کد خبر : 12584

زیبایی زنان | رازهای زیبایی زنان | زیبایی زنان در هند قدیم

اگر طرفدار استفاده از مواد طبیعی هستید خبر خوشی برای شما داریم.

به گزارش ورنداز :

رازهای زیبایی زنان در هند قدیم چه بود؟ 

اگر طرفدار استفاده از مواد طبیعی هستید خبر خوشی برای شما داریم. در این مطلب رازهای زیبایی زنان هند باستان را به شما می‌گوییم تا بدانید آن‌ها از چه موادی استفاده می‌کردند تا پوستی سالم و شاداب داشته باشند. این مواد هیچ عوارض جانبی ندارند و در کمترین زمان هم اثر می‌کنند. در اینجا 10 راز زیبایی زنان در هند باستان را معرفی می‌کنیم. 

1-چریش یکی از رازهای زیبایی زنان

چریش یک گیاه مقدس است و هر قسمت از آن به نحوی مفید است. چند برگ چریش را بردارید و در آب بجوشانید. یک تکه پنبه را در آب آغشته کنید و سپس آن را به طور یکنواخت روی صورت خود بمالید. برای کاهش چربی صورت خود می‌توانید از ماست چریش یا خیار چریش نیز استفاده کنید. چریش خشکی پوست را درمان می‌کند. مقدار کمی پودر چریش را بردارید و چند قطره روغن هسته انگور به آن اضافه کنید. این خمیر را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند و بعد با آب سرد بشویید. برای شوره سر، مقداری پودر چریش را با آب مخلوط کرده و به موهای خود بمالید. بگذارید یک ساعت بماند و سپس موهایتان را شامپو کنید. 

 

2- زعفران 

این گیاه ممکن است یکی از گران‌ترین ادویه‌ها باشد. اما باور کنید که ارزش امتحان کردن را دارد. زعفران برای روش شدن رنگ چهره مفید است. می‌تواند به از بین بردن تیرگی پوست کمک کند. مقداری زعفران بردارید و یک شب آن را در خامه یا شیر خیس کنید. صبح محتویات را مخلوط کرده و روی ناحیه برنزه یا سیاه شده بمالید. همچنین می‌توانید مقداری گلاب را بردارید و زعفران را در آن مخلوط کنید (تا زمانی که گلاب رنگ زعفرانی به خود بگیرد). از یک تکه پنبه آغشته به محلول استفاده کنید و روی صورت خود بکشید. 

 

3- عسل یکی از رازهای زیبایی زنان

عسل خوشمزه و در دسترس همه است. عسل به دلیل خاصیت آبرسانی عالی خود شناخته شده است. این خوراکی می‌تواند جای زخم‌های سوختگی را درمان کند. می‌توانید عسل خام را روی جای سوختگی بمالید، زیرا عسل دارای خواص ضدعفونی کننده و التیام بخش است. استفاده منظم از عسل روی سوختگی می‌تواند جای زخم را کمتر از حد معمول کند.  

 

همچنین عسل را با ملای، چاندان، باسان و روغن گل رز مخلوط کنید تا ماسک صورت بسازید. ماسک را روی صورت و گردن خود بمالید. بگذارید ماسک خشک شود و بعد از مدتی آن را جدا کنید. این کار هرگونه آلودگی روی صورت را از بین می‌برد و پوست صورت را نرم و صاف می‌کند. 

 

4- آمله 

آمله که به نام انگور فرنگی نیز شناخته می‌شود منبع غنی ویتامین سی است. این گیاه می‌تواند به کاهش ریزش مو کمک کند.2 قاشق چایخوری پودر یا آب میوه آمله را مصرف کنید. آب یک لیموترش تازه را بگیرید و به مقدار مساوی با آمله مخلوط کنید و روی پوست سر بمالید. بگذارید خشک شود و با آب گرم بشویید. 

5- مولتانی میتی یکی از رازهای زیبایی زنان

مولتانی میتی یکی از بهترین مواد و از مهم‌ترین رازهای زیبایی باستان است. این ماده اسکرابر و پاک کننده طبیعی است. ماده‌ای که تقریباً در همه خانه‌های هند می‌توانید پیدا کنید. مولتانی میتی جوش را از بین می‌برد. مقدار مورد مولتانی میتی را بردارید و آن را با مقداری آب گوجه فرنگی تازه مخلوط کنید. به آن کمی زردچوبه و پودر چوب صندل اضافه کنید و روی صورت خود بمالید. 

 

همچنین می‌توانید مقداری برگ نعنا و ماست را به مولتانی میتی اضافه کنید. آن را مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید و روی نقاط تیره بمالید. بگذارید نیم ساعت بماند و سپس با آب ولرم بشویید. 

6- زردچوبه 

این ماده بدون شک در فرهنگ هندی جزئی ضروری است. می‌تواند ترک پوست را کم کند. زردچوبه را با حبوبات و ماست مخلوط کنید. روی ترک‌ها بمالید. خواص موجود در زردچوبه به کاهش ترک‌ها کمک می‌کند. 

 

همچنین می‌تواند ترک پاشنه پا را درمان کند. روغن نارگیل یا روغن کرچک را با زردچوبه مخلوط کنید. قبل از حمام، این مخلوط را روی پاشنه‌های ترک خورده بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند. 

7- چوب صندل یکی از رازهای زیبایی زنان

چوب صندل راز زیبایی باستانی هند برای زنان مدرن است. اگرچه چوب صندل کمی گران است، اما دارای خواص ضد عفونی کننده است و حتی به گردش خون در زیر پوست کمک می‌کند. چوب صندل می‌تواند به شما پوستی شفاف بدهد. بادام‌های ریز پودر شده را بردارید و با چوب صندل مخلوط کنید. شیر خام را به این مخلوط اضافه کنید. قبل از حمام روی صورت و حتی روی بازوها و پاها بمالید. 

 

8- تولسی 

تولسی گیاهی قابض است که تقریباً همه جا کاشته می‌شود و یکی از بهترین مواد برای افزایش زیبایی طبیعی شماست. تولسی می‌تواند جوش را درمان کند و صورت شما را شفاف کند. چند برگ تولسی بردارید و آنها را به صورت خمیر درآورید. شیر را به خمیر اضافه کنید و روی صورت خود بمالید. 

همچنین تولسی می‌تواند به سفید شدن دندان‌های شما کمک کند. چند برگ تولسی بردارید. آنها را خشک و پودر کنید. پوست پرتقال را اضافه کرده و به صورت خمیر درآورید. خمیر را روی دندان‌های خود بمالید. 

 

9. کشک یکی از رازهای زیبایی زنان

وجود روی در کشک همان چیزی است که باعث می‌شود کشک بتواند به زیبایی شما کمک کند. کشک به خلاص شدن از شر موهای خشک در زمستان کمک می‌کند. 2 تخم مرغ زده شده و 2 قاشق غذاخوری روغن بادام را بردارید. اینها را با نصف فنجان کشک مخلوط کنید. خمیر را روی پوست سر و همچنین موها بمالید و سر خود را با یک کلاه پلاستیکی بپوشانید. این کار موهای شما را شفاف می‌کند. بگذارید 30 دقیقه بماند و سپس با شامپو بشویید. 

 

10- بسان 

بسان آرد گرم نیز نامیده می‌شود و بسیاری از بیماری‌ها را درمان می‌کند. بسان می‌تواند به درمان لک کمک کند. آب خیار را به مقدار لازم گرفته و با حبوبات مخلوط کنید. این مخلوط را روی ناحیه آسیب دیده بمالید. آن را به مدت 20 دقیقه نگه دارید و سپس بشویید. 

همچنین می‌تواند به روشن شدن پوست شما کمک کند.4 تا 5 عدد پودر بادام، آب لیمو و یک قاشق چایخوری شیر بردارید. همه اینها را با حبوبات مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. آن را روی صورت خود بمالید و 30 دقیقه صبر کنید و بعد بشویید. 

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)

منبع 55 آنلاین
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی