کد خبر : 3094

امیر مقاره|آرون افشار

امیر مقاره ، از خوانندگان گروه ماکان بند، در کنسرت جدید خود که شب گذشته در کیش برگزار شد، از نوازنده ویولن کنسرت آرون افشار حمایت کرد و تایماز اطاعتی که از نوازنده گروه ماکان بود، درستی اتفاقی که برای آرشه ویولن پرهام حسینی افتاد را تایید نمود؛ اتفاقی که ذهنیت بیشتر مردم و رسانه ها را به سمت پلی بک بودن اجرا سوق داد.

به گزارش ورنداز :

امیر مقاره در این کنسرت گفت:

«یک سری ها گارد گرفتند که اجرا پلی بک بوده است و یک سری بی سواد آمدند این اتفاق را تخریب کنند. ما می خواهیم همین الان روی استیج تست کنیم که آیا می شود با ته آرشه بنوازیم یا خیر. یعنی با ته چوب! چون خیلی ها ادعای باسواد بودنشان می شد. ما به عنوان کسانی که در این حوزه هستیم وظیفه خود می دانیم که از همکارمان حمایت کنیم.»

سپس، نوازنده گروه ماکان شروع به نواختن با سمت چوب و همین طور با سمت آرشه کرد تا نشان دهد تفاوت صدا و اجرا بسیار جزیی و نامحسوس است. بنابراین ، ممکن است خیلی ها متوجه آن نشوند. به همین دلیل، می توان به پلی بک نبودن و زنده بودن اجرای گروه موسیقی آرون افشار در شب کنسرت یقین برد و ادعای پلی بک بودن را رد کرد.

 

 

ماجرای پاره شدن آرشه در شب کنسرت چه بود؟

 در یک اتفاق عجیب، آرشه ویولن هنگام اجرا پاره شد اما نوازنده ویولن، پرهام حسینی، بدون مضطرب شدن و دستپاچگی با آرشه پاره همچنان به نوازندگی ادامه می دهد.

نکته مهم اینجاست که با وجود پارگی آرشه، حضار همان کیفیت صدایی به گوششان می رسید که در حالت سالم بودن آرشه می شنیدند.

همین امر باعث رسوایی این گروه موسیقی مبنی بر پلی بک بودن این اجرا شد که موجبات ناراحتی افرادی شد که بلیت کنسرت را خریده بودند تا اجرای زنده این خواننده به همراه تیم نوازنده اش را شاهد باشند.

درباره گروه ماکان بند:

«ماکان بند»  یک گروه موسیقی ایرانی در ژانر پاپ است که در سال ۱۳۹۵ شکل گرفته است. این گروه متشکل از رهام هادیان، امیر مقاره و امیرمیلاد نیکزاد است و یاشار خسروی آهنگساز و نوازندهٔ ساکسوفون، رهبری آن را از زمان شکل‌گیری بر عهده گرفته است.

امیر زادهٔ ۳ دی سال ۱۳۷۴ و رهام زادهٔ ۷ مرداد ۱۳۷۰ است.

ماکان بند در زمانی کوتاه توانست به شهرت برسد و کنسرت‌هایشان با استقبال مخاطبان سبک پاپ روبرو گردید. طرفداران موسیقی‌ پاپ بر این اعتقاد هستند که این گروه، عمدهٔ شهرتشان را پس از انتشار آهنگ «هر بار این درو» به‌دست‌آورده‌اند.

نام «ماکان» ریشهٔ فارسی، دیلمی دارد و نام یکی از پسران کاک از حاکمان مازندران در سدهٔ چهارم هجری، به معنی شجاعت است.

حجم ویدیو: 2.56M | مدت زمان ویدیو: 00:01:29
منبع روزیاتو
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی