کد خبر : 3622

پلک زدن به اندازه نفس کشیدن طبیعی است. حدود ۱۰ تا ۱۵ بار در دقیقه اتفاق می افتد و ما حدود ۱۰ درصد از ساعات بیداری خود را صرف انجام آن می کنیم. در هنگام پلک زدن چشمانمان را می‌بندیم! به نظر می رسد پلک زدن عملکردهای بسیار بیشتری نسبت به تمیز کردن چشم ها یا مرطوب نگه داشتن آنها و اکسیژن رسانی به آنها دارد

به گزارش ورنداز :

از نظر فیزیکی پلک زدن بسیار مهم است. کره چشم را تمیز و مرطوب می کند تا از عفونت جلوگیری کند. چشمها را تغذیه کند و دید ما را شفاف نگه دارد. اما ما می توانستیم همه اینها را داشته باشیم و کمتر پلک بزنیم. به نظر می رسد پلک زدن و استراحت دادن به مغز به هم مرتبط هستند

پلک زدن (به طور کلی) مانند یک مکث مغزی، یک استراحت بیدار، بین افکار است. مغز ما از این چند ثانیه استفاده می‌کند تا به ذهن فرصتی بدهد که سرگردان نشود و «آفلاین» شود. مانند یک چرت فوق العاده سریع که به تمرکز کردن کمک می کند.

از دانستنی های جالب درباره پلک زدن: وقتی عاشق می شویم کمتر پلک می زنیم.

دانستنی های جالب درباره پلک زدن

ما تمایل داریم پلک زدن خود را بر اساس علایق خود همگام کنیم و نگاه مستقیم به چشمان دیگران یکی از جنبه های بیشتر تعاملات انسانی است. اما خیره شدن چیز دیگری است. ظاهراً، اگر تماس چشمی قوی با یک قرار داشته باشید، ممکن است متوجه شوید که احساسات شما تشدید می شود.

خیره شدن به چشمان کسی، به خصوص اگر او را جذاب می‌دانید (و نه در موقعیتی ناخوشایند)، می‌تواند هورمون‌های مرتبط با اشتیاق و محبت را ترشح کند. ما به طور خاص در مورد فن اتیلامین و اکسی توسین، ۲ هورمون قوی مرتبط با پیوند صحبت می کنیم. تماس چشمی پلک زدن و فعالیت مغز را همگام می کند، که نشان دهنده اتصال واقعی ۲ نفر به یک “سیستم متصل منفرد” است.

پلک زدن می تواند نشانه هایی برای فریب دادن باشد.

دانستنی های جالب درباره پلک زدن

استدلال می‌شود که دروغگوها بیشتر پلک می‌زنند، زیرا برای اکثر مردم، دروغ گفتن یک فعالیت استرس‌زا است. از نظر شناختی یک نیاز است و یک واکنش “پرواز یا مبارزه” ایجاد می کند که باعث افزایش چشمک زدن خودکار می شود. اساساً مغز بیش از حد مشغول پردازش اطلاعات فریبنده است.

منبع خبرنامه
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی