کد خبر : 9299

تعبیر خواب | تعبیر خواب شهادت

تعبیر خواب شهید، تعبیر خواب شهادت و تعبیر خواب شهید شدن به صورت کلی نیکو بوده و تعبیری به کسب رزق و روزی حلال دارد.

به گزارش ورنداز :

تعبیر خواب شهید، تعبیر خواب شهادت و تعبیر خواب شهید شدن به صورت کلی نیکو بوده و تعبیری به کسب رزق و روزی حلال دارد.

تعبیر خواب شهید شدن

در قرآن کریم هیچ‌گاه واژه «شهید» به معنای اصطلاحی‌اش نیامده است. قرآن برای اشاره به شهید، از تعبیراتی همچون «قُتِلْتُمْ فی‌ سَبِیلِ اللَّهِ» سود برده است. امّا واژه شهید با معنای اصطلاحی‌اش، در احادیث رسول خدا (ص) و امامان معصوم (ع)، فراوان به کار رفته است.

وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ (آل عمران – آیه ۱۶۹)  هرگز کسانی را که در راه خدا کشته شده اند، مرده مپندار، بلکه زنده اند که نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.

در این آیه تفاوت مردن معمولی با کسانی که در راه خدا شهید شدند، بوضوح دیده می شود و یک پاداش بزرگ برای این گروه در نظر گرفته شده است و آن روزی خوردن در نزد خداوند متعال می باشد.

به صورت کلی جنگ در خواب نشانه اضطراب و فتنه است.

جابر مغربی می‌گوید:

  • اگر ببینی کافر به تو حمله‌ور شده است، در راه کسب رزق و روزی، سختی و مشقت می‌کشی.

  • اگر ببینی در جنگ، توسط کفار کشته شده‌ای، عمر تو طولانی می‌شود و رزق و روزی حلال به دست می‌آوری.

 

تعبیر خواب شهادت

ابن سیرین گوید:  اگر در خواب بیند که شهادت می‌آورد و بیننده مصلح بود، دلیل است با شهادت از دنیا برود. اگر مفسد بود، دلیل که از گناه توبه کند. اگر مشرک بیند مسلمان شود.

 

جایگاه و مقام شهید در قرآن

در قرآن نیز به صراحت از منزلت ویژه شهیدان یاد شده و آمده است که آنان نزد پروردگارشان به سر می‌برند و روزی می‌خورند. حقّ شفاعت بعد از پاکان والامقامی همچون پیامبران و عالمان، به شهیدان نیز رسیده است و بنابراین، آنان می‌توانند از دیگران پیش خداوند متعال شفاعت کنند. از ویژگی‌های شهیدان این است که بدن آنان اگر در معرکه جهاد زخم خورند و همانجا به شهادت برسند نیازمند غسل و کفن نیست و بدن شهید در چنین حالتی، پاک است.

 
منبع ستاره
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی