کد خبر : 30791

خواص نخود | خواص نخود برای مو

واقعا نخود بهترین قرص ویتامین است و خواص بسیاری برای تقویت موها دارد و علاوه بر جلوگیری از ریزش موها باعث افزایش رشد موها نیز میشود. این ماده غذایی باعث می‌شود که خون رسانی به موها افزایش پیدا کند و به این ترتیب موجب افزایش تحریک فولیکول‌های مو می‌شود که در رشد و تقویت موها از مهمترین موارد است.

به گزارش ورنداز :

رشد موها با نخود

نخود بهترین قرص طبیعی تقویت کننده مو!

واقعا نخود بهترین قرص ویتامین است و خواص بسیاری برای تقویت موها دارد و علاوه بر جلوگیری از ریزش موها باعث افزایش رشد موها نیز میشود. این ماده غذایی باعث می‌شود که خون رسانی به موها افزایش پیدا کند و به این ترتیب موجب افزایش تحریک فولیکول‌های مو می‌شود که در رشد و تقویت موها از مهمترین موارد است.

نخود یکی از مواد غذایی است که حاوی مواد مغذی مهمی مانند پروتئین، آهن، روی، فولات و ویتامین‌های گروه B است. این مواد مغذی می‌توانند به عنوان عوامل مفیدی در تقویت موها عمل کنند.

مصرف نخود به عنوان یک منبع پروتئین گیاهی و مواد معدنی بسیار مفید میباشد.

پروتئین‌ها برای ساخت و نمو موها بسیار حائز اهمیت هستند، آهن نیز برای حفظ سلامت موها ضروری است و نقص آهن می‌تواند به ریزش موها و ضعف آنها منجر شود. نخود حاوی مقدار قابل توجهی آهن است و مصرف آن می‌تواند به تقویت موها کمک کند. خبر خوب اینکه با تغذیه صحیح میتوانید آهن مورد نیاز بدن خود را هم تامین کنیم!

علاوه بر آهن و پروتئین، ویتامین‌های گروه B نیز برای سلامت موها بسیار مهم هستند. ویتامین‌های B مانند ویتامین B7 (بیوتین) که به عنوان ویتامین مو شناخته می‌شود، می‌توانند به تقویت و رشد موها و پیشگیری از آسیب دیدگی های مو مانند موخوره کمک کنند. بیوتین در غلات کامل، جگر، زردهٔ تخم مرغ و شیر پیدا می‌شود.

به طور کلی، نخود می‌تواند به تغذیه سالم و تنوع در رژیم غذایی کمک کند، که می‌تواند تأثیر مثبتی بر سلامت موها داشته باشد. با این حال، تقویت موها توسط یک ماده غذایی تنها ممکن نیست و باید به عوامل دیگری مانند مراقبت مناسب از موها، استفاده از محصولات مراقبت از مو مناسب که از عصاره گیاهان درمانی در آنها استفاده شده و رعایت عوامل بهداشتی موثر توجه کنید.

گیاهان سردمدار تقویت مو را هم بشناسید

کتیرا، رزماری، بابونه، سدر و حنا پنج گیاهی هستند که میتوان گفت در صدر جدول موثرترین ها برای کنترل ریزش مو هستند که خواص آنها بر هیچکس پوشیده نیست.

برای اینکه کار شما راحتتر باشه میتونید از لوسیون روغنی آسارا به همراه شامپوهای گیاهی آسارا استفاده کنید چون عصاره گیاهانی که نام برده شد در اونها استفاده شده. این محصول بیش از 15 سال هست که تولید میشه و رضایت بالای 86 درصد مصرف کنندگان رو در کارنامه داره.

نخود را چطور استفاده کنیم؟

یکی از لذیذترین روش های مصرف نخود، استفاده نخوداب یا همان آبگوشت با گوشت گوسفند است.

آیا میدانستید که لپه همان نخودهای ریز است؟ بنابراین از خورشت قیمه بیشتر استفاده کنید و لذت ببرید.

اگر فرصت پخت آبگوشت ندارید نخود تف داده به همراه کشمش (نخودچی کشمش) که در دوران کودکی به ما زیاد میدادند بسیار عالی است. در جیب خود بریزید و روزانه نوش جان کنید هم خوشمزه است و هم بسیار مقوی

پیشنهاد می شود به جای لوبیا هم در غذاهای خود از نخود استفاده کنید.

مصرف نخود بهترین قرص ویتامین و این دانه پر ارزش را زیاد کنید تا ببینید چطور بنیه شما تقویت میشود، پوست بهتری پیدا میکنید و ریزش موهایتان از بین میرود.

روش استفاده از ماسک نخود برای تقویت مو و کنترل ریزش

از یک جای مطمئن آرد نخود تهیه کنید. اگر جای مطمئن سراغ ندارید میتوانید خودتان نخود را آسیاب کنید.

دو قاشق غذاخوری آرد نخود رو با زرده ی تخم مرغ مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست بیاد. کمی هم روغن سیاهدانه یا زیتون و گلاب اضافه کنید که موقع آبکشی موها کنده نشه. هفته ای یکبار به ریشه مو بمالید. دو ساعت روی سر بمونه و بعد به آرامی آبکشی کنید.

استفاده از شامپو آسارا برای شستشوی مو باعث میشه تا علاوه بر حفظ خواص مواد موثره نخود، از خواص گیاهانی مثل سدر، بابونه، کتیرا، حنا و رزماری برای تقویت موهاتون بهره ببرید.

میتونید دانه های نخود رو بجوشونید و صاف کنید با آب باقیمانده حنا رو خمیر کنید و به موها بزنید. این روش هم در قدیم خیلی رایج بوده

معجزه‌ای برای موهای شما!

نخود، این حبوبات مغذی و خوشمزه، نه تنها یک منبع عالی از پروتئین گیاهی و مواد معدنی ضروری برای بدن است، بلکه می‌تواند به عنوان یک تقویت‌کننده طبیعی مو نیز عمل کند.

فواید نخود برای مو:

  • افزایش رشد مو: نخود سرشار از پروتئین است که برای ساخت و نمو موها ضروری است. کمبود پروتئین می‌تواند منجر به ریزش مو و ضعیف شدن آنها شود.
  • جلوگیری از ریزش مو: آهن موجود در نخود به حفظ سلامت موها کمک می‌کند و از ریزش مو ناشی از کمبود آهن جلوگیری می‌کند.
  • تقویت موها: ویتامین‌های گروه B، به خصوص بیوتین (ویتامین B7) که در نخود یافت می‌شود، به تقویت و رشد موها و پیشگیری از آسیب‌هایی مانند موخوره کمک می‌کنند.
  • افزایش گردش خون در پوست سر: نخود به افزایش گردش خون در پوست سر کمک می‌کند که به نوبه خود باعث تحریک فولیکول‌های مو و رشد بیشتر آنها می‌شود.

روش‌های استفاده از نخود برای مو:

  • مصرف خوراکی: نخود را به عنوان یک منبع پروتئین گیاهی در رژیم غذایی خود بگنجانید. می‌توانید از نخود در انواع غذاها مانند آبگوشت، خورشت قیمه، نخودچی و ... استفاده کنید.

  • ماسک مو:

    نکات:

    استفاده از نخود به عنوان یک تقویت‌کننده طبیعی مو، می‌تواند به شما در داشتن موهایی سالم، قوی و پرپشت کمک کند.

    • دو قاشق غذاخوری آرد نخود را با زرده تخم مرغ، کمی روغن سیاهدانه یا زیتون و گلاب مخلوط کنید تا خمیری یکدست به دست آید.
    • این خمیر را به ریشه موهای خود بمالید و به مدت دو ساعت بگذارید بماند.
    • سپس موهای خود را با شامپو بشویید.
    • می‌توانید از این ماسک مو به طور هفتگی برای تقویت موها و کنترل ریزش مو استفاده کنید.
    • آب نخود:

      برای تهیه آرد نخود، می‌توانید نخود را آسیاب کنید یا از آرد نخود آماده از فروشگاه‌های مواد غذایی تهیه کنید.اگر موهای خشکی دارید، می‌توانید به ماسک موی خود کمی روغن نارگیل یا روغن زیتون نیز اضافه کنید.برای شستشوی موهای خود بعد از استفاده از ماسک نخود، از شامپو ملایم و بدون سولفات استفاده کنید.
    • نخود را خیس کنید و بگذارید یک شب بماند.سپس نخودها را بجوشانید و آب آن را صاف کنید.با استفاده از این آب می‌توانید حنا را خمیر کنید و به موهای خود بزنید.این روش برای تقویت موها و رنگ طبیعی دادن به آنها بسیار مفید است.

نوشین کلاته خبرنگار و دبیر سرویس

منبع آسارا
ارسال نظر

تبلیغات متنی