اختصاص دهید.
زینیا (ZINNIA)
زینیا یا گل آهار گلی یک ساله است که زنبورها عاشق آن هستند. این گیاه در اواخر تابستان به وفور گل می‌دهد و خاستگاه آن مکزیک است. دارای رنگ‌های متنوع است و از زیباترین گل‌های فصل بهار و تابستان است. این گل به نور فراوان خورشید نیازمند است.
گل گوجه‌فرنگی، گل شاه اشرفی و گل انگشتانه گزینه‌های دیگری است که می‌توانید در حیاط و باغچه خود برای جذب زنبور بکارید.
(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع ۵۵ آنلاین
ارسال نظر

تبلیغات متنی